Gode idéer til opskrifter til barn på 6 måneder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.524 visninger
18 svar
0 synes godt om
26. marts 2012

Månelys

Hej alle!

Er kørt lidt død i det samme grød og mos til min datter, og mangler gode idéer til forskellige slags grød og grøntsagsmos.. Jeg overvejer snart at begynde at give hende havregrød om morgenen, så hun får 3 måltider dagligt, lige nu får hun grød til frokost (hirse, majs eller ris) sammen med noget frugtmos (idéer hertil søges gerne. Hun får typisk æblemos, pæremos eller sveskemos) og til aften grøntsagsmos (typisk kartoffel/broccoli, kartoffel/gulerod eller kartoffel/blomkål/gulerod og andre kombier i dén dur).

Men er ikke så opfindsom, så mangler nogle gode idéer!

Og hvordan har i vænnet jeres til at spise noget med konsistens? Skal blende ALT for hun vil spise, altså selv hirsegrøden fordi det er lavet på gryn..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2012

L&V

Månelys skriver:

Hej alle!

Er kørt lidt død i det samme grød og mos til min datter, og mangler gode idéer til forskellige slags grød og grøntsagsmos.. Jeg overvejer snart at begynde at give hende havregrød om morgenen, så hun får 3 måltider dagligt, lige nu får hun grød til frokost (hirse, majs eller ris) sammen med noget frugtmos (idéer hertil søges gerne. Hun får typisk æblemos, pæremos eller sveskemos) og til aften grøntsagsmos (typisk kartoffel/broccoli, kartoffel/gulerod eller kartoffel/blomkål/gulerod og andre kombier i dén dur).

Og hvordan har i vænnet jeres til at spise noget med konsistens? Skal blende ALT for hun vil spise, altså selv hirsegrøden fordi det er lavet på gryn..

Her hjemme får Laura øllebrød m A38 om morgenen eller havregrød med lidt skovbær grød i..

Middag får hun lidt frugtmos det ka være mango, blomme, fersken, melon eller dem du selv nævner dog ik sveske.

Aften får hun lidt af vores hvis vi får pasta kødsause eller laks så er hun solgt Men ellers laver vi gullerod, ærte og blomkål eller persillerod og kartofler enten alm eller søde kartofler..

http://www.sst.dk/publ/Publ2011/CFF/Boern/MadSpaed boernSmaaboern2011.pdf

http://voresborn.dk/baby-kost-og-sundhed/7882-baby mad-let-mos-og-grod-til-baby

Der er lidt opskrifter, ellers er sund mad til din baby af rachel anne hill ret go

Anmeld

26. marts 2012

Pige2009

Månelys skriver:

Hej alle!

Kan du ikke lave den lidt grovere? Det kan godt være der går lidt tid inden hun vænner sig til at tygge

Anmeld

26. marts 2012

Pige2009

Månsson skriver:

Her hjemme får Laura øllebrød m A38 om morgenen eller havregrød med lidt skovbær grød i..

Middag får hun lidt frugtmos det ka være mango, blomme, fersken, melon eller dem du selv nævner dog ik sveske.

Aften får hun lidt af vores hvis vi får pasta kødsause eller laks så er hun solgt Men ellers laver vi gullerod, ærte og blomkål eller persillerod og kartofler enten alm eller søde kartofler..

Der er lidt opskrifter, ellers er sund mad til din baby af rachel anne hill ret go

Lige præcis. Bruger også SST hæftet 

Anmeld

26. marts 2012

L&V

Baagøe skriver:

Lige præcis. Bruger også SST hæftet 

Nemlig, så får man ik gjord noget helt tosset også er den bare super nem og overskuelig syntes jeg

Anmeld

26. marts 2012

Frk.S

Her bruger vi også persillerod, pastinak og jordskokker. Sidstnævnte er et kæmpe hit. Men de smager også dejlig sødt - jeg elsker dem også, selvom de er en pest at skrælle!

Anmeld

26. marts 2012

lycly

Jeg har aldrig fået lov at være særlig opfindsom med grøntsagsmos, da min datter aldrig har gidet at spise det. Men jeg har lavet mos af blandede bær til hende, blandet med lidt A38 - DET er et hit

Anmeld

26. marts 2012

Månelys

Månsson skriver:

De må godt få mælkeprodukter fra 6 mdr ikke? Men er det ikke i begrænsede mængder, eller hvordan er det nu?

Og jeg kan ikke huske.. Jeg læste et sted lige om 5 fødevarer de ikke måtte få, kan huske rødbede og spinat, men kan ikke huske resten. Du plejer at være god for råd om den slags, kan du huske det?

Ellers tak for idéer! Blender du så det hun får? fx pasta og kødsovs?

Anmeld

26. marts 2012

Månelys

Baagøe skriver:

Kan du ikke lave den lidt grovere? Det kan godt være der går lidt tid inden hun vænner sig til at tygge

Jeg har forsøgt, også med kartoffelmos ikke at blende den, men mose den bare. Men blot der er LIDT groft i den, så laver hun de der bræklyde

Anmeld

26. marts 2012

Månelys

Frk.S skriver:

Her bruger vi også persillerod, pastinak og jordskokker. Sidstnævnte er et kæmpe hit. Men de smager også dejlig sødt - jeg elsker dem også, selvom de er en pest at skrælle!

Det vil jeg prøve - selvom jeg også HADER at skrælle jordskokker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.