Hvor mange af jer giver jeres børn vitamin piller.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor mange af jer giver jeres børn vitamin piller?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.209 visninger
19 svar
0 synes godt om
1. april 2012

Alarnna

Hey.. Blev sådan set lige nysgerrig.. hvor mange af jer giver jeres børn vitamin piller..

nu også når det har været alt det i aviserne mm. om usunde vitaminpiller osv..

go dag til jer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2012

Zeus

Alarnna skriver:

Hey.. Blev sådan set lige nysgerrig.. hvor mange af jer giver jeres børn vitamin piller..

go dag til jer

Isabella plejede at få hver dag, men efter de ting der har stået i aviserne på det sidste, så har vi skåret det ned til 2 om ugen Cajsa får sine d-dråber, og så får hun også snart 2 om ugen..

Anmeld

1. april 2012

B&J

Daniel får en vitamin pille hver dag han er ikke den store spiser og den har hjulpet rigtigt meget han er næsten aldrig syg

og jeg spiser vitamin pille men kun fordi jeg har fået min operation ellers har jeg aldrig gjord det og er heller aldrig syg værken før eller efter

kæresten gør ikke

Anmeld

1. april 2012

LR85

Hverken voksne eller børn gør da vi får meget varrieret kost. 

Anmeld

1. april 2012

Kamulla

både Noah og jeg spiser vitamin piller..

Anmeld

1. april 2012

Silas&Mille

Vi har lidt svært ved at få frugt og grønt i Silas, så det er ikke den vilde varierede kost han får.

Desværre

Så han får en vitaminpille hver morgen sammen med morgenmaden. 

Det eneste jeg har læst inden for den seneste tid ang vitaminpiller til børn er at de kan blive forgiftet. Men det er jo kun hvis de spiser for mange af dem.

Anmeld

1. april 2012

morbibi

Herhjemme får børnene i vinterhalvåret og jeg selv tager hele året pga vitamin og d- vitamin mangel

Anmeld

1. april 2012

Tona

go dag til jer

Jeg tror på at det er vigtigt at sætte sig grundigt ind i sagerne og købe vitaminpiller som er ok. Forstået sådan at mange af vitaminpillerne på markedet (især af dem til børn) ikke er ok. Det er en jungle, men det skal man sætte sig ind i.

Når det så er sagt, så tror jeg at det er ekstremt vigtigt at både børn og voksne får en vitaminpiller hver dag og der ud over tilskud af d-vitamin og fiskeolie. Når Sundhedsstyrelsen siger at man snilt kan dække det daglige behov for vitaminer ind ved varieret kost så mener jeg simpelthen ikke at det passer. Det er muligt at det engang har været sådan, men vores fødevarer er efterhånden så forringede at det ikke er muligt længere (efter min mening).

Ud over det, så er der nærmest ingen i Danmark der kan dække deres behov for d-vitamin ind ved hverken standard vitaminpille (med 5-10 ug d-vitamin i) eller ved at opholde sig i solen eller ved kosten. underskud på d-vitamin er bla kædet sammen med kræft og det påvirker udviklingen af bla intelligens ved børn. Det er endnu et af de punkter hvor det danske sundhedsvæsen er lysår bagud i forhold til andre lande. Den mængde d-vitamin der er i alm. vitaminpiller er så lille at den nærmst slet ikke registreres i kroppen. Det er bla et problem fordi kroppen skal bruge d-vitamin til at optage kalk til knoglerne. Groft sagt kan man derfor tylle mælk i sig og spise kalk-tilskud i det uendelige, men kroppen vil ikke kunne optage det/kun optage meget lidt hvis man ikke får nok d-vitamin.

Fiskeolie mener jeg også det er meget vigtigt at få et tilskud af.

I vores familie får Amanda Livol til børn og hun får Eskimo 3-6-9 fiskeolie til børn. Ud over det får hun d-vitamin tilskud ved siden af.

Jeg spiser også vitaminpiller, desuden fiskeolie-piller og ud over det så spiser jeg D-pearls fra Matas, som er d-vitamin med 38 ug d-vitamin i. Det lyder som en voldsom dosis for mange, men faktisk er det en almindeligt anbefalet dosis i de fleste andre lande. Helt op til 40-50 ug anbefales mange steder.

Hi hi...det blev en lang smøre, men jeg går også virkelig meget op i sådan noget med kost og ernæring

Anmeld

1. april 2012

Mamalou

Her hjemme får Kun Lucca på fem kun vitaminpilene. Villads på 10 måneder får d-dråber og jern. 

Anmeld

2. april 2012

Lone Jakobsen

her spiser både voksne og børn en vitaminpille dagligt. dog vil Rasmus på 2½ kun sutte lidt på hans endnu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.