Baby afføring..hjælp!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.139 visninger
21 svar
0 synes godt om
29. marts 2012

LineSchack

Hej alle sammen jeg fødte den dejligste lille pige i lørdags. Hun har siden da haft nogle hårde nætter, værst de sidste to med utrolig ondt i maven. Hun har haft rigtig fin blanding mellem remolade og grøn afføring. Hun spiser utrolig godt. Dog her i nat havde hun to fine optioner, men siden da har der intet været ud over en lille bitte bitte bitte klat også ellers noget der ligner gult tis i bleen. Hun har spist flere gange siden, og prutter for livet løs men ellers intet... Er det normalt eller noget der skal gøres noget ved. Tusind tak på forhånd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2012

Babydreams

LineSchack skriver:

Hej alle sammen jeg fødte den dejligste lille pige i lørdags. Hun har siden da haft nogle hårde nætter, værst de sidste to med utrolig ondt i maven. Hun har haft rigtig fin blanding mellem remolade og grøn afføring. Hun spiser utrolig godt. Dog her i nat havde hun to fine optioner, men siden da har der intet været ud over en lille bitte bitte bitte klat også ellers noget der ligner gult tis i bleen. Hun har spist flere gange siden, og prutter for livet løs men ellers intet... Er det normalt eller noget der skal gøres noget ved. Tusind tak på forhånd

Ammer du eller er det flaske?

Anmeld

29. marts 2012

LineSchack

RikkeRasmussen skriver:

Ammer du eller er det flaske?

Jeg ammer

Anmeld

29. marts 2012

modesty

En tommelfingerregel er at ammebabyer må have op til 10 dage mellem afføringer. Flaskebabyer skal skide hver dag.

Da min dreng var helt lille, var der også mange skrigeture som jeg troede handlede om ondt i maven. Senere har jeg fundet ud af at - hallo - babyer græder altså bare nogle gange uden grund. Eller, selvfølgelig er det ikke uden grund, for det er jo en helt vild ting at blive kastet ud i den her verden, indtrykkene er voldsomme og gråden er en måde at få omsorg på. Så medmindre du decideret kan se at hun har ondt i maven, presser uden at der kommer noget, krummer sig sammen om maven o.s.v. Så kan det altså sagtens bare være lidt nyfødt-kuller.

M.h.t. hendes afføring er der som sagt intet unormalt at der går tid imellem. Min dreng har siden han blev født og til nu, hvor han er 5,5 mdr., altid haft 2-3-4 dage mellem afføringer.

Anmeld

29. marts 2012

Babydreams

modesty skriver:

En tommelfingerregel er at ammebabyer må have op til 10 dage mellem afføringer. Flaskebabyer skal skide hver dag.

Da min dreng var helt lille, var der også mange skrigeture som jeg troede handlede om ondt i maven. Senere har jeg fundet ud af at - hallo - babyer græder altså bare nogle gange uden grund. Eller, selvfølgelig er det ikke uden grund, for det er jo en helt vild ting at blive kastet ud i den her verden, indtrykkene er voldsomme og gråden er en måde at få omsorg på. Så medmindre du decideret kan se at hun har ondt i maven, presser uden at der kommer noget, krummer sig sammen om maven o.s.v. Så kan det altså sagtens bare være lidt nyfødt-kuller.

M.h.t. hendes afføring er der som sagt intet unormalt at der går tid imellem. Min dreng har siden han blev født og til nu, hvor han er 5,5 mdr., altid haft 2-3-4 dage mellem afføringer.

lige hvad jeg ville have skrevet

Anmeld

29. marts 2012

Musen5

RikkeRasmussen skriver:

lige hvad jeg ville have skrevet

Kunne ikk ha sagt det bedre

Anmeld

29. marts 2012

malenemusen

LineSchack skriver:

Vi havde også næsten to døgn hvor han ikke kom af med noget - men så fortalte en kær sygeplejerske at man kan hjælpe tarmene lidt på vej - ved at lægge barnet på puslepladsen og så tage din egen pegefinger og lade den glide blidt rundt på mavsen, MED URET, rundt om navlen, ikke trykke hårdt!. Det er den vej tarmene ligger, og ved så nyfødte børn kan tarmen godt sommetider gå lidt i stå.

Jeg kan love for det hjalp her, manden lavede denne øvelse i fem min, og så stod det bare ud af den lille - jeg skal lige love for at det lettede

Anmeld

29. marts 2012

LineSchack

Uhh det var en go meddelsese . Nu har hun så bare skidt men det er nærmest karry gult er det stadig acceptabelt?.

Anmeld

29. marts 2012

L&V

LineSchack skriver:

Uhh det var en go meddelsese . Nu har hun så bare skidt men det er nærmest karry gult er det stadig acceptabelt?.

Så længe du ammer og hun er så lille vil det være i gule og grønne nuancer og det er super, ingen bekymringer

Anmeld

29. marts 2012

LineSchack

Månsson skriver:

Så længe du ammer og hun er så lille vil det være i gule og grønne nuancer og det er super, ingen bekymringer

Super tusind tak....sys bare den karry farve var lidt voldsom ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.