Lahn11 skriver:
okay
skal der ikke mme i eller sådan noget når de kun er 4 måneder ? har slet ikke nogen forstand på sådan noget med ske-mad, men en ting er helt sikker, så snart jeg kan begynde, så gør jeg det, for det mener jeg jo allerede nu at hun er klar til (venter til ihvertfald 3½ måned)
hvor meget skal sådan en lille en have om dagen af f.eks. kartoffel og gulderodsmos ?
Jo, der skal MME i mos, og også i grøden, hvis den er hjemmelavet. Købegrøden indeholder MME. Og en smule fedtstof klæder også både mosen og grøden
Vi begyndte med at give hende smagsprøver. Hun fik op til 10-15 skefulde, og så stoppede vi. Man er nødt til at prøve sig frem til at starte på, da mange børn hurtigt bliver forstoppede, fordi maven ikke helt er klar til skemad.
Min datter havde ingen problemer med mavsen, så vi kørte på. Tror hun efter en uge var oppe på at spise en dl. Hun blev meget hurtigt glad for mosen. Ris- og majgrød var ikke et hit, men det er boghvedegrød og hirsegrød til gengæld. Man må nok bare prøve sig frem 
Jeg tror at det er meget forskelligt, hvor meget de spiser. Viola har fra start af spist rigtig meget, og kan nu snildt spise tre kartofler(Ikke helt store, men sådan en mellem størrelse), to gulerødder og en smule blomkål.. Men kender mange børn, som spiser meget mindre. Så længe barnet er mæt og veltilpas, og ikke har problemer med maven, så må det vel være i orden 
Anmeld