Jonatansmor skriver:
Jeg må indrømme at det der provokerer mig mest er at vi har læger der udskriver det til børn, har ret svært ved at finde en argumentation der ville lyde mulig...
Det undrer mig, alle børn går igennem faser hvor søvnen er svær. Men vi som forældre har altså også et stort ansvar at få dem lært at falde i søvn. Det er sq en kompliceret proces, at ligge dér mens mørket opsluger en, slippe kontrollen og lade sig gribe af underbevidstheden. Og stressede unger med et tætpakket skema kan bare ikke hjælpe på det. Men hvornår blev det bare accepteret at give sine børn piller for alt? Og nu afhængighedsskabende sovepiler?!
Er der nogen der har set det billede der florerer på FB? Af lille afrikanerdreng, vel 2-3-4 års tid, siddende med en øl foran sig og en smøg i hånden?
Det er der vi er på vej hen! Og vi kan ikke en gang bryste os af at være underernærede og fejluddannede - vi er et oplyst intelligent folkefærd. Der serverer sovepiller for børn - der har for meget at tænke på til at kunne falde i søvn.
Mennesket er nu faldet til et helt nyt lavpunkt, øv
Jeg er helt enig her!
Det triste er, at det højst sandsynligt er stressede forældre, der selv kæmper en kamp for at få hverdagen til at hænge sammen - og måske deri problemet reelt ligger. Igen kan jeg ikke lade være med at kæde det sammen med den måde, vores samfund er bygget op på. Det er den ene lappeløsning efter den anden, og nu er vi desværre nået derud, hvor medicinering er nødvendig for at kunne trives i hverdagen og for at få folk til at passe ind(ADHD, depressioner osv). Det er virkelig, virkelig trist! Men på den anden side: Mon ikke, vi snart indser, at vi er ved at ramme bunden og får bygget noget nyt og mere holdbart op? Man har da lov at håbe :-)
Anmeld