Hg eller hgv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2012

Anonym trådstarter

chael skriver:

En Hg og HGV er det samme. HGV er bare cuttet ned til 1 år, hvor man har et strengere skema, end almindelig Hg, som tager 2 år og foregår mere roligt.

Men stod jeg i din situation, ville jeg klart vælge HGV!!

Og så få en elevplads.

Dem er der jo rift om, så det er om at søge bredt. Der er oftes over 2-300 ansøgere på elevpladser, fordi der er så få. Og mange virksomheder tager kun mellem 1-4 elever.

Så man skal have ansøgningen iorden

*Camilla

Ja kender godt forskellen Men det var mere det om det var helt umuligt at få den voksen plads, og om man lærte det samme, nu det kun var på et år.

Har ikke råd til en alm hg synes

Tak for hjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2012

Anonym trådstarter

chael skriver:

En Hg og HGV er det samme. HGV er bare cuttet ned til 1 år, hvor man har et strengere skema, end almindelig Hg, som tager 2 år og foregår mere roligt.

Men stod jeg i din situation, ville jeg klart vælge HGV!!

Og så få en elevplads.

Dem er der jo rift om, så det er om at søge bredt. Der er oftes over 2-300 ansøgere på elevpladser, fordi der er så få. Og mange virksomheder tager kun mellem 1-4 elever.

Så man skal have ansøgningen iorden

*Camilla

Ja kender godt forskellen Men det var mere det om det var helt umuligt at få den voksen plads, og om man lærte det samme, nu det kun var på et år.

Tak for hjælp

Anmeld

25. marts 2012

Anonym trådstarter

Frk Mig skriver:

er HGV ikke den for voksne? og den alm hg for unge? jeg tog en HGV sidste år. og jeg syntes det var det fedeste år .. Dog var der kun 4 ud af 13 der fik elevplads i vores klasse .. 

Jo det er rigtig Dejligt at høre, uhhh det var ikke mange der fik elevplads, håber jeg er heldig.

Anmeld

25. marts 2012

Anonym trådstarter

Kofoed. skriver:

På ibc kolding siger der, at arbejds pladserne helst vil andre hgs (studenterne), derefter hgv og så den almindelige, om det er rigtigt, søger jeg ikke. Men herefter sommer starter jeg på hgv.

Mange tak. Tænkerogså at starte til sommer, men håber odt nok på elevplads, ellers er det spild af tid.

Anmeld

25. marts 2012

chael

Anonym skriver:

Tak for hjælp

Tror det er et spørgsmål om at søge bredt. For der er ikke elevpladser nok til alle dem der bliver færdige på uddannelserne.

Altså jeg kender da op til flere der er over de 25 år og som har fået plads.

Mange virksomheder veksler også imellem unge og ældre elever.

Så, altså, der går ca 9000 ledige elever rundt i landet, der ikke kan finde elev pladser, så ja, man skal lede bredt

Som min vejleder sagde: finder man ikke den plads man elsker, må man lære at elske den plads man får

*Camilla

Anmeld

25. marts 2012

Kofoed.

Anonym skriver:

Mange tak. Tænkerogså at starte til sommer, men håber odt nok på elevplads, ellers er det spild af tid.

Du har heldigvis 5 år til at finde en, selvom det er træls ikke at få den med det samme. Men men, så kan man jo lige "nuppe" en baby i mellem tiden

Anmeld

28. marts 2012

Anonym trådstarter

chael skriver:

Tror det er et spørgsmål om at søge bredt. For der er ikke elevpladser nok til alle dem der bliver færdige på uddannelserne.

Altså jeg kender da op til flere der er over de 25 år og som har fået plads.

Mange virksomheder veksler også imellem unge og ældre elever.

Så, altså, der går ca 9000 ledige elever rundt i landet, der ikke kan finde elev pladser, så ja, man skal lede bredt

Som min vejleder sagde: finder man ikke den plads man elsker, må man lære at elske den plads man får

*Camilla

Smil det har hun helt ret i

Anmeld

28. marts 2012

Anonym trådstarter

Kofoed. skriver:

Du har heldigvis 5 år til at finde en, selvom det er træls ikke at få den med det samme. Men men, så kan man jo lige "nuppe" en baby i mellem tiden

Hi hi ja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.