hvornår må man give vælling ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.316 visninger
17 svar
0 synes godt om
26. marts 2012

baby012

Min datter bliver simpelthen ikke mæt af mælk mere  

hun har lige drukket 230 ml.  

hun er snart 3 måneder gammel, så ifølge pakkerne er der en måned til vi må begynde, men er det nogen man skal rette sig helt efter ?? 

og når man så starter på vælling, hvor meget skal sådan en størrelse så have om dagen ?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2012

modesty

Jeg ville bestemt ikke give vælling til en bebs på 3 mdr. Du risikerer at hendes tarmsystem slet ikke kan klare det.

Men ring og snak med din SP.

Anmeld

26. marts 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Lahn11 skriver:

hun er snart 3 måneder gammel, så ifølge pakkerne er der en måned til vi må begynde, men er det nogen man skal rette sig helt efter ?? 

og når man så starter på vælling, hvor meget skal sådan en størrelse så have om dagen ?? 

Jeg ville absolut ikke give vælling før 4 måneder og slet ikke uden at rådføre mig med min sundhedsplejerske.

Anmeld

26. marts 2012

Madam Blå

Lahn11 skriver:

Min datter spiste gerne op til 270 ml af gangen da hun var omkring de 3 mdr. Og hvis hun ikke gjorde så spiste hun 200 ml med 1,5-2 timers mellemrum. Hun blev bare ved med at spise meget, og det hjalp da vi begyndte på grød da hun blev 4 mdr.

Ville bare sige, at nogle børn bare skal have riiiigtig meget mælk

Anmeld

26. marts 2012

baby012

Madam Blå skriver:

Min datter spiste gerne op til 270 ml af gangen da hun var omkring de 3 mdr. Og hvis hun ikke gjorde så spiste hun 200 ml med 1,5-2 timers mellemrum. Hun blev bare ved med at spise meget, og det hjalp da vi begyndte på grød da hun blev 4 mdr.

Ville bare sige, at nogle børn bare skal have riiiigtig meget mælk

mange tak skal du have, endelig et svar jeg kunne bruge til noget, er glad for at det er helt normalt

må jeg spørge hvilket grød du brugte da hun blev 4 måneder ?? kunne godt tænke mig at lave noget selv, istedet for det man køber da man jo ikke er sikker på hvad der er i  

Anmeld

26. marts 2012

Kvist

Lahn11 skriver:

Min søn begyndte på vælling to uger før han blev 4 mdr.. Han blev ikke mæt af mme og gylpede utroligt meget pga. de store mængder han indtog for at blive mæt..

Så jeg begyndte på vælling til ham selvom hans sp sys jeg skulle vente to uger..

Anmeld

26. marts 2012

Madam Blå

Lahn11 skriver:

mange tak skal du have, endelig et svar jeg kunne bruge til noget, er glad for at det er helt normalt

må jeg spørge hvilket grød du brugte da hun blev 4 måneder ?? kunne godt tænke mig at lave noget selv, istedet for det man køber da man jo ikke er sikker på hvad der er i  

Vi begyndte faktisk på kartoffel/gulerodmos.

Jeg havde længe ment at hun var klar til skemad. Men der var kun en måde at finde ud af det på - at prøve Og vi havde ingen grød i huset, så vi kogte en kartoffel og en gulerod. Og hun spiste med velbehag.

Så det fortsatte vi med.

Nu får hun majsgrød eller risgrød med en spiseske frugtmos til morgen. Vil prøve at koge hirsegrød til hende i morgen. Og så mos til aften.

Jeg koger også selv grød. Synes ikke det er så besværligt. Frugtmos koger jeg, og fryser ned i bittesmå portioner - som lige passer til en gang grød

Anmeld

26. marts 2012

My Babygirl

Jeg har også en meget madglad pige.

Hun startede på grød/mos allerede da hun var 3,5 mdr gammel.

Hun fik absolut ingen problemer med opstart af grød eller maveproblemer eller lign.

Anmeld

26. marts 2012

delimus

Lahn11 skriver:

Det vælling jeg har købt, står der 6 mrd på 

Hirsegrøden o.l er fra 4 måneder.....

Anmeld

8. april 2012

baby012

Madam Blå skriver:

Vi begyndte faktisk på kartoffel/gulerodmos.

Jeg havde længe ment at hun var klar til skemad. Men der var kun en måde at finde ud af det på - at prøve Og vi havde ingen grød i huset, så vi kogte en kartoffel og en gulerod. Og hun spiste med velbehag.

Så det fortsatte vi med.

Nu får hun majsgrød eller risgrød med en spiseske frugtmos til morgen. Vil prøve at koge hirsegrød til hende i morgen. Og så mos til aften.

Jeg koger også selv grød. Synes ikke det er så besværligt. Frugtmos koger jeg, og fryser ned i bittesmå portioner - som lige passer til en gang grød

okay skal der ikke mme i eller sådan noget når de kun er 4 måneder ? har slet ikke nogen forstand på sådan noget med ske-mad, men en ting er helt sikker, så snart jeg kan begynde, så gør jeg det, for det mener jeg jo allerede nu at hun er klar til (venter til ihvertfald 3½ måned) 

hvor meget skal sådan en lille en have om dagen af f.eks. kartoffel og gulderodsmos ?  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.