:'( Det gjorde jeg bare ikke, ikke idag! :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2012

Michalala

Hay, dagen er jo ikke slut endnu. Du kan stadig nå at give din kæreste en rigtig god fødselsdag. Mon han er kommet hjem?

Min mand og jeg holder nogle gange "timeouts" hvilket lyder som om I måske kunne få brug for her. Aftal simpelthen med kærsten at dette er et emne I har brug for at få talt om, på en stille og rolig måde. Men IKKE i dag på hans fødselsdag. Læg emnet til side og aftal hvornår I i stedet skal tale om det - også hvor følelserne er kommet lidt på afstand. Og nyd så dagen sammen i stedet...

Måske det vil kunne fungere for jer?

Og tillykke med manden i øvrigt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2012

OktoberMor

Jeg vil altså også først lige starte med at sende et .....

De svigerfamilier, de kan bare være SKIDE trælse altså... 

Jeg har også selv en del problemer med mine, og det ender også altid med at min kæreste får det hele i hovedet, vi sover hver for sig, og jeg tuder der ude af hele natten... Det er forfærdeligt.. 

efter jeg er blevet gravid har jeg nu fået banket nogle ting i hovedet på ham, som jeg syntes du også skal prøve.. Få ham til at indse at det altså er dig, ham og barnet som han skal passe på og støtte. Så jeg syntes bestemt godt du kan overtale ham til at få dem til at holde deres meninger for dem selv, det burde han også være voksen nok til at gøre nu når i skal til at ha et barn, det er jo ikke hans forældre der skal ha et barn, så de skal ikke bestemme noget som helst.. Jeg syntes ikke du er en dårlig kæreste overhovedet! Tag snakken med ham, når i bliver alene, fortæl ham om dine følelser omkring det og hvad det gør ved dig... 

Anmeld

4. april 2012

foto på lærred

Anonym skriver:

Jeg er på SU, han arbejder - hvor han er godt betalt..
Vi har fået gaver og penge beløb for omkring 22.500, hvilket vil sige vi selv har købt for omkring 5500 kr. Derfor har vi også kunne tillade os at købe mærkevare.. for vi havde fået tingene og pengene alligevel.. Der er da også nogle ting fra Ikea, men hovedsageligt er det mærkevare.. Vi er begge imod brugte ting, men sådan er man forskellige..
Jeg vil bare gerne kunne give mit barn det jeg aldrig selv har fået, når vi nu har pengene til det..
Vi lever ikke stramt til dagligt eller noget, selvom vi har valgt at købe som vi gør.. og når vi nu har fået så meget som vi gør, har vi i stedet bare en god opsparing..

Min kæreste siger også de ikke mener det så hårdt.. Men så skal de nok tænke over hvordan de siger tingene, i stedet for at skælde ud..
De 3D scanninger vi har fået, har vi fået betalt, men stadigvæk har de ment det var udnødvendigt og spild af penge..

Og jeg ved godt det er pisse røv mega egoistisk at jeg valgte at blive hjemme, istedet for at tage med .. og det fortryder jeg også ! det er nok også derfor jeg er så skide ked af det, for det fortjener han sku ikke, når det er hans forældre der egentlig er problemet..

Tænker på, at du siger I har fået penge og f.eks også har fået 3D betalt. Men med mindre det er gavekort eller lign. så er det jo penge som man kan administrere som man vil, altså f.eks spare op og bruge til bleer evt MME eller lign. Så måske det er det dine svigerforældre har ment, altså at selv om man har pengene til det, så behøver man jo ikke nødvendigvis at bruge dem på udstyr og tøj osv, men de kan gemmes til andre køb i forbindelse med baby.

Håber det hele kommer til at gå godt med din kæreste i dag og håber du kan hygge lidt om ham i aften. Tror du skal passe på med at få ham til at være en lus mellem to negle- dig og forældrene. Det kan være enormt stressende og i sidste ende måske få ham til at tage DERES parti.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

collager på lærreder, uglewallstickers, invitationer til dåb.

Anmeld

4. april 2012

Sitrani

Anonym skriver:

Jeg er på SU, han arbejder - hvor han er godt betalt..
Vi har fået gaver og penge beløb for omkring 22.500, hvilket vil sige vi selv har købt for omkring 5500 kr. Derfor har vi også kunne tillade os at købe mærkevare.. for vi havde fået tingene og pengene alligevel.. Der er da også nogle ting fra Ikea, men hovedsageligt er det mærkevare.. Vi er begge imod brugte ting, men sådan er man forskellige..
Jeg vil bare gerne kunne give mit barn det jeg aldrig selv har fået, når vi nu har pengene til det..
Vi lever ikke stramt til dagligt eller noget, selvom vi har valgt at købe som vi gør.. og når vi nu har fået så meget som vi gør, har vi i stedet bare en god opsparing..

Min kæreste siger også de ikke mener det så hårdt.. Men så skal de nok tænke over hvordan de siger tingene, i stedet for at skælde ud..
De 3D scanninger vi har fået, har vi fået betalt, men stadigvæk har de ment det var udnødvendigt og spild af penge..

Og jeg ved godt det er pisse røv mega egoistisk at jeg valgte at blive hjemme, istedet for at tage med .. og det fortryder jeg også ! det er nok også derfor jeg er så skide ked af det, for det fortjener han sku ikke, når det er hans forældre der egentlig er problemet..

Ok Nu forstår jeg det bedre..... bare i orden... havde åbenbart læst det anderledes......

Anmeld

4. april 2012

lycly

Jeg synes du har handlet helt rigtigt. Ja, det er da rigtig ærgeligt det lige er hans fødselsdag og at han skulle på hospitalet. Men jeg har den holdning, at i et parforhold der holder man sammen, og loyaliteten ligger hos ens partner. Dvs er der gnidninger med svigerfamilien, så tager man sin kærestes parti - især i dette tilfælde hvor hans forældre tydeligt blander sig alt alt for meget.

Det kan tage rigtig hårdt på et forhold hvis der er problemer med svigerne. Måske I skal snakke med dem om det?

Indtil da vil jeg bare give dig opbakning og en stor krammer.

Anmeld

4. april 2012

butterflyPhoto

Anonym skriver:

På forhånd undskyld fordi det er så langt  og undskyld for stavefejl og lignende..

Jeg sidder og er enormt opløst af tårer, ved ikke hvad jeg skal gøre, jeg er helt ødelagt  

Jeg har ingen at snakke med, ingen at gå til - Da jeg ikke vil sætte nogen i dårligt lys...

Jeg føler mig som verdens væreste kæreste, og jeg fortjener slet ikke min kæreste! Sammen venter vi vores første barn til maj.. og alligevel synes jeg det er hans skyld.. Tror jeg er alt for egoistisk..

Min Kæreste har Fødselsdag idag 25 år, han skal til kikkeret Undersøgelse på sygehuset, og han er bange for sygehuse, og det gør selvfølgelig han er nervøs for idag.. og det sætter en stopper for resten af dagen..

Igår var vi hjemme ved hans forældre, til dagligt er de rigtige søde og vil hjælpe med alverdens ting og sager.. Men man skal blive på overflade samtaler med dem, ellers vil de gerne bestemme, og helst det hele..

Fx. vil de bestemme, hvilken udstyr vi skal have til vores barn - det behøver ikke være dyrt, kvalitet og sådan - som vi ønsker det.
Vi har fået en Odder Barnevogn af min mor, med tilhørende alt udstyr..
Når vi til den tid skal ud og have en Klapvogn vil vi gerne have en emmaljunga.. og vores andre børneting er også mærkevare, da vi gerne ville kunne gemme og genbruge tingene til når vi engang skal have endnu et barn, og spare penge der..
Det skal lige siges at vi har fået af gaver og penge beløb på noget der ligner 22.500 kr. og alt i alt er der blevet købt for 28.000 kr. og det er med ALT udstyr og lignende til vores kommende barn.
De vil bestemme hvornår jeg skal indrette. Da jeg i uge 20 sagde jeg var så småt begyndt at indrette, sagde de jeg skulle slappe helt af, og det var slet ikke nødvendigt endnu, der var jo langtid til..
De ville bestemme om vi skulle til ekstra 3D/4D scanninger, for det var penge ud af vinduet, men vi fik dem betalt.. og sådan noget er det HELE tiden, jeg har forklaret dem, at jeg altså kommer fra en familie hvor kvalitetet og pris hænger sammen, og det er sådan nogle småting jeg går op i, særligt fordi jeg aldrig selv har haft noget af det .. Jeg ved godt den lille er ligeglad - men for mig betyder det altså utrolig meget.. Men så siger de bare, ikke tale om - du er på su og han arbejder, så det har i slet ikke penge til, brug dem nu fornuftigt! og jeg ville selvfølgelig ikke købe de dyre ting, hvis jeg ikke havde pengene, men vi har valgt at priotere..
Alle tingene har vi selvfølgelig gjord alligevel, fordi jeg er fuckning stædig, og vil gøre tingene på min måde. Herhjemme støtter min kæreste mig, og har det på præcis samme måde.. Når vi er sammen med hans forældre, og de jorder mig og prøver at sætte mig på plads - støtter han dem !

Og igår aftes skete det så igen, de prøve at styre mig/ os.. og der fik jeg simpelthen nok - desværre tog jeg pænt imod det, og ventede med at lukke det hele ud til vi var hjemme, også fik kæresten det HELE lige i hovedet, det ente med jeg sov i stuen, og svinet hans forældre til, og ja jeg er sku skide gal i hovedet over han ikke bare kan be hans forældre om at lukke røven, og blande sig uden om, istedet for at støtte dem, når han nu har det på samme måde som mig! Og her til morgen var jeg stadigvæk led og ked af det..

Jeg vil rigtig gerne støtte ham på sygehuset, men jeg vil ærlig talt ikke se på hans forældre lige pt. og hans far skulle med derud, så jeg valgte at blive hjemme.. For han ville ikke ringe og sige til hans far at jeg tog med alene.. Så morgen er gået med at skændes.. Han er taget afsted, og her sidder jeg - føler mig som verdens væreste kæreste, er enormt ked af det, og ville bare ønske at jeg kunne pakke mine ting og skride.. Tårene triller bare derud af..
Og samtidig fortryder jeg bare, at jeg ikke tog med, viste min støtte, og var ligeglade med hans forældre! Men jeg har simpelthen fået nok, også lige idag- på hans fødselsdagen, hvad fanden ligner det??????? jeg er så skuffet over mig selv, men også ham.. Mine følelser er helt blandet sammen..

Jeg ved bare slet ikke hvad jeg skal gøre.. Et eller andet sted vil jeg gerne fortsætte skænderierne når han kommer hjem, men på den anden side vil jeg også så skide gerne gøre det hele godt igen..

Nu kan det godt være at jeg bliver upopulær men skide være med det..

Jeg synes et eller andet sted at du lyder til at være en kende forkælet. I har fået gaver/penge for 22500,- og alligevel er du så stædig at ALT skal være nyt og af de dyreste mærker og 3D scanninger har du skrevet i flertal.

Det lyder som om at i jeres forhold er det dig der bestemmer hvad pengene bruges til og ham der tjener dem.
Jeg tror at dine svigerforældre forsøger at fortælle dig at man godt kan "nøjes" og ikke absolut have ALT.

Jeg ved godt at su skriver du gerne vil kunne give dit barn det du ikke selv havde, men har du helt ærligt lidt nogen nød?

Havde jeg været så heldig at have fået gaver for 22500,- ville jeg absolut ikke også bruge 5500,- allerede inden barnet er født.

Jeg har en datter på 14 mdr og tro mig, der kommer MANGE ting at bruge penge på  - men hvis i blot får ting og penge foræret kan jeg da godt se at det ikke er noget at tænke på.

Og mht til ikke at tage med på sygehuset - det var rent og skært mega-egoistisk og jeg ville føle mig noget så svigtet hvis jeg var din kæreste.

Jeg håber i finder ud af det, men jeg synes du skulle tage og overveje måden i bruger jeres/din kærestes penge på.

Jeg ved ikke hvor gammel du er og det rager mig iøvrigt heller ikke, men det lyder som om at du er ung og måske ikke helt har en reel forståelse for penge.

Jeg kan jo tage fejl omkring det hele - dette er blot hvad jeg forstår/tænker ud fra dit indlæg.

Venlig hilsen
Christina

Anmeld

4. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
butterflyPhoto skriver:

Jeg synes et eller andet sted at du lyder til at være en kende forkælet. I har fået gaver/penge for 22500,- og alligevel er du så stædig at ALT skal være nyt og af de dyreste mærker og 3D scanninger har du skrevet i flertal.

Det lyder som om at i jeres forhold er det dig der bestemmer hvad pengene bruges til og ham der tjener dem.
Jeg tror at dine svigerforældre forsøger at fortælle dig at man godt kan "nøjes" og ikke absolut have ALT.

Jeg ved godt at su skriver du gerne vil kunne give dit barn det du ikke selv havde, men har du helt ærligt lidt nogen nød?

Havde jeg været så heldig at have fået gaver for 22500,- ville jeg absolut ikke også bruge 5500,- allerede inden barnet er født.

Jeg har en datter på 14 mdr og tro mig, der kommer MANGE ting at bruge penge på  - men hvis i blot får ting og penge foræret kan jeg da godt se at det ikke er noget at tænke på.

Og mht til ikke at tage med på sygehuset - det var rent og skært mega-egoistisk og jeg ville føle mig noget så svigtet hvis jeg var din kæreste.

Jeg håber i finder ud af det, men jeg synes du skulle tage og overveje måden i bruger jeres/din kærestes penge på.

Jeg ved ikke hvor gammel du er og det rager mig iøvrigt heller ikke, men det lyder som om at du er ung og måske ikke helt har en reel forståelse for penge.

Jeg kan jo tage fejl omkring det hele - dette er blot hvad jeg forstår/tænker ud fra dit indlæg.

Venlig hilsen
Christina

Kunne ikke have skrevet det bedre.

Anmeld

4. april 2012

merethe

Profilbillede for merethe
STN skriver:

Måske er det ikke det her du vil høre, men here we go...

Jeg vil give dine svigerforældre ret - hvis I er på SU og ikke har ret mange penge, så er det ufatteligt mange penge I allerede har brugt på baby.. og det ER altså ikke nødvendig at ALT skal være mærkevarer! Det kan sagtens være gode ting alligevel - men fred være med det!

Kan godt høre, at det går dig på, at de vil "bestemme" - men i mine ører lyder det altså mere som om de giver råd og vejledning til jer! I hvert fald den måde du skriver det på... fx det med 3D scanningen, at det nok ikke var nødvendigt - det har de jo ret i.... Det ER ikke nødvendigt, men en ekstra ting man KAN gøre, hvis man har råd og lyst osv.....

Jeg tror du skal tage svigerforældrenes udsavn med et gran salt! Jeg tror absolut ikke de mener det på den måde du føler det... I hvert fald ikke sådan som jeg læser det.... jeg kan jo tage fejl..

Og det med, at du ikke ville med din kæreste på sygehuset - Ja, det er ret egoitisk af dig, synes jeg! Han har brug for din støtte, og fordi hans far er med, vil du blive hjemme - så tænker du jo på dig selv og dine følelser, og ikke på ham.. Jeg ville selv føle mig svigtet hvis det var mig der var din kæreste.... sorry....

Håber I finder ud af det........ Tror du skal overveje, om ikke det du mener dine svigerforældre siger, faktisk er noget andet - Umiddelbart går jeg ud fra, at de gerne vil have det bedst muligt for jer og deres kommende barnebarn! Og det kan også godt være, at de måske får det sagt forkert, men jeg tror dybt inde, at de gør det for at råde og vejlede jer i jeres valg....... Held og lykke

Anmeld

4. april 2012

jydeinden

butterflyPhoto skriver:

Venlig hilsen
Christina

kunne ikke have skrevet det bedre selv

Anmeld

4. april 2012

Anonym trådstarter

butterflyPhoto skriver:

Venlig hilsen
Christina

Du bliver skam ikke upopulær, man har jo forskellige holdninger og meninger om alting..gudskelov.. 

Nej jeg har ikke som sådan lidt nød, jeg er kuN blevet mobbet hele mit liv, fordi jeg gik i det forkerte tøj, havde det forkerte hår, og min madpakke var ikke lækker nok.. Min forældre er skilt og min mor havde bare ikke pengene til at give os ting, og min far var skide ligeglad med os. Men jeg overlevet da, til trods for diverse ting.. 

Og fordi mine forældre er skilt, og min far første gang i mit liv, endeliG viser interesse for mig og særligt Vores kommende barn, har vi nok fået mere end de fleste ville gøre.. Og ja det gør mig da helt sikkert forkælet, hvilket så er første gang nogensinde i mit liv. Men nu har min mor flere penge og hun vil gerne give hendes barnebarn de ting hun ikke kunne give hendes egne børn.. og min far har dårlig samvittighed over aldrig at have hjulpet eller støttet os, og det prøver han at gøre godt ved at forkæle vores Kommende barn. 

At tingene er mærkevarer, og sådan nej det er ikke nødvendigt, men mit barn, skal have hvad jeg aldrig fik. Og heldigvis har jeg en kæreste der tilfældigvis deler min opfattelse af mærkevare.. Jeg bestemmer hverken hvad vi køber eller noget, vi har indtil nu været enig om hver eneste ting. Og de 5500 kr vi har brugt, er brugt før bedste forældrene begyndte at give ting.

Også er det skam ikke kærestens penge, men derimod mine.. Som sagt vi/ jeg har valgt at prioterere anderledes for at kunne få penge til de ting jeg gerne ville give mit barn.. Og fordi vi har fået de ting som vi har, har vi sparet en masse penge, Som vi så har til senere brug til vores barn.. 

Og ja jeg har virkelig været verdens dårligste kæreste ved ikke at tage med på sygehuset, og Gud hvor jeg fortryder det sindsyg meget, men sket er sket . Og heldigvis har vi snakket om det, og han har snakket med forældrene om det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.