Anonym skriver:
Hej alle skønne kvinder.
Jeg skal have planlagt kejsersnit, og er meget nervøs! Jeg er utrolig bange for at blive bedøvet, da jeg så ikke længere har kontrol over min egen krop. Og så er jeg bange for at blive ''skåret'' i.
Jeg er samtidig meget sart, for nåle, og knive osv. Derfor ved jeg ikke hvordan jeg kommer til at takle det hele, FØR ks og EFTER ks.
Kan i hjælpe? Eventuelt komme med nogle gode råd, eller fortælle om jeres gode/dårlige oplevelser ved PLANLAGT kejsersnit?? Det vil jeg sætte stor pris på! 
Håber på svar. Fortsat god dag til alle! 
Mit var godt nok semi akut, men du kan lige få min erindring alligevel.
Jeg fik lagt et drop med saltvand i hånden og fik derefter lagt kateter op (det kunne jeg slet slet ikke mærke). Så kom den sødeste narkose læge og undersøgte mig, han havde en række spørgsmål og så gik han igen.
Vi kørte ned på operationsgangen og her blev jeg bedt om at sætte mig op på en briks, svaje godt i ryggen og de var gode til at sige når de stak mig. Den første sprøjte var lokalbedøvende - den sved lidt, men selve rygmarvsbedøvelsen kunne jeg faktisk ikke mærke. Så lagde jeg mig op på briksen og ikke mange minutter senere var jeg følelsesløs fra livet og nedefter.
Jeg kunne selvfølgelig mærke da de "rodede" efter min datter og trak hende ud (men det var kun fordi det bevægede min overkrop), men kunne slet ikke mærke, at de skar i mig eller noget. Kunne heller ikke mærke, at de syede mig sammen.
Blev let i hovedet pga. det ilt jeg fik samt saltvandsdroppet, men havde en ufattelig god oplevelse.
Det mest overvældende for mig var, at der var så mange mennesker tilstede på stuen - men det skal de jo være og ligeså snart man ligger på briksen opdager man dem slet ikke. Jeg snakkede kun med den sygeplejerske som sad ved min højre side (min mand sad på venstre), hun aede mit hår og spurgte til hvordan jeg havde det etc.
Én ting, som jeg gerne ville have haft at vide: De hæfter det yderste hudlag sammen, det var lidt voldsomt at høre lyden af en hæftemaskine =D