Privat dagplejer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.045 visninger
16 svar
0 synes godt om
28. marts 2012

RiUL

Hej piger

Sagen er den at vi nok bliver nødt til at benytte os af en privat DP, da der ikke er nogen udsigter for at Oliver får en vuggestueplads til sommer.

Vi har været ude og tale med en dame, som skal passe sin egen datter og et barn til - hvordan ville I ha det med at jeres barn skulle passes af en der også passer sit eget barn? 

Kan ikke lade være med at tænke at man jo automatisk vil prioritere sit eget barn højest. Har I evt nogle erfaringer? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2012

Koen.

RiUL skriver:

VVoVorHej piger

Sagen er den at vi nok bliver nødt til at benytte os af en privat DP, da der ikke er nogen udsigter for at Oliver får en vuggestueplads til sommer.

Vi har været ude og tale med en dame, som skal passe sin egen datter og et barn til - hvordan ville I ha det med at jeres barn skulle passes af en der også passer sit eget barn? 

Kan ikke lade være med at tænke at man jo automatisk vil prioritere sit eget barn højest. Har I evt nogle erfaringer? 

Vores private dagpleje passer af og til hendes børnebørn, jeg ser intet problem i det er hun professionel nok burde det jo ikke blive et problem

Anmeld

28. marts 2012

Nettemor

RiUL skriver:

Hej piger

Det ville jeg ikke have noget imod. Min svigerinde er kommunal dagplejer og hendes datter har gået i dagpleje hjemme. Og det har fungeret fint..

Anmeld

28. marts 2012

Koen.

RiUL skriver:

VVoVorHej piger

Vores private dagpleje passer af og til hendes børnebørn, jeg ser intet problem i det er hun professionel nok burde det jo ikke blive et problem

Anmeld

28. marts 2012

smølfine

RiUL skriver:

Hej piger

Vi står i samme situation. Her passer dp-mor også eget barn samt fire andre og indtil fornylig havde hun to af sine egne hjemme. Jeg ser det ikke som noget problem, vores kommende dp-mor virker meget prof omkring det og man bliver nød til at tro på at de vil ens børn det bedste.

Anmeld

28. marts 2012

MeretePedersen

Jeg skal selv til at være privat dagplejemor for mine egne to og for to "ude fra", og jeg vil lægge meget stor vægt på IKKE at gøre forskel på nogle af børnene. Det ville simpelthen være så synd. Når jeg er dagplejemor er jeg det lige meget for dem alle 4, altså ingen forskel  alt andet ville være hjerteknusende.

Anmeld

28. marts 2012

RiUL

tanja. skriver:

Spørgsmålet er jo bare når man er privat dagplejer, det er jo bare en privat person der heller ikke kan få VS plads?!

Anmeld

28. marts 2012

Lone Jakobsen

her passer jeg også min yngste hjemme sammen med 4 andre dagplejebørn.

jeg vil sige at det nok ofte er modsat. netop fordi jeg kender min søn så godt (og han kender mig) så er det nemmere at tilsidesætte hans behov lidt hvis en af de andre græder. her er det så vigtigt for mig at huske at han ikke altid skal komme sidst.

Anmeld

28. marts 2012

foto på lærred

Spørgsmålet er jo bare når man er privat dagplejer, det er jo bare en privat person der heller ikke kan få VS plads?!

Det jeg ville lægge vægt på med en der passer sit egen barn, er hvordan og hvorledes det skal foregå hvis hendes eget barn så får plads før dit. For en 3-4 år siden var der i KBH næsten endnu mere mangel på vs pladser end der er nu, og der så jeg mange brænde fingerne, fordi deres barn startede op hos én der også stod på venteliste og lige så snart dp´s eget barn kom ind så glemte de deres løfte om at de nok skulle fortsætte med at passe det andet barn også. Så stod de mødre med et barn som IGEN skulle til at køres ind et nyt sted.

Hvis mit barn skulle passes af en som havde sit eget barn også, ville jeg derfor være helt sikker på at det andet barn ikke skulle i instution før barnet var f.eks 3 år. På den måde ville jeg sikre mig, at hun ikke pludselig stoppede midt i det hele, så mit barn blev taberen og skulle til at starte hos endnu en privat før man fik plads i vuggestuen.

Camilla

www.foto-paa-laerre.dk

collager til lærred, ugle wallstickers, dåbs -og fødselsdags indbydelser

Anmeld

30. marts 2012

Ka+Ma=Be

RiUL skriver:

Hej piger

Hvordan fandt i den private dagplejer? Vi har nemlig også overvejet det - og så er det vist også billigere? 

Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg ville synes om, at hun passede sit eget barn 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.