:'( Det gjorde jeg bare ikke, ikke idag! :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2012

Anonym trådstarter

LunaLykke skriver:

Jeg synes du har handlet helt rigtigt. Ja, det er da rigtig ærgeligt det lige er hans fødselsdag og at han skulle på hospitalet. Men jeg har den holdning, at i et parforhold der holder man sammen, og loyaliteten ligger hos ens partner. Dvs er der gnidninger med svigerfamilien, så tager man sin kærestes parti - især i dette tilfælde hvor hans forældre tydeligt blander sig alt alt for meget.

Det kan tage rigtig hårdt på et forhold hvis der er problemer med svigerne. Måske I skal snakke med dem om det?

Indtil da vil jeg bare give dig opbakning og en stor krammer.

Jeg synes ihvertfald man skal tænke over hvem det er man lever sammen med til dagligt, og hvem der gerne skulle være i ens liv, resten af livet.. og det er ihvertfald ikke mig, hvis man ikke bakker mig op, når man normalt har samme holdning og mening, så er der ikke meget fremtid at hente der..

Og ja de blander sig utrolig meget.. Og det er med al hvad de kan komme til. Heldigvis har kæresten sagt det til dem idag, fordi han godt kunne forstå mig, og han synes også selv de blandet sig for meget.. Og han sagde endda også til dem at de skulle passe på med ikke at blande sig for meget i vores kommende barns opdragelse, de måtte gerne komme med råd, men de skulle tænke over hvordan de sagde tingene, istedet for at lyde anklagende, som de normalt ellers gør.. Men de var kede af at have såret mig, og de kunne godt selv se, at de ikke skulle blande sig sådan, men de mente det heller ikke helt på den måde. Men de kunne godt forstå vores valg og priotereter efter min kæreste faktisk forklaret deM hvorfor vi valgte som vi gjordE, heldigvis - håber bare de husker det for fremtiden, og at han holder med mig, ihvertfald hvis han synes det samme.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2012

Kløver

butterflyPhoto skriver:

Nu kan det godt være at jeg bliver upopulær men skide være med det..

Jeg synes et eller andet sted at du lyder til at være en kende forkælet. I har fået gaver/penge for 22500,- og alligevel er du så stædig at ALT skal være nyt og af de dyreste mærker og 3D scanninger har du skrevet i flertal.

Det lyder som om at i jeres forhold er det dig der bestemmer hvad pengene bruges til og ham der tjener dem.
Jeg tror at dine svigerforældre forsøger at fortælle dig at man godt kan "nøjes" og ikke absolut have ALT.

Jeg ved godt at su skriver du gerne vil kunne give dit barn det du ikke selv havde, men har du helt ærligt lidt nogen nød?

Havde jeg været så heldig at have fået gaver for 22500,- ville jeg absolut ikke også bruge 5500,- allerede inden barnet er født.

Jeg har en datter på 14 mdr og tro mig, der kommer MANGE ting at bruge penge på  - men hvis i blot får ting og penge foræret kan jeg da godt se at det ikke er noget at tænke på.

Og mht til ikke at tage med på sygehuset - det var rent og skært mega-egoistisk og jeg ville føle mig noget så svigtet hvis jeg var din kæreste.

Jeg håber i finder ud af det, men jeg synes du skulle tage og overveje måden i bruger jeres/din kærestes penge på.

Jeg ved ikke hvor gammel du er og det rager mig iøvrigt heller ikke, men det lyder som om at du er ung og måske ikke helt har en reel forståelse for penge.

Jeg kan jo tage fejl omkring det hele - dette er blot hvad jeg forstår/tænker ud fra dit indlæg.

Venlig hilsen
Christina

Enig, kunne ikke ha skrevet det bedre

Min søn er også 14 mdr og der kommer meget hen af vejen og især ting som faktisk ikke er så nødvendige som man tror

Anmeld

4. april 2012

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Enig, kunne ikke ha skrevet det bedre

Min søn er også 14 mdr og der kommer meget hen af vejen og især ting som faktisk ikke er så nødvendige som man tror

Der er vi så heldige at med de ting vi har fået, har vi sparet en masse penge sammen, som vi så senere har til vores kommende baby.. Hvilket i mine øjne bare er en fordel, og mange af de ting vi allerede har fået nu, er også ting vi har til når barnet bliver ældre - hvilket igen er penge vi sparet .. Så selvom nogle vil kalde mig forkælet, så betyder det jo ikke, at jeg ikke har forstand på penge. Jeg har nu bare en god opsparing til når barnet bliver ældre, så mangler jeg ikke pengene på et senere tidspunkt.. Jeg køber ikke mere til barnet bare fordi jeg har pengene, jeg ligger dem derimod til side, så jeg har dem til senere brug.

Anmeld

5. april 2012

Nattøs

STN skriver:

Nemlig....

Jeg kan selv godt lide mærkevarer og mærketøj.. Vi har selv emmaljunga og min pige har meget mærketøj - men jeg køber ALT brugt, og hun har næsten kun tøj fra genbrugeren! Man kan IKKE se at det har været brugt ret meget.. Og jeg køber mærketøj til hende, ikke pga. mærket som sådan, men pga. kvaliteten og så synes jeg det er det pæneste! Vi fik emmaljunga barnevogn af min svigermor, men hvis ikke det havde ladet sig gøre, så havde vi IKKE haft en så dyr vogn.... For det har vi ikke penge til.. Jeg er på dagpenge, og min kæreste studerer, så man må leve efter hvad man har råd til - og det kan sagtens indebære mærkevarer og mærketøj, hvis man er fornuftig og køber det brugt

Meget af det tøj vi har købt og får, det er faktisk mærketøj og nej bestemt ikke noget vi har bestemt det var bare i posen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.