Nervøs for min mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.387 visninger
20 svar
0 synes godt om
29. marts 2012

Carina1977

Ja jeg må lige ud med det 

Min mor har igennem en periode følt at hun ikke kunne få ordentligt luft. Hun har haft følelsen af at hun blev nødt til at tage nogle dybe åndedrag, fordi hun følte en form for åndenød. Hun tog jo selvfølgelig til lægen pg blev undersøgt og fik taget en masse blodprøver.

Hjertekardiogrammet viste heldigvis at alt var normalt der, men hendes blodtryk var for højt. Hun fik et blodtryks-apperat med hjem, og hun skulle så måle den over dage, og blodtrykket svingede rigtig meget. Nogen gange var det normalt, andre gange for højt. Lægen konstaterede dog, at det ikke er noget, der behøver at blive gjort noget ved, men grundet den åndenød som min mor meget ofte oplever, så har lægen sendt det videre ind til hjerte-afdelingen på sygehuset.

Derudover har hun fået konstateret for højt kolesterol, som hun nu får medicin for, samt begyndende type 2 diabetes. Der skal ikke gøres noget ved det diabetes lige nu, fordi det endnu ikke er så slemt, at det er behandlingskrævende.

Men jeg kan ikke lade være med at være nervøs, fordi min mor jo går rundt og har det som hun har det. Min mormor døede i en alder af 64 år pga. blodpropper. Min mor er 62 år, så hun er ganske tæt på den alder.

Jeg ved ikke, hvad jeg skulle gøre, hvis jeg mistede hende. Jeg ved godt at det er dumt at bekymre sig så meget, at det ikke hjælper noget, men jeg kan bare ikke lade være. Hun er min mor, hun er min klippe, og jeg ved ikke, hvad jeg skulle gøre uden hende.

Jeg har aldrig skænket det en tanke, at en dag vil min mor ikke være her længere...men hun har også været frisk og rask, og så tænker man slet ikke på sådan noget. Men jeg har det bare elendigt indeni, bare ved tanken om, at hun pludselig ikke ville være her mere.

Nu kan jeg blot vente på at hun bliver indkaldt til sygehuset, og bliver ordentligt undersøgt, og først der kan jeg ånde lettet op, vel og mærket, hvis det er gode nyheder. imellemtiden må jeg være der for min mor, som har det langt værre end jeg lige nu. Hun er SÅ bange, og jeg ved ikke hvad jeg skal sige eller gøre, for at berolige hende. Det er nok også hendes angst, der påvirker mig så meget. Kan ligefrem se bekymringen i hendes øjne.

Jeg krydser  og håber på det bedste.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2012

4kløver

Øv med din mor. Fik hun ikke en bog med hjem om hvad hun må og ikke må spise. Jeg fik en da mit også er meget højt.

Anmeld

29. marts 2012

Carina1977

4kløver skriver:

Øv med din mor. Fik hun ikke en bog med hjem om hvad hun må og ikke må spise. Jeg fik en da mit også er meget højt.

Nej sådan en har hun slet ikke fået. Hun fik bare besked på at spise sundt, og at hun helst skulle tabe sig 5-10 kilo. det kunne da også være emget rart at vide, hvad hun egentlig må spise....også så jeg ved, hvad jeg kan servere, når hun engang imellem spiser hos mig. Men jeg må jo kunne finde noget info på nettet 

Anmeld

29. marts 2012

Nessie

Jeg kan godt forstå din bekymring.

Mine forældre har fejlet alt muligt, efter de gik på pension, og lige pludselig bliver det meget nærværende, at de en dag ikke længere er her. Og den tanke er bare rigtig svær, for det er slet ikke til at forestille sig.

Håber at hun hurtigt bliver frisk igen, og der ikke er noget at blive bekymret for

Anmeld

29. marts 2012

Ciss

Skræmmende!

Kan godt forstå, at I begge har det vanskeligt lige nu!

for at undersøgelserne ikke viser noget meget alvorligt, og at de finder grunden til åndenøden, så man kan få det stoppet.

Anmeld

29. marts 2012

RGN

Profilbillede for RGN

Først et kæmpe kram.

Jeg har lige været igennem noget af det samme med min mormor.

Det var en blodprop i lungen, der var årsagen. Hun har det meget bedre nu og får blodfortyndende medicin.

Jeg kan godt forstå, at du er nervøs, men jeg tror og håber på, at det ender godt når man opdager det i tide.

Anmeld

29. marts 2012

Mathilde

Puh jeg kan godt forstå din bekymring! Tanken om at man kan miste sin mor er virkelig skræmmende... Jeg ville heller ikke vide, hvad jeg skulle gøre uden hende!

Min mor har også for højt bt og får medicin for det. Hun har ligeledes for højt kolesterol-tal og skal også helst tabe sig.

Hun havde i en lang periode besværet vejrtrækning ved selv den mindste anstrengelse og jeg bad hende søde læge. Jeg var nemlig ret overbevist om, at det var KOL (vejrtrækningen lyder helt speciel). Og det var det også i middelsvær grad.

Ryger din mor?

Stort knusdet er ikke rart at frygte at miste sin mor!

Anmeld

29. marts 2012

MinNoah

Kan sagtens følge din bekymring... Min far har forhøjet blodtryk  og for højt kolesterol - han er lidt overvægtig også. Min mor ryger og har meget gigt, men er ellers rask.

Og jeg bekymrer mig ALT for meget om den dag de ikke er her mere... Har virkelig forsøgt at arbejde med mig selv omkring det,men er en person der er dødsangst Ikke så meget min egen død - nærmere mine nærmestes død... Jeg er også typen at når jeg hører en ambulance stopper mit hjerte li med at slå - men jeg "styrer" mig selv og ringer ikke rundt til folk for at tjekke de er i live (men har nogle gange lyst til det).

Jeg ved virkelig heller ikk hvad jeg gør den dag de er væk.. For som du siger - det er virkelig ens klippe

men når det er sagt, vil jeg sige at det umiddelbart ikke lyder så alvorligt igen med din mor - RIGTIG mange har forhøjt blodtryk - og så længe hun er velmedicineret er det jo godt! Mht. vejrtrækningen så er det godt hun bliver undersøgt! Det kan jo også skyldes dårlig kondi

Anmeld

29. marts 2012

Bonde-liv

Mange tanker og god bedring

Anmeld

29. marts 2012

Zeus

Jeg har også nogen gange, ca. 1 periode om året, hvor jeg hele tiden skal trække vejret en ekstra gang eller 2.. Sidst tog jeg til lægen, hvor jeg fik tjekket lungekapacitet, afprøvede astmamedicin (har ikke astma), og til sidst kom han frem til, at det måtte hænge sammen med min borderline diagnose.. At det var en eller anden form for angst der gjorde, at jeg ikke følte jeg kunne trække vejret ordentligt. Lige pludselig går det i sig selv igen, lige så pludseligt som det er kommet, også er jeg okay det næste års tid

Men nu er jeg jo også en ung og frisk kvinde på 27

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.