pastry26 skriver:
Tusind tak for svar. Det var faktisk lige hvad jeg havde behov for at vide (fremgik nok ikke så tydeligt af mit indlæg). Det er egentlig også forløbet jeg er mest nysgerrig på. Vi havde regnet med en sædprøve idet det er mindst invasivt (har jeg læst).
Måtte I vente på sædprøven før i blev henvist til gyn. eller skete det samtidigt?

Jamen vores forløb var lidt rodet fordi lægen ikke havde helt styr på det... Vi blev bedt om at aflevere en sædprøve på svendborg sygehus, men da kæresten kom ned med den, var sædprøve-halløjet flyttet til Odense, så han skulle lave en helt ny og til Odense med den, og det tog lidt tid da han jo også havde et arbejde at passe så det hele skulle lige passe sammen med en dag han alligevel skulle til Odense... Jeg blev henvist til HSG samme tid som vi blev henvist til sædprøve, men der var lang ventetid pga sommerferie, så det endte faktisk med at de to prøver blev lavet næsten samtidig (vist et par dages mellemrum)...
Da de ikke viste noget blev vi så henvist til gyn, hvor der var 1½ måneds ventetid. Vi fik et brev om forløbet hvor der stod at der skulle tages blodprøver, så jeg bad gyn om at sende bestillingerne på blodprøverne til min læge så han kunne tage dem mens vi alligevel ventede på tiden hos gyn (de skal jo tages på bestemte tidspunkter i cyklus). På den måde var alle blodprøver bortset fra hiv/hepatitis blevet lavet da vi kom til gyn og vi kunne derfor hurtigere få en tid til behandling (blev så ikke nødvendigt da det skete helt naturligt 6 dage efter vi havde været hos gyn hehe)...
Lidt rodet, men håber du kan finde rundt i det, men forløbene er jo meget individuelle, så det er ikke sikkert jeres vil forløbe på samme måde...
Anmeld