hvornår skal man reagere når ens barn hoster?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2012

bullerbassen

I snupper lige lidt mere på vejen

En god ide er at holde øje med hans vejrtrækning og den bliver meget forandret. Om han trækket vejret anstrengt , og har indtrækninger ( ses bedst uden tøj ) 

Og feber men kan jo være sværthvis han endnu ikke er ordenlig ovenpå.

God bedring

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2012

2721

sne190810 skriver:

Hmm :/ Det var da en dårlig oplevelse.
Hvordan kan det være?

Jeg har selv ringet derind en gang, men der blev jeg sendt direkte videre til vagtlægen .. Så jeg har ikke så meget erfaring selv med den tlf

Jeg ringede til dem fordi min søn havde diarre på 4 uge, havde tabt 1,8kg og spiste næsten intet, så ville høre om de vidste hvad jeg skulle gøre. Sygeplejesken jeg fik fat i begyndte at snakke om kostvejledning og sundhedsplejeske og jeg ved ikke hvad og ja, jeg blev noget forvirret og endnu mere bekymret, da jeg jo ikke mente der var noget i vejen med det mad han fik og som jeg fortalte sygeplejesken havde den børnlæge, da havde tilset ham et par uger inden vejledt mig i at han skulle have lov og lyst spise og det var det han gjorde.
Men han mente fejlen lå i kosten og at han skulle gå til noget vægtvejning hos egen læge- men problemet var jo diarre.

Men ringede faktisk til dem her til morgen, de mente at det var en forkøelse som bare ikke gav snotnæse og at vi skulle ringe til egen læge en af de nærmeste dag hvis det forsatte eller han fik mere 38 i temp.

Anmeld

25. marts 2012

2721

TrineMine86 skriver:

det er jo klart at vejrtrækningen bliver påvirket når man hoster meget, men her kommer nogle ting du skal være opmærksom på:

HOSTE:

hoste forekommer hyppigt hos mindre børn, det skyldes som regel en virus og vil være overstået på få dage, men hvis barnet bliver ved med at hoste, eller begynder at hoste slim op, kan det være tegn på begyndene lungebetændelse.

nu ved jeg ikke hvor gammel din dreng er, der er jo forskel på hvor hurtigt man trækker vejret i forhold til alderen, men der florere en del RS virus nu, som påvirker luftvejene, og det kan små børn/spædbørn have svært ved at komme over uden behandling.

men hvis han ikke er slap, bleg og koldtsvedende osv, men stadig kan lege og er opmærksom, så tror jeg ikke du skal være nervøs overhovedet..

Tak, det var meget nyttig info

Anmeld

25. marts 2012

2721

bullerbassen skriver:

I snupper lige lidt mere på vejen

En god ide er at holde øje med hans vejrtrækning og den bliver meget forandret. Om han trækket vejret anstrengt , og har indtrækninger ( ses bedst uden tøj ) 

Og feber men kan jo være sværthvis han endnu ikke er ordenlig ovenpå.

God bedring

Tak søde, ja vi samler på sygdom herhjemme
Det vil jeg holde øje med.
Syntes ikke det er spor rart når han hoster, nogen gange lyder det som om han er ved at blive kvalt i slim/væske, men hans alm tilstand er ok.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.