Bryst vs. flaske - del 2 :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2012

-Sigrid-

Katte87 skriver:

Jeg ved godt det lyder lidt angrebsagtigt, men det er slet ikke sådan ment Men hvordan kan fødselsvægten være en "undskyldning" for mislykket amning? Er det fordi de skal have mere mad end andre børn?

Jeg spørger bare af nysgerrighed, da jeg selv fødte en stor dreng på 4330 g og heldigvis aldrig selv har haft problemer med mælken.

Jeg fødte en basse på 4500 g og hun kunne ikke blive mæt af min mælk de første par dage fordi der ikke var nok. Sådan er det tit med de store unger, for de skal jo spise mere men mor har ikke mere råmælk af den grund

Det kan dog tit "reddes" og idag ammer jeg fuldt ud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2012

raca

-Sigrid- skriver:

Jeg fødte en basse på 4500 g og hun kunne ikke blive mæt af min mælk de første par dage fordi der ikke var nok. Sådan er det tit med de store unger, for de skal jo spise mere men mor har ikke mere råmælk af den grund

ja der er forskel på hvor let man øger produktionen.. og jeg tror det er der der spiller ind.. slet ikke vægte pa babyen..

min 2500g baby spiste de første døgn ca 700ml i døgnet.. vi kontrolvejede for at se om han vik nok... da han ikke måtte tabe sig pga den lille str..

jeg har rimlig let ved at reguler produktionene opaf og efter 1 døgnes tid var mælken løbet til og tilpasset barnets behov..

jeg tror noget af problemt mht til at få amninen op og køre.. er omgivelsernes forventninger.. altså kravet om alle SKAL holde barnet..ALLE skal se barnet inden for de første døgn på sygehuset osv... + nabosengenes evige rand af folk..

også mangel på sammenhængede søvn på sygehuset.. jeg var segnefærdig af træthed da vi kom hjem.. ikke pga babyen.. men pga den konstante uro.

Anmeld

25. marts 2012

Musen5

Katte87 skriver:

Jeg ved godt det lyder lidt angrebsagtigt, men det er slet ikke sådan ment Men hvordan kan fødselsvægten være en "undskyldning" for mislykket amning? Er det fordi de skal have mere mad end andre børn?

Jeg spørger bare af nysgerrighed, da jeg selv fødte en stor dreng på 4330 g og heldigvis aldrig selv har haft problemer med mælken.

Ser det skam ikke som et angreb...

Det var ikke kun fødselsvægten der spillede ind. Men jeg de spiser generelt mere da vægten er så høj (og fordi det var drenge sagde de på sygehuset?!?)

MEN deres far kunne bla heller ikke mande sig op til at give mig tiden til at få det op og køre. Han havde dårligt tid til sine 14 dages barsel. Kunne ikk få tid til at slappe af osv osv osv.
Vi er heller ikke sammen mere.

Jeg vil der til mene at grunden til at jeg har kunne amme lillefisen som jeg har nu er fordi hendes far har været der 110% for os og hjulpet hvor han kunne. Oxo med at passe de 3 store som slet ikke er hans.
Jeg har fået roen til at få det op og køre og har måske oxo været villig til at slås lidt mere for det denne gang fordi jeg ved det er min sidste

/Mette

Anmeld

25. marts 2012

Ka+Ma=Be

Musen5 skriver:

Ser det skam ikke som et angreb...

Det var ikke kun fødselsvægten der spillede ind. Men jeg de spiser generelt mere da vægten er så høj (og fordi det var drenge sagde de på sygehuset?!?)

MEN deres far kunne bla heller ikke mande sig op til at give mig tiden til at få det op og køre. Han havde dårligt tid til sine 14 dages barsel. Kunne ikk få tid til at slappe af osv osv osv.
Vi er heller ikke sammen mere.

Jeg vil der til mene at grunden til at jeg har kunne amme lillefisen som jeg har nu er fordi hendes far har været der 110% for os og hjulpet hvor han kunne. Oxo med at passe de 3 store som slet ikke er hans.
Jeg har fået roen til at få det op og køre og har måske oxo været villig til at slås lidt mere for det denne gang fordi jeg ved det er min sidste

/Mette

Jeg tror der er mange sandheder i det du skriver. Men specielt tænker jeg også på det med ro og støtte! Jeg har også haft meget støtte fra Benjamins far og andre i omgivelserne. Jeg kan godt forestille mig, hvor stressende det må være, med en far der ikke er nærværende i sin barsel.

Jeg tænker derudover også, at det må have noget med sutteteknik at gøre! For jeg kender simpelthen ikke nogen baby, der kan sutte så hårdt som Benjamin!!! hehe  Så han har nok kæmpet lidt mere for føden, end nogle andre har

Anmeld

25. marts 2012

Ka+Ma=Be

-Sigrid- skriver:

Ja det hele er jo en balance! Benjamin fik også lidt supplement i hans første leveuger, men det var ikke meget der var nødvendigt for at han var glad og tilfreds. (hvilket jo kun er rigtig heldigt)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.