???? Patchwork

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.547 visninger
34 svar
0 synes godt om
4. april 2012

bullerbassen

Jeps har lige et spørgsmål til patchwork, har en masse stofrester liggende, som kunne bruges til dette.

Lavede et legetæppe til drengene da de var små, dengang syede jeg det i hånden, riede stoffet på pap og syede sammen i hånden.

Kan man mon lave det på maskine ???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2012

Nettemor

Min mor laver rigtig meget patchwork. Meget af det laver hun på maskine men der er også en del hun sidder med i hånden.. Tror hun rier det i hånden og så syer på maskinen Og nogle detajler syer hun på ved håndkraft

Anmeld

4. april 2012

bullerbassen

Nettemor skriver:

Min mor laver rigtig meget patchwork. Meget af det laver hun på maskine men der er også en del hun sidder med i hånden.. Tror hun rier det i hånden og så syer på maskinen Og nogle detajler syer hun på ved håndkraft

Mon det bedste er i hånden ??? 

Kan huske dengang riede vinstoffet fast på papstykker og derefter syede jeg dem sammen i hånden.

Men ak ak det er jo et kæmpe arbejde, og det kan min nakke ikke klare.

Tænkte om der var en nemmere løsning

Men måske det ikke det jeg skal kaste mig ud i 

Anmeld

4. april 2012

Nettemor

bullerbassen skriver:

Mon det bedste er i hånden ??? 

Kan huske dengang riede vinstoffet fast på papstykker og derefter syede jeg dem sammen i hånden.

Men ak ak det er jo et kæmpe arbejde, og det kan min nakke ikke klare.

Tænkte om der var en nemmere løsning

Men måske det ikke det jeg skal kaste mig ud i 

Jeg tror da det er lige så godt på maskinen. Det er flot det min mor laver. Hun sætter jo noget stof bag på så man kan ikke se syningerne.

Du skal jo passe på dig selv

Anmeld

4. april 2012

bullerbassen

Nettemor skriver:

Jeg tror da det er lige så godt på maskinen. Det er flot det min mor laver. Hun sætter jo noget stof bag på så man kan ikke se syningerne.

Du skal jo passe på dig selv

Er det så også bare små firkanter hun syr sammen ???

Anmeld

4. april 2012

Nettemor

bullerbassen skriver:

Er det så også bare små firkanter hun syr sammen ???

Ja og trekanter. Hun finder alle mulige forskellige mønstre. Og så på sådan en påskedug har hun først syet det sammen af alle de der lapper og så i den ene ende har hun syet et lille lam på Hun bruger meget tid på det..

Anmeld

4. april 2012

bullerbassen

Ja og trekanter. Hun finder alle mulige forskellige mønstre. Og så på sådan en påskedug har hun først syet det sammen af alle de der lapper og så i den ene ende har hun syet et lille lam på Hun bruger meget tid på det..

Ok prøver  Tak for svar? Syntes det var super hyggeligt den gang, men det ville jeg ikke kunne nu

Anmeld

4. april 2012

Nettemor

bullerbassen skriver:

Ok prøver  Tak for svar? Syntes det var super hyggeligt den gang, men det ville jeg ikke kunne nu

Du siger bare til hvis jeg skal udspørge hende om en masse

Jeg tror også hun hygger sig gevaldigt med det. Men det nytter jo ikke noget hvis du får ondt af det..

Anmeld

4. april 2012

Maja_4000

Jeg har lavet 2 puder .. Der syede jeg bare firkanterne sammen på maskine .. Ikke noget med pap osv. .. Det gad jeg sgu ikke

Synes selv resultatet blev helt fint .. Især når det er mit allerførste møde med både puder , patchwork og knapper Haha

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

4. april 2012

bullerbassen

Nettemor skriver:

Du siger bare til hvis jeg skal udspørge hende om en masse

Jeg tror også hun hygger sig gevaldigt med det. Men det nytter jo ikke noget hvis du får ondt af det..

Mange tak, rigtig pænt af dig

Nej det jo lige det... Har bare så mange stumper som kunne bruges

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.