Hvor mange af jer giver jeres børn vitamin piller.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. april 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi spiser alle vitaminpiller om vinteren, men når glasset er tomt bliver der ikke købt flere. Om vi starter op igen til vinteren ved jeg ikke med alt det skriveri der har været omkring vitaminpiller.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2012

Ka+Ma=Be

Alarnna skriver:

Hey.. Blev sådan set lige nysgerrig.. hvor mange af jer giver jeres børn vitamin piller..

nu også når det har været alt det i aviserne mm. om usunde vitaminpiller osv..

go dag til jer

Vi spiser ikke vitaminpiller, og Benjamin kommer heller ikke til det! Vi spiser varieret nok, til at få det hele gennem kosten. (lige med undtagelse af D-vitamin om vinteren)

Anmeld

2. april 2012

DK

Vi spiser ikke kossttilskud. Heller ikke i form af vitaminpiller. Kræftens bekæmpelse advarer og fraråder på det kraftigste at man får vitaminpiller. Kalktilskud kan være godt for ældre, men børn og voksne der spiser en alsidig kost har intet godt ud af vitaminpiller.

Anmeld

2. april 2012

Pige2009

Alarnna skriver:

Hey.. Blev sådan set lige nysgerrig.. hvor mange af jer giver jeres børn vitamin piller..

go dag til jer

Laura får i samråd med lægen vitaminpiller hver 2. dag

Anmeld

2. april 2012

132319

Både ungerne og jeg tager vitaminpiller.

Jeg selv tager ekstra D-vitamin, mulitvitam og Omega 3. Førstnævnte fordi jeg har været frygtelig ramt af halsbetændelser i vinteren og sidstnævnte fordi jeg aldrig spiser fisk  

Anmeld

2. april 2012

132319

DK skriver:

Vi spiser ikke kossttilskud. Heller ikke i form af vitaminpiller. Kræftens bekæmpelse advarer og fraråder på det kraftigste at man får vitaminpiller. Kalktilskud kan være godt for ældre, men børn og voksne der spiser en alsidig kost har intet godt ud af vitaminpiller.

Det kommer jo i dén grad an på den pågældendes helbred.

Jeg har aldrig hørt at det frarådes kraftigt men det er rigtigt at mange ikke har brug for det.

Min datter er nærmest kronisk forkølet og jeg kan tydeligt mærke en forskel hvis hun i en periode ikke får vitaminpiller.

Anmeld

2. april 2012

modesty

Jeg spiser kalk med d-vitamin (drikker ikke mælk), fiskeolie, zink og en multivitaminpille.

Min søn får sine d-dråber og ikke andet, da han stadig ammer. Men jeg regner med at han skal fortsætte på fiskeolie og evt. en multivitamin når han bliver lidt større.

Jeg bliver simpelthen så træt af de dér nyheder der bliver genbrugt og pisket op. Det er oldgammel viden at A og E vitamin og betacaroten kan være skadeligt i for stort et omfang. Det ved enhver apoteker og det ved producenterne af vitaminpillerne, hvorfor der ikke er for stort et indhold af disse vitaminer i pillerne. Selvfølgelig er det en god idé at være opmærksom, specielt på A vitamin, når man f.eks er gravid og ammende, og til sine børns piller. Men det er hysteri at holde op med at spise vitaminpiller fordi man er bange for at det er skadeligt.

Anmeld

2. april 2012

modesty

slettet

Anmeld

2. april 2012

MariaJ

Her spiser ingen vitaminpiller. Vi spiser sundt og varieret, så jeg tror ikke det er nødvendigt. Johanna fik D-dråber, da hun var yngre og eller spiser vi fiskeolie.

Anmeld

2. april 2012

-Sigrid-

Alarnna skriver:

go dag til jer

Har svaret at børnene får, men det er d-dråber jeg snakker om der 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.