Hvad laver i med jeres børn på en helt alm. dag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.264 visninger
18 svar
0 synes godt om
28. marts 2012

L&V

Ja jeg mangler lidt inspiration til hav jeg ska lave med min skønne Laura de dage vi bare er her hjemme og hygger.. Jeg tænker ikke på hva igår til af babysvømning osv bare hjemme leg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2012

tinasmor

Månsson skriver:

Ja jeg mangler lidt inspiration til hav jeg ska lave med min skønne Laura de dage vi bare er her hjemme og hygger.. Jeg tænker ikke på hva igår til af babysvømning osv bare hjemme leg

Nu ved jeg ikke om din datter er ældre, men kan se den er opsted 0-1 år så jeg tænker at jeg ville svare alligevel. Min pige er 10 måneder. Vi er normalt i legestue men hvis vi ikke skal det, så ser min dag sådan her ud:

Hun vågner fra sin morgenlur og så tager vi gerne ud i et shoppingcenter, f.eks Fisketovet. Så kigger vi lidt forretninger og så er der en lille legeplads til de helt små. Når vi kommer hjem så "leger" vi inde på søsters værelse med noget af alt legetøjet. Vi spiser lidt og så sover hun.

Når hun vågner hygger vi med at sidde lidt sammen og så spiser vi og bagefter hener vi storesøster og så er vi alle 3 sammen på legepladsen en times tid (lillesøster i klapvogn)

Anmeld

28. marts 2012

L&V

tinasmor skriver:

Nu ved jeg ikke om din datter er ældre, men kan se den er opsted 0-1 år så jeg tænker at jeg ville svare alligevel. Min pige er 10 måneder. Vi er normalt i legestue men hvis vi ikke skal det, så ser min dag sådan her ud:

Hun vågner fra sin morgenlur og så tager vi gerne ud i et shoppingcenter, f.eks Fisketovet. Så kigger vi lidt forretninger og så er der en lille legeplads til de helt små. Når vi kommer hjem så "leger" vi inde på søsters værelse med noget af alt legetøjet. Vi spiser lidt og så sover hun.

Når hun vågner hygger vi med at sidde lidt sammen og så spiser vi og bagefter hener vi storesøster og så er vi alle 3 sammen på legepladsen en times tid (lillesøster i klapvogn)

Tak for svaret.. Nej hun er kun 6 måneder og kan jo selvfølgelig ikke en helt masse men det er rart at høre hva andre laver med deres børn

Gid der var sådan et sted her med en små børns venlig legeplads

Anmeld

28. marts 2012

Røverdatter

Hmmm.. Vores børn har jo næsten samme alder. Min søn bliver 6 måneder om en uges tid

Vi laver lidt sanglege om morgenen. fx. hjulene på bussen, godmorgen sol, der sad to katte på et bord osv. Også laver jeg nogle fingerlege med ham, eller laver cyklebevægelser med hans ben mens jeg synger, nogle gange (hvis jeg kan mærke han vil) gør jeg det lidt vildere. Også tumler vi lidt.

Ellers leger jeg på gulvet med ham, eller støvsuger mens han ligger på maven og følger med

Hvis der er godt vejr tager vi et tæppe med ud og hygger

Anmeld

28. marts 2012

L&V

Himmelsmil skriver:

Hmmm.. Vores børn har jo næsten samme alder. Min søn bliver 6 måneder om en uges tid

Vi laver lidt sanglege om morgenen. fx. hjulene på bussen, godmorgen sol, der sad to katte på et bord osv. Også laver jeg nogle fingerlege med ham, eller laver cyklebevægelser med hans ben mens jeg synger, nogle gange (hvis jeg kan mærke han vil) gør jeg det lidt vildere. Også tumler vi lidt.

Ellers leger jeg på gulvet med ham, eller støvsuger mens han ligger på maven og følger med

Hvis der er godt vejr tager vi et tæppe med ud og hygger

Det lyder meget som vores dag.. Nogle gange bliver jeg bare ramt af tanken om det nu er nok..

Anmeld

28. marts 2012

Røverdatter

Månsson skriver:

Det lyder meget som vores dag.. Nogle gange bliver jeg bare ramt af tanken om det nu er nok..

Ja det gør jeg faktisk også nogle gange. hmm.. Men det er jo også lidt sværere at lave andet når de er så små hvis du ved hvad jeg mener. Altså min dreng kan ikke sidde selv endnu, så han kan ikke være ordentligt med når vi triller med barnevognen. Og har ikke lyst til at stable ham op med puder hver gang vi skal ud og køre...

Anmeld

28. marts 2012

L&V

Himmelsmil skriver:

Ja det gør jeg faktisk også nogle gange. hmm.. Men det er jo også lidt sværere at lave andet når de er så små hvis du ved hvad jeg mener. Altså min dreng kan ikke sidde selv endnu, så han kan ikke være ordentligt med når vi triller med barnevognen. Og har ikke lyst til at stable ham op med puder hver gang vi skal ud og køre...

Åh det letter mit moder hjerte at høre at der er andre der har det på samme måde.. Nej det kan jeg godt forstå.. Laura sidder rigtig fint så vi går en masse ture også elsker hun at sidde i barnevognen når vi er i haven

Anmeld

28. marts 2012

kiwilouise

Månsson skriver:

der er masser af lave

vi bygger huler

lægger puslespil

spiller ludo

leger actionman og barbiedukker

laver sparegrise af tapetklister og aviser

og så har vi lige bygget en scene af et par gamle gardiner, gryder, grydeskeer, kost til at holde vores hjemmelavede mikrofon som er en gammel deo med en svamp på

Anmeld

28. marts 2012

Røverdatter

Månsson skriver:

Hov.. Er faktisk lige kommet i tanker om en anden aktivitet som vi gør nogle gange om ugen. Babymassage. Det er virkelig hyggeligt, og min søn elsker det..

Anmeld

28. marts 2012

L&V

kiwilouise skriver:

der er masser af lave

vi bygger huler

lægger puslespil

spiller ludo

leger actionman og barbiedukker

laver sparegrise af tapetklister og aviser

og så har vi lige bygget en scene af et par gamle gardiner, gryder, grydeskeer, kost til at holde vores hjemmelavede mikrofon som er en gammel deo med en svamp på

Går ud fra det er noget større børn end 0-1år så??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.