Hvor længe i liften??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Ditte_Marie skriver:

Bella hun er lige blevet tre måneder, og vi skal til at have en madras i hendes seng, i stedet for at hun sover i liften.

Hun kan egentlig godt passe den lidt endnu, men hun ligger og kradser på den, så jeg vågner om natten

Hvis din datter slår sig og græder af det, så synes jeg at du skal tage hende ud af den

Du kan jo evt. bruge en junior dyne til hende, så kan hun stadig blive svøbt godt ind, selvom hun ligger i barnevognen

Men går i direkte over til tremmeseng, eller? For sådan en har jeg også, mangler kun madrassen dertil.

Har en juniordyne til hende også.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

TrineMine86 skriver:

her var Magnus også omkring de 3-4 måneder, han var alt for lang til sidst og måtte ligge med bøjede ben, men han følte sig så tryg i liften, nu er han også for stor til at være i vuggen, men synes han er for lille til at være i sin tremmeseng

jeg har gjort det at jeg har rullet et håndklæde til en lang "pølse" og lagt det i en bue rundt i kanten af vuggen, så kan han ikke slå hovedet op i kanten, hvis du forstår?

måske du skulle prøve det, hvis altså du synes hun er for lille til at komme over i barnevognen..

God ide!

Anmeld

30. marts 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Trine89 skriver:

Caia var omkring 2½ mdr gammel da jeg tog hende ud at liften.. 
Hun nemlig også meget uroligt når hun vågnede og slog også hovedet i kanten og slog også ofte hånden ind i kanten så hun blev ked af det. og det syntes jeg var synd.. 

Det er lige præcis sådan Ida også er  Og det er så synd for hende, og det generer jo os begge om natten. Kom hun så i vugge eller tremmeseng om natten?

Anmeld

30. marts 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Amandas-mor skriver:

Min datter lå i lift til hun var knap 4 mdr, men hvis jeg får en barn mere tror jeg slet ikke at jeg vil bruge den lift i barnevognen. Så stor er en barnevogn alligevel heller ikke for den lille og de skal jo have plads til at kunne bevæge sig. Man kan evt "gøre barnevognen lidt mindre" ved at lægge en bamse eller to derned ved barnets "hovede/overkrop så de sanser at den er der og føler jeg mere "puttet ned"

Det er rigtigt nok. Men hvad så om natten?

Anmeld

30. marts 2012

lilledittemor

rikkeregnbue skriver:

Men går i direkte over til tremmeseng, eller? For sådan en har jeg også, mangler kun madrassen dertil.

Har en juniordyne til hende også.

Ja det gør vi vi skal bare lige købe madrassen.
Hun kan nemlig sagtens sove, selvom der er "frit" rundt om hende.

Junior dynen brugte vi siden hun var 1 1/2 måned gammel, og så har vi baby dynen i barnevognen, for der ligger hun stadig i sin lift. Så der er ikke plads til den store dyne.

Anmeld

30. marts 2012

Mother-love

Tror det bare er dig selv der skal bedømme det. Og måske prøve dig ad. Altså isabella var både for tykog for lang til at ligge i liften længere da hun var to mdr. Så vil sige at hvis du mener at dit barn ikke har det " godt" nok i sin lift så bare prøv at ligge hende i barnevognen uden liften. Nogen kan ikke forstå det. Isabella havde det rigtig fint med det. Så vi havde ikke nogen problemer med det.
Hun skal jo ikke ligge i liften det er jo nok bare noget der er lavet for at spædbørn følersig mere tryg da den ikke er så stor.

Du kan også hvis du mener at hun skal ud af liften men måske ikke har det super fantastisk med den store plads, så kan du ligge et tæppe i den ene side så den ikkevirker så stor

Anmeld

30. marts 2012

Tona

rikkeregnbue skriver:

Det er rigtigt nok. Men hvad så om natten?

Min datter har fra fødslen sovet i sin egen tremmeseng. Jeg rullede et tæppe sammen til en pølle og lagde det langs den ene side af tremmesengen således at den virkede mindre og så også et par bamser, så var hun glad og tryg.

Jeg har læst efterfølgende at det desuden er en god ide at give barnet en sovepose på (sådan en til indendørs) fra start af. Barnet vil opfatte det som tryghed at kunne mærke stoffet hele vejen rundt om sig, lidt ligesom at være svøbt

Anmeld

30. marts 2012

Trine89

rikkeregnbue skriver:

Det er lige præcis sådan Ida også er  Og det er så synd for hende, og det generer jo os begge om natten. Kom hun så i vugge eller tremmeseng om natten?

i dag timerne der lå hun jo i barnevognen, og så om natten havde vi en lille babyseng som er gået i arv i familien i 55 år (samme størrelse som en vugge)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.