Der er en del stivelse i kartofler, derfor kan det skabe bøvl i maven. Og faktisk er det bedre at give grøntsager end grød, da det også er blidere for fordøjelsen.
Jeg ville helt klart prøve at undgå lactulose og Movicol. Det er ikke verdens undergang, men det er bedre for dit barns naturlige bakterieflora i tarmene at undgå det.
Vi har også haft lidt bøvl her (ikke deciderede smerter eller hård mave, men længere mellem afføringerne end normalt), men det går bedre nu hvor jeg blander lidt sveskemos i hans grøntsagsmos.
Jeg snakkede med min SP som sagde at det er de færreste babyer der valser lige over i fast føde fra mælk. Der vil for det meste være lidt bøvl. men selvfølgelig skal ens barn ikke lide uden at man forsøger at afhjælpe.
Så jeg ville: Droppe kartofler og grød. Give grøntsagsmos (gulerod, blomkål, broccoli, pastinak, persillerod, sweet potato) med lidt sveskemos iblandet. Vand til måltiderne. Altid amme umiddelbart efter. Evt. droppe formiddagsmåltidet. Evt. give probiotika (mælkesyrebakterier som understøtter tarmfloraen, f.eks: http://www.naturoghelse.dk/shop/nds-probiotic-panda-2616p.html )
Anmeld