Jeg er måløs!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2012

FamilenStorm

Maja_4000 skriver:

Lige præcis.. Sådan så jeg også ud....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2012

2børn2

Ja det er hvad jeg er når jeg læser denne artikel...

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-49309926:babyer-f%C3%A5r-farlige-sovepiller.html

Målløs ja..

Dårlige læger, men klart også dårlige forældre der bare kræver...

Hvis man tog en statistik over hvem det var og hvor, så ville jeg ikke undre mig om jeg havde ret i mine formodninger...

Der var et tidspunkt hvor jeg også blev tilbudt sovemedicin til min søn da han lider af svær night terror/natteskræk ( i 9 år), men jeg sagde nej, for jeg mener ikke at det er løsningen, selvom det måske i virkeligheden var/er.

Så ja, lægerne er måske i lommen på producenterne, men forældrene må da også "fejle" i mine øjne..

Anmeld

30. marts 2012

Jonatansmor

Jeg må indrømme at det der provokerer mig mest er at vi har læger der udskriver det til børn, har ret svært ved at finde en argumentation der ville lyde mulig...

Det undrer mig, alle børn går igennem faser hvor søvnen er svær. Men vi som forældre har altså også et stort ansvar at få dem lært at falde i søvn. Det er sq en kompliceret proces, at ligge dér mens mørket opsluger en, slippe kontrollen og lade sig gribe af underbevidstheden. Og stressede unger med et tætpakket skema kan bare ikke hjælpe på det. Men hvornår blev det bare accepteret at give sine børn piller for alt? Og nu afhængighedsskabende sovepiler?!

Er der nogen der har set det billede der florerer på FB? Af lille afrikanerdreng, vel 2-3-4 års tid, siddende med en øl foran sig og en smøg i hånden?

Det er der vi er på vej hen! Og vi kan ikke en gang bryste os af at være underernærede og fejluddannede - vi er et oplyst intelligent folkefærd. Der serverer sovepiller for børn - der har for meget at tænke på til at kunne falde i søvn.

Mennesket er nu faldet til et helt nyt lavpunkt, øv

Anmeld

30. marts 2012

tarkoflen

Jeg er så chokeret!

Jeg har taget en halv pakke sovepiller i forbindelse med, at jeg har stress og har sovet helt forfærdeligt, og har haft det så skidt med at tage dem! At man så kan finde på at give sine børn sovepiller er mig fuldstændig ubegribeligt!

Jeg har brugt "sove"musik for at slippe for sovepillerne, men det har ikke altid været nok, og så har jeg været nødt til at tage en... Men det er altså nødstilfælde og bestemt ikke noget jeg i min vildeste fantasi havde troet der var nogle, der kunne finde på at putte i deres børn!

Anmeld

30. marts 2012

VIPpigen

Jonatansmor skriver:

HHeJeg må indrømme at det der provokerer mig mest er at vi har læger der udskriver det til børn, har ret svært ved at finde en argumentation der ville lyde mulig...

Det undrer mig, alle børn går igennem faser hvor søvnen er svær. Men vi som forældre har altså også et stort ansvar at få dem lært at falde i søvn. Det er sq en kompliceret proces, at ligge dér mens mørket opsluger en, slippe kontrollen og lade sig gribe af underbevidstheden. Og stressede unger med et tætpakket skema kan bare ikke hjælpe på det. Men hvornår blev det bare accepteret at give sine børn piller for alt? Og nu afhængighedsskabende sovepiler?!

Er der nogen der har set det billede der florerer på FB? Af lille afrikanerdreng, vel 2-3-4 års tid, siddende med en øl foran sig og en smøg i hånden?

Det er der vi er på vej hen! Og vi kan ikke en gang bryste os af at være underernærede og fejluddannede - vi er et oplyst intelligent folkefærd. Der serverer sovepiller for børn - der har for meget at tænke på til at kunne falde i søvn.

Mennesket er nu faldet til et helt nyt lavpunkt, øv

Helt enig... Hvornår er løsningen blevet piller til alt, stedet for at give barnet ro og tryghed. Inden længe ligger vi opdragelse af vores børn over til de pædagoger som har barnet til hverdag

Hvorfor så blive forældre ?????

Anmeld

30. marts 2012

nilletøz

Hørte det godt i nyhederne i morges!!

børn og soverpiller høre ikke sammen i min venden...

Hvordan kan lægerne udskrive dem til børn på den måde!?

Anmeld

30. marts 2012

Jonatansmor

VIPpigen skriver:

Helt enig... Hvornår er løsningen blevet piller til alt, stedet for at give barnet ro og tryghed. Inden længe ligger vi opdragelse af vores børn over til de pædagoger som har barnet til hverdag

Hvorfor så blive forældre ?????

Så absolut ud over min fatteevne. Delen af eget ansvar for egen eksistens er pist forsvundet. Til punktet hvor vi nu bare bedøver barnet hvis det ikke lige falder hen

Anmeld

30. marts 2012

MortilCilas

Jeg kunne aldrig drømme om at give min søn en sovepille :O

Anmeld

30. marts 2012

Camulla

FamilenStorm skriver:

Ja det er hvad jeg er når jeg læser denne artikel...

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-49309926:babyer-f%C3%A5r-farlige-sovepiller.html

Chocking! 

Anmeld

30. marts 2012

Sandko

2børn2 skriver:

Målløs ja..

Dårlige læger, men klart også dårlige forældre der bare kræver...

Hvis man tog en statistik over hvem det var og hvor, så ville jeg ikke undre mig om jeg havde ret i mine formodninger...

Der var et tidspunkt hvor jeg også blev tilbudt sovemedicin til min søn da han lider af svær night terror/natteskræk ( i 9 år), men jeg sagde nej, for jeg mener ikke at det er løsningen, selvom det måske i virkeligheden var/er.

Så ja, lægerne er måske i lommen på producenterne, men forældrene må da også "fejle" i mine øjne..

Jeg tror desværre, der er rigtig mange forældre, som stoler blindt på autoriteterne - altså i dette tilfælde lægerne. Så jeg tror, at mange vil tænke, at hvis en læge tilbyder noget medicin, så er det selvfølgelig fordi, det er okay. Det er bare et gæt. Men ja, jeg er helt enig i, at det er uforsvarligt, men jeg vil nu ikke dømme dem for det. Jeg er egentlig mere forarget over, at dem, der skal lave medicin til vores alles "bedste", er mere interesseret i penge end i reelt at give folk et godt og sundt helbred. Dét er sgu uhyggeligt og tankevækkende!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.