grødopstart - jeg er en klovn - hvad nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2012

ano14316

Mange mange tak for alle jeres svar.

Han har fået 2 x 5 ml lactulose, og det gav en ordentlig ble idag.

Vi vil i en periode gå udenom kartofler og grød og give et par teske fulde sveske/abricos mos til hvert måltid her et par dage og så derefter bare til et måltid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2012

JacobsMoar

Husk når i starter op igen, så er det nemmere for maven at arbejde med grøntsagsmos en med grød.. Du kan evt. blande lidt sveskemos i kartoffelmosen, så kommer det nemmere igennem systemet..

(Og husk, baby ved ikke at man ikke normalt blander svesker og kartofler)

Anmeld

29. marts 2012

modesty

ano14316 skriver:

Mange tak for dit svar.
Vi dropper kartofler for en periode og grød og så får han "bare" grøntsagsmos, har alle dem du nævner i frysere.

Jeg har netop sat svesker til udblødning, og jeg har også købt abricoser og figner (fignemos skal jeg lige være sikker på om han må få)

Han har fået 2 gange 5 ml lactulose, og der kom en ordentlig ble idag.

Kan man give sveske mosen ved siden af? sådan at det ikke er blandet med grøntsagsmosen, men at han selvfølgelig får det samtidig?

Har du et bud på hvor længe jeg skal køre med grøntsagsmos, før jeg begynder at introducere grøden og kartoflerne igen?

Åh, jeg er jo ikke ekspert. 

Jeg tænker umiddelbart - hvorfor vil du give sveskemos separat? Men det går jeg da ud fra at man kan. Sveskemosen i sig selv kan jo faktisk godt være lidt hård ved maven - ikke m.h.t. forstoppelse, men det kan give mavekneb. Så jeg vil umiddelbart tro at det virker lidt blidere på maven hvis man blander det op - men jeg skal ikke kunne sige det. 

Hvor lang tid der skal gå? Hmmm, bumbum. Herhjemme lader jeg der gå i hvert fald et par uger, men det er ren mavefornemmelse, jeg har ikke nogle facts at basere det på. Jeg tænker bare at bebs jo er ligeglad med om h*n får det ene eller det andet, så hvorfor have travlt? 

Jeg kan desuden sige at min dreng efter 3 dage på sweet potato mos med lidt MME, olie og sveskemos i, har leveret to store lortebleer, så herhjemme har det i hvert fald den rigtige effekt! 

Anmeld

29. marts 2012

ano14316

modesty skriver:

Åh, jeg er jo ikke ekspert. 

Jeg tænker umiddelbart - hvorfor vil du give sveskemos separat? Men det går jeg da ud fra at man kan. Sveskemosen i sig selv kan jo faktisk godt være lidt hård ved maven - ikke m.h.t. forstoppelse, men det kan give mavekneb. Så jeg vil umiddelbart tro at det virker lidt blidere på maven hvis man blander det op - men jeg skal ikke kunne sige det. 

Hvor lang tid der skal gå? Hmmm, bumbum. Herhjemme lader jeg der gå i hvert fald et par uger, men det er ren mavefornemmelse, jeg har ikke nogle facts at basere det på. Jeg tænker bare at bebs jo er ligeglad med om h*n får det ene eller det andet, så hvorfor have travlt? 

Jeg kan desuden sige at min dreng efter 3 dage på sweet potato mos med lidt MME, olie og sveskemos i, har leveret to store lortebleer, så herhjemme har det i hvert fald den rigtige effekt! 

Hehe nææ, men du har i hvertfald mere erfaring end jeg har..

Det var bare en tanke.. Jeg blandede det op med gulerod/blomkåls mos her til aften og det gik fint..

Jeg har bestemt ikke travlt, det var bare fordi jeg ingen anelse havde om det handlede om dage eller uger. Men jeg er lidt stresset over alt der her mad noget, fordi jeg skal tilbage på arbejde d. 1 maj hvor magnus bliver 7 mnd d. 8 maj. og så skal min kæreste have barsel, og der vil jeg gerne have at det køre sådan nogenlunde.. hehe..

Men i hvertfald mange mange tak for din hjælp!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.