Så frustreret over lillemands mave :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. april 2012

Malene76

LykkeB skriver:

Min nu en måned gamle søn, har lidt af mavekneb fra han var et par dage gammel. Det er så synd for ham og synes efterhånden at vi hr prøvet alt. Det går ud over hans søvn så han lider af stor Søvnmangel og det gør at han bliver overtræt, hver gang han lige er faldet i søvn, får han ondt i sin lille mave. Ved snart ikke hvad jeg skal gøre mere, det er så frusterende ikke at kunne gøre noget for ham. Jeg prøver at strække hans måltider 2-3 timer, men detklan være rigtig svært. Er der nogle der selv har oplevet det med jeres barn og hvad gjorde i??

Jeg ville prøve zoneterapi eller kranio sekral massage. Det har vi brugt, det virkede her. Han fik det temmelig meget bedre. Dog skal vi have gang i lactolosen nu, da han ikke kommer af med afføring, det er ikke hårdt, men godt blødt, undskyld den malende beskrivelse.  

KH Malene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2012

Holbæktrunten

LykkeB skriver:

Det med termometer, vil jeg helst gerne undgå. Hvad var det for noget laktulose?

Det hedder bare laktulose og kan fås i håndkøb. Læste lige at du skrev at han presser en masse, og når der så endelig kommer noget er det tyndt som vand - det lyder rigtig meget som en grim forstoppelse. Der kan sidde en knold afføring i tarmen, og så er det kun den tynde afføring der kan komme forbi. Jeg ville ringe til lægen og høre om de kunne have en løsning

Anmeld

2. april 2012

Krussedulle

LykkeB skriver:

Min nu en måned gamle søn, har lidt af mavekneb fra han var et par dage gammel. Det er så synd for ham og synes efterhånden at vi hr prøvet alt. Det går ud over hans søvn så han lider af stor Søvnmangel og det gør at han bliver overtræt, hver gang han lige er faldet i søvn, får han ondt i sin lille mave. Ved snart ikke hvad jeg skal gøre mere, det er så frusterende ikke at kunne gøre noget for ham. Jeg prøver at strække hans måltider 2-3 timer, men detklan være rigtig svært. Er der nogle der selv har oplevet det med jeres barn og hvad gjorde i??

Hvis det er afføringen han ikke kan komme af med, vil jeg også anbefale lactulose. Det er effektivt! Spørg efter det på apoteket, med husk at nævn at det er til et spædbarn ... Hvis det er luft i maven, så snak med lægen om mylicon, det slå luftboblerne i stykker, og gør at den slipper ud ... Ellers er zoneterapi eller en tur hos en kiropraktor også effektivt.. ... Håber I finder en løsning! Har selv en lille fyr på knap 4 uger som har noget med maven, og jeg har lige fået udskrevet mylicon til ham

Anmeld

2. april 2012

LykkeB

vitapigen skriver:

Det kan sagtens være hård mave selvom der kommer tynd tynd afføring ud... Det kan være der har dannet sig en prop i tarmen og at det kun er den tynde afførring der kan passere forbi.... Men hør din læge ad til hvad du kan gøre.... Evt kan det skyldes den MME i giver ham, så han skal have en anden slags hans mave bedre kan tåle?? Og dette tror jeg helt sikkert at SP kan hjælpe dig med  Men held og lykke med det i hvert fald... Det er ikke rart for både ham og jer  

Det vidste jeg ikke at det kunne. Men jeg ammer kun, giver ikke mme. 

Anmeld

2. april 2012

LykkeB

Holbæktrunten skriver:

Det hedder bare laktulose og kan fås i håndkøb. Læste lige at du skrev at han presser en masse, og når der så endelig kommer noget er det tyndt som vand - det lyder rigtig meget som en grim forstoppelse. Der kan sidde en knold afføring i tarmen, og så er det kun den tynde afføring der kan komme forbi. Jeg ville ringe til lægen og høre om de kunne have en løsning

Okay tak.

Jeg har bare forstået det sådan, at ammebørn ikke kan få forstoppelse? 

Anmeld

2. april 2012

klmf

Tror læge eller sundhedsplejerske ville være rigtig godt, for at udelukke om det er en forstoppelse.

Ellers

- mylicondråber

- ligge på maven på dine arme mens du vugger

- cykle med benene

- zoneterapi

- kiropraktor

- sukkervand når det var rigtig slemt

Vi havde også en lille fyr med mavekneb, der ikke kunne sove og vi prøvede forskellige kombinationer af ovenstående, så svært at vide hvad lige var det udslagsgivende. Men det gik over

Det er bare en fase!! Det kan blive et godt mantra at have med sig de første uger, måneder, år

God bedring med lillemanden

Anmeld

2. april 2012

LykkeB

Mivsen skriver:

Hey smukke! Det bare så synd for ham, og sk*de hårdt for jer..
Har du brug for hjælp, lige meget med hvad, så sig til. Om det bare er aftensmad eller noget hel andet..

Men synes også du skal ringe til lægen.
Og som en anden skriver, har jeg også hørt zoneterapi skulle være godt.

Kys..

Tak søde. Rigtig pænt af dig! Heldigvis kan min mor hjælpe, når Baran er på arbejde. Må lige have fat på min mormor, så han kan få noget zoneterapi 

Anmeld

3. april 2012

Nessie

StineW79 skriver:

Zoneterapi er alt hva jeg har at sige!! Vh stine

Her virkede det med akupressur

Anmeld

3. april 2012

Røverdatter

Vil også sige zoneterapi som de andre siger. Og hvis du ikke har mulighed for at tage til zoneterapeut lige nu, så ved jeg at punktet for "mavekneb/uro i maven" er under foden, midt på. bare massér dér blidt, det skulle gøre ham roligere og med tiden hjælpe på mavsen

Min far er zoneterapeut, så det er derfor jeg ved det... Håber din dreng får det bedre med maven..

Anmeld

3. april 2012

Vidunderligeunger

LykkeB skriver:

jaaa!!! lige nu.. han er 19 dage gammel og vil bare ikk sove, med mindre det er op af mig ellerfarmand.. vi tager til zoneterapeut på tirsdag og  hvad vi kan for at det virker.. ammer du?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.