Hjælp - Jeg skal have planlagt kejsersnit.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2012

Maja88

Anonym skriver:

Okay. Det er da positivt! 

Tog du det som en god oplevelse? eller var det noget skidt?? 

For uanset hvad får man jo den største og mest fantastiske gave ud af det, og man slipper jo nok desværre ikke udenom smerten. Du må undskylde hvis jeg spørg for meget, men er simpelthen panisk over det der skal ske. 

jeg tog det som en super oplevelse...

men selvf. var jeg også nervøs... men der var jo intet at være nervøs over...

og mega plus... Manden skulle gøre rent i 12 uger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Mit var godt nok ik planlagt, men ak. 

Dog forgik alt meget stille og roligt og der var tid til at de ku forklare alt hva de lavede osv.

Kommer ind og får lagt vendflon ( den i hånden ) lagt ryg marvs bedøvelse, så man er lammet fra brystet og ned. Det ka godt gøre lidt ondt, men syntes det var ok! Lagt kateder, det mærker man slet ik! 

Så laver de nippe test på maven, for at tjekke at bedøvelsen virker. Når den virker, går de i gang med kejsersnittet og det enste jeg ku mærke var at de trykker- rykker lidt rundt med ens krop, men det gør ik ondt!

tag endelig imod alt det smertestillende du ka få bagefter, for det ka ik betale sig at gå rundt og ha ondt! Såret ka godt gøre ondt hos nogen i lang tid, her havde jeg dog kun ondt ca 3-4 dage, bagefter kløde det i flere mdr og nu ka det stadig prikke lidt i det, når det fryser rigtig meget. (3 år siden)

Ville ik være bange for Ks igen en anden gang, og ska måske ha det igen til sommer. Vh stine

Anmeld

29. marts 2012

Clisolka

Hej alle skønne kvinder. 

Jeg skal have planlagt kejsersnit, og er meget nervøs! Jeg er utrolig bange for at blive bedøvet, da jeg så ikke længere har kontrol over min egen krop. Og så er jeg bange for at blive ''skåret'' i. 

Jeg er samtidig meget sart, for nåle, og knive osv. Derfor ved jeg ikke hvordan jeg kommer til at takle det hele, FØR ks og EFTER ks. 

Kan i hjælpe? Eventuelt komme med nogle gode råd, eller fortælle om jeres gode/dårlige oplevelser ved PLANLAGT kejsersnit?? Det vil jeg sætte stor pris på! 

Håber på svar. Fortsat god dag til alle! 

Jeg fik et akut kejsersnit, så håber det er okay jeg fotæller det - så hurtigt gik det nu heller ikke 

Du skal ikke være bange for nålene, for du skal nok klare det, det er jeg sikker på 

Jeg blev sat i gang fredag den 29/10-10 og efter 15 timers veer blev det besluttet at give mig et akut kejsersnit pga. at den unge dame havde sat sig fast i mit bækken. 

Jeg havde under fødslen fået en epiduralblokade, så den gav de mig mere af, og jeg kunne intet mærke under kejsersnittet. Jo, jeg kunne da mærke at de tog fat i min mave og skubbede lidt, men jeg havde ingen smerter. Jeg blev dårlig på et tidspunkt pga. jeg havde fået noget rugbrød under fødslen (for at holde øje med mit blodsukker pga. sukkersyge) Vedroppet havde de lagt i min venstre hånd under fødslen, så de kunne give mig diverse bagefter kejsersnittet. Jeg havde haft feber under fødslen, så de skulle sikre sig, at jeg blev frisk igen 

Efter de havde syet mig sammen, så blev jeg lagt på opvågningen, hvor jeg så min datter for første gang - jeg var pænt bedøvet under selve kejsersnittet. 

Jeg fik et kateter inden de gik i gang - det blev først taget fra mig mandag morgen (jeg fik det lørdag). Jeg kunne ikke stå på mine ben i ca 2½ dag. De første par gange min datter skulle skiftes måtte min kæreste klare det, da jeg ikke kunne/måtte rejse mig.

Som flere skriver, husk det smertestillende, for det hjælper meget det første stykke tid. Jeg fik morfin, men det hjalp ikke, så de måtte give mig ketoganer i stedet til natten. 

Efter 4 dage blev vi udskrevet.  De første 3 uger kunne jeg ikke selv komme op og ned af vores seng.

Det er utrolig vigtigt at du holder øje med din krops signaler mht. træthed  Den skal nok selv sige fra 

Ang. det JulieWH skriver, så er det ikke alle der bliver "hæftet" sammen. Jeg fik kejsersnittet på Rigshospitalet, og der syr de sammen og ikke hæfter 

Anmeld

29. marts 2012

Sille10

Jeg fødte vores første barn normalt, og vores andet barn ved planlagt kejsersnit. Det var en rigtig god oplevelse. Og jeg ville til enhver tid gøre det igen!

Det er ikke noget at være bange for.

Du kan ikke mærke de skærer i dig - du er jo bedøvet - det jeg kunne fornemme var bølgegang på maven, da de skulle have hende ud af maven. Ellers mærkede jeg ingenting!

Og heller ingen problemer bagefter. Jeg tog i mod alt det smertestillende de tilbød mig, og jeg havde det fint.

Prøv at ligge nervøsiteten på hylden og nød øjeblikket hvor din guldklump kommer til verden!

Held og lykke med det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.