Privat dagplejer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2012

VIPpigen

Vores dp har også sit ene barn hjemme, og jeg høre næsten at hun skruer bissen mere på.når.han laver ballade, end når de andre gør.
Her er alle 5 børn jævnaldrende, der er kun 5 måneder mellem.den ældste og den yngste. Og lige Lilje og dp søn har fødselsdag samme dag.
Lilje forguder sin dp, og vil næsten aldrig med hjem derfra. Det samme gælder faktisk de andre børn.

Hun er bare så god, selvom de er 5 børn og den ene er hendes egen, så mærket vi det ikke som forældre.

Og jeg tror bestemt ikke vores stopper som dp når hendes søn skal i bh... De er ved at lave udbygning, så de får mere plads til de dejlige børn :-D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2012

RiUL

Katte87 skriver:

Hvordan fandt i den private dagplejer? Vi har nemlig også overvejet det - og så er det vist også billigere? 

Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg ville synes om, at hun passede sit eget barn 

Der er nogle opslag inde på kk.dk - under opslagstavlen

Men der er jo også noget der hedder privat børnepasser - og det hælder jeg mere til, faktisk.. For så kommer man ikke ud for at det er en mor og hendes barn, ens barn skal være hos

Men nu må vi se, hun havde 8 inkl. os til samtale. Blir spændende hvem hun vælger

Anmeld

30. marts 2012

Fru Hansen

Jeg er godt nok ikke privat, men offentlig dagplejer. Jeg har to gange passet mit eget barn sammen med dagplejebørn. Det har både fordele og ulemper.
Nogle børn har svært ved at dele mor med dagplejebørnene og kan reagere på det. Mens andre børn er bare trives med de ekstra legekammerater det giver.
Jeg havde ingen problemer i forhold til forskelsbehandling af børnene. Tit var det tværtimod sådan at jeg var nødt til at være lidt hårdere ved mit eget barn netop fordi det jo var min egen.
Min egen erfaring som mor til mine dagplejebørn og som kollega til andre med egen børn er umiddelbart at den der har problemerne og udfordringerne er dagplejeren og hendes barn. Det er ikke noget jeg syntes de "almindelige" dagplejeforældre og dagplejebørn mærker til, hvis dagplejeren ellers er fornuftig

Nogle gange vil jeg fraråde at have eget barn hjemme men det er så for barnets og moderens skyld ikke for dagplejen.

Anmeld

30. marts 2012

Tulle28

Vores datter blev passet af en privat dagplejer i ca. 1 1/2 måned indtil vi fik en vuggestueplads og vi var SÅ glade for det. Hun var uddannet pædagog, men var i det hele taget bare så sød og gjorde meget ud af at børnene havde en tryg og stabil hverdag og de var ude og gå tur hver dag. Det var på ingen måde et problem at det var hendes eget barn hun passede, jeg følte ikke der blev gjort forskel. Det eneste der var lidt irriterende var at når hendes eget barn var syg, var vi også nødt til at tage en sygedag/fridag, da der jo så ikke er nogen anden der tager over. Vi talte med flere forskellige inden valget faldt på hende, så det vil jeg også anbefale dig at gøre, hvis du har mulighed for det. Medmindre din mavefornemmelse siger go for it:-)

Anmeld

30. marts 2012

Holbæktrunten

Lone Jakobsen skriver:

her passer jeg også min yngste hjemme sammen med 4 andre dagplejebørn.

jeg vil sige at det nok ofte er modsat. netop fordi jeg kender min søn så godt (og han kender mig) så er det nemmere at tilsidesætte hans behov lidt hvis en af de andre græder. her er det så vigtigt for mig at huske at han ikke altid skal komme sidst.

Jeg har også overvejet at blive dagplejer, og har haft samme bekymring som dig - ville jeg komme til at sætte min søns behov i baggrunden fordi jeg kender ham så godt OG fordi at jeg ville være bekymret for om de andre forældre ville have de samme tanker som TS 

Anmeld

30. marts 2012

Lone Jakobsen

Holbæktrunten skriver:

Jeg har også overvejet at blive dagplejer, og har haft samme bekymring som dig - ville jeg komme til at sætte min søns behov i baggrunden fordi jeg kender ham så godt OG fordi at jeg ville være bekymret for om de andre forældre ville have de samme tanker som TS 

ja man skal virkelig tænke sig om.

samtidig er det som mor, vigtigt at give sit eget barn lidt ekstra kærlighed, så han stadig oplever at mor elsker ham. det gør jeg så ved at kramme ham og kysse ham lidt når han bliver skiftet. på den måde får vi lidt "ene tid" i en ellers aktiv hverdag.

Anmeld

30. marts 2012

Mussen2

Jeg sr dårlig erfaring med det. Vores tidligere dp passede hendes eget barn og formåedee slet ikke at sætte eget barn på plads, hvilket gik ud overe mit barn som var lidt ungre. Så nej tak siger jeg, selvom jeg tror og håber vi har været uheldige og det ofte forholde sig lige modsat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.