Jeg og kæresten snakker rigtig meget om at vi en dag bliver en rigtig familie osv osv. Og min dejlige kæreste har en pige i forvejen som jeg har meget med at gøre og som jeg elsker til langt op over skyerne. Jeg tænker så bare lidt.. For stor en omvæltning er det evt at få et barn sammen?
Elsker min kæreste så forfærdelig meget og er så bange for at når vi engang beslutter os for at nu skal det være at jeg så får kolde fødder fordi jeg er så angst for at vi midster gnisten til hinanden i de store forandringer. At vi glemmer hinanden, så meget at vi ender med bare at blive venner.. Er så bange for at det skulle ske.. Kan se hvordan par hele tiden går fra hinanden så snart de får et barn og vil bare så nødig at det sker for os.. Min angst har efter hånden gjort at når kæresten snakker meget positivt om at vi en dag skal have en familie sammen osv så snakker jeg uden om og kører ind på et andet emne eller svare simpelthen ikke. Jeg ønsker virkelig højt at få et barn men ja er så bange for at det vil kunne ødelægge det vi har nu :/
Er der nogle der har nogle gode råd?
For føler mig virkelig som en hykler med den følelse 
Jeg har ikke haft samme bekymring som dig, men vil gerne give råd alligevel 
Da min kæreste og mig blev forældre kom vi tættere på hinanden på en helt ny måde - Der blev skabt et bånd mellem vores datter og os, som er helt ubeskriveligt, og noget man ikke kan forklare..
Og ja, det er da hårdt til tider, at have en lille, men alt det fantastiske man får igen, er bare det HELE værd!!!!! 
Det lyder bare ikke som om du er klar til det..... Hvis du tænker sådan som du skriver, så synes jeg du burde vente, til de føler dig klar.. Du har for mange bekymringer! Og så er det nok ikke det bedste at lave en baby... For os var det det bedste i verden, da jeg blev gravid, og vi bekymrede os slet slet ikke om hvad det ville gøre ved vores forhold, vi var sikre på, at det hele ville være fantastisk, og det har det også været... selvfølgelig med op og nedture og mange udfordringer, men det kan man ikke undgå når man har et barn - det er hårdt nogle gange, men sådan er det bare, og vi synes stadig det er dejligt, og vores datter er det bedste der er sket for os.... 
Anmeld