hvornår skal man reagere når ens barn hoster?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.167 visninger
13 svar
0 synes godt om
24. marts 2012

2721

Charlie begyndte at hoste sådan en vådhoste både nat og dag, det er taget støt til, men hvornår skal man blive bekymret og hvad kan man selv gøre for at hjælpe?
Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2012

TrineMine86

Puslingen skriver:

Charlie begyndte at hoste sådan en vådhoste både nat og dag, det er taget støt til, men hvornår skal man blive bekymret og hvad kan man selv gøre for at hjælpe?
Knus

Det skader jo aldrig at ringe og spørge lægevagten, hellere 1 gang for meget end en gang for lidt..

personligt ville jeg selv holde øje med om han fik feber (lungebetændelse) om det påviker hans vejrtrækning (trækker han vejret hurtigere eller anderledes end han plejer), er han samtidig snottet osv..

Anmeld

24. marts 2012

sne190810

Puslingen skriver:

Knus

Før du ringer til lægevagten, så prøv den nye Akuttlf på nr. 1813 ..
Det er jo det den er der for At give rådgivning.

Anmeld

24. marts 2012

2721

sne190810 skriver:

Før du ringer til lægevagten, så prøv den nye Akuttlf på nr. 1813 ..
Det er jo det den er der for At give rådgivning.

Tak, foreløbig var planen nu heller ikke at ringe, ville bare gerne have en ide om hvornår hvad jeg skal holde øje med

Anmeld

24. marts 2012

sne190810

Puslingen skriver:

Tak, foreløbig var planen nu heller ikke at ringe, ville bare gerne have en ide om hvornår hvad jeg skal holde øje med

Ååhh ..
Jeg ville som en anden også har skrevet, holde øje med om han får feber evt. Og så hvis det f.eks. stadig er slemt mandag, ville jeg ringe og få min egen læge til at lytte og se om der er noget som sidder nede på lungerne

Anmeld

24. marts 2012

sne190810

Puslingen skriver:

Men ellers så prøv at ring, og spørg dem  Så er du på den sikre side, de har medicinsk mere forstand på det end baby.dk  

Anmeld

24. marts 2012

2721

TrineMine86 skriver:

Det skader jo aldrig at ringe og spørge lægevagten, hellere 1 gang for meget end en gang for lidt..

personligt ville jeg selv holde øje med om han fik feber (lungebetændelse) om det påviker hans vejrtrækning (trækker han vejret hurtigere eller anderledes end han plejer), er han samtidig snottet osv..

Han vejrtrækningen er påvirket, men det er jo nok slim tænker jeg.
Tror ikke lægevagten er relevant endnu, medhensyn til feber er den lidt svær, da han I forvejen har nogle mave problem er.
Må hans vejrtrækningen ikke lyde anderledes?

Anmeld

24. marts 2012

2721

sne190810 skriver:

Men ellers så prøv at ring, og spørg dem  Så er du på den sikre side, de har medicinsk mere forstand på det end baby.dk  

Du har ret, jeg synes bare de kan være lidt svære at snakke med, sidst jeg ringede fik jeg intet ud af det og sad med endnu flere spørgsmål efter endt opkald

Anmeld

24. marts 2012

sne190810

Puslingen skriver:

Du har ret, jeg synes bare de kan være lidt svære at snakke med, sidst jeg ringede fik jeg intet ud af det og sad med endnu flere spørgsmål efter endt opkald

Hmm :/ Det var da en dårlig oplevelse.
Hvordan kan det være?

Jeg har selv ringet derind en gang, men der blev jeg sendt direkte videre til vagtlægen .. Så jeg har ikke så meget erfaring selv med den tlf

Anmeld

24. marts 2012

TrineMine86

Puslingen skriver:

Han vejrtrækningen er påvirket, men det er jo nok slim tænker jeg.
Tror ikke lægevagten er relevant endnu, medhensyn til feber er den lidt svær, da han I forvejen har nogle mave problem er.
Må hans vejrtrækningen ikke lyde anderledes?

det er jo klart at vejrtrækningen bliver påvirket når man hoster meget, men her kommer nogle ting du skal være opmærksom på:

HOSTE:

hoste forekommer hyppigt hos mindre børn, det skyldes som regel en virus og vil være overstået på få dage, men hvis barnet bliver ved med at hoste, eller begynder at hoste slim op, kan det være tegn på begyndene lungebetændelse.

nu ved jeg ikke hvor gammel din dreng er, der er jo forskel på hvor hurtigt man trækker vejret i forhold til alderen, men der florere en del RS virus nu, som påvirker luftvejene, og det kan små børn/spædbørn have svært ved at komme over uden behandling.

men hvis han ikke er slap, bleg og koldtsvedende osv, men stadig kan lege og er opmærksom, så tror jeg ikke du skal være nervøs overhovedet..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.