Hg eller hgv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.776 visninger
17 svar
0 synes godt om
23. marts 2012

Anonym trådstarter

Godaften piger.

Jeg er i sort sind hvad jeg skal med mit liv. Har kun min 9 kl, og en erhvervsudd. Så ingen skole.

Har overvejet en hgv, fordi jeg godt kunne´tænke mig en ny karriere.
Vil godt ind for kontor, muligvis økonomi og løn.
Er der nogle af jer der har erfarringer med en HGV? Kan man få elevplads, og er der nogle virksomheder der gider at have en voksenelev, eller er der størst chance for en alm elevplads.

Hvis jeg tager en HGV, og får praktikplads med det samme, så tager det 3 år, det jo ikke længe og vil godt noget nyt i livet.

Vi har et barn, men åhh så er han næsten 5 inden jeg kan få en mere, og så er jeg 31.
Synes gost nok det er svært at få livet til at hænge sammen, med alle ens drømme.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2012

Muffin_girl

Anonym skriver:

Godaften piger.

Jeg er i sort sind hvad jeg skal med mit liv. Har kun min 9 kl, og en erhvervsudd. Så ingen skole.

Har overvejet en hgv, fordi jeg godt kunne´tænke mig en ny karriere.
Vil godt ind for kontor, muligvis økonomi og løn.
Er der nogle af jer der har erfarringer med en HGV? Kan man få elevplads, og er der nogle virksomheder der gider at have en voksenelev, eller er der størst chance for en alm elevplads.

Hvis jeg tager en HGV, og får praktikplads med det samme, så tager det 3 år, det jo ikke længe og vil godt noget nyt i livet.

Vi har et barn, men åhh så er han næsten 5 inden jeg kan få en mere, og så er jeg 31.
Synes gost nok det er svært at få livet til at hænge sammen, med alle ens drømme.

Hvis det var mig ville jeg ringe og høre skolen af ? Hvad deres erfaringer er med elevpladser.. Min søster har selv taget HGV og jeg tog HG.. og vi har begge elevplads.Og hun er endda kun på 30 timer.. Men det er svært at sige. Så jeg ville som sagt kontakte skolen. Og jeg syntes altså ikke 31 er gammel. det gør da heller ikke noget din søn er 5. Det er min mening

Anmeld

24. marts 2012

Anonym trådstarter

AalborgPigen skriver:

Hvis det var mig ville jeg ringe og høre skolen af ? Hvad deres erfaringer er med elevpladser.. Min søster har selv taget HGV og jeg tog HG.. og vi har begge elevplads.Og hun er endda kun på 30 timer.. Men det er svært at sige. Så jeg ville som sagt kontakte skolen. Og jeg syntes altså ikke 31 er gammel. det gør da heller ikke noget din søn er 5. Det er min mening

Har din søster Voksen elev plads? Har i lært det samme?

Smil ja det er jo bare min egen mening om det med børn

Anmeld

24. marts 2012

Muffin_girl

Anonym skriver:

Har din søster Voksen elev plads? Har i lært det samme?

Smil ja det er jo bare min egen mening om det med børn

Ja har hun Vi har lært præsis det samme.. Borset fra jeg har dansk og engelsk på c niveau, og hun har på d.. Og tysk på d og hun har på e.. 

Så der er en lille forskel.. Men de andre i min klassen undtagen 1 havde på samme niveau som det min søster havde.. Man har selv nogle muligheder for at vælge 

Anmeld

24. marts 2012

kiwiol

Jeg tog for en del år siden en hgv. Efterfølgende blev den afskaffet på min skole.. da mulighederne for at få elevplads var så godt som umulig, fordi vi skulle have meget højrere løn.

Ved ikke om det har ændret sig.. Men dengang var der ikke en eneste fra min klasse der fik elevplads.. på trods af rene 11 og 13 taller. Mens de unge på HG klasserne fik elevpladser på stribe, selv dem med bundkaraktere.

Men kontakt skolen du vil gå på, og høre om deres erfaring.

Anmeld

24. marts 2012

chael

En Hg og HGV er det samme. HGV er bare cuttet ned til 1 år, hvor man har et strengere skema, end almindelig Hg, som tager 2 år og foregår mere roligt.

Men stod jeg i din situation, ville jeg klart vælge HGV!!

Og så få en elevplads.

Dem er der jo rift om, så det er om at søge bredt. Der er oftes over 2-300 ansøgere på elevpladser, fordi der er så få. Og mange virksomheder tager kun mellem 1-4 elever.

Så man skal have ansøgningen iorden

*Camilla

Anmeld

25. marts 2012

Frk Mig

er HGV ikke den for voksne? og den alm hg for unge? jeg tog en HGV sidste år. og jeg syntes det var det fedeste år .. Dog var der kun 4 ud af 13 der fik elevplads i vores klasse .. 

Anmeld

25. marts 2012

Kofoed.

På ibc kolding siger der, at arbejds pladserne helst vil andre hgs (studenterne), derefter hgv og så den almindelige, om det er rigtigt, søger jeg ikke. Men herefter sommer starter jeg på hgv.

Anmeld

25. marts 2012

Anonym trådstarter

AalborgPigen skriver:

Ja har hun Vi har lært præsis det samme.. Borset fra jeg har dansk og engelsk på c niveau, og hun har på d.. Og tysk på d og hun har på e.. 

Så der er en lille forskel.. Men de andre i min klassen undtagen 1 havde på samme niveau som det min søster havde.. Man har selv nogle muligheder for at vælge 

Mange tak

Anmeld

25. marts 2012

Anonym trådstarter

kiwiol skriver:

Jeg tog for en del år siden en hgv. Efterfølgende blev den afskaffet på min skole.. da mulighederne for at få elevplads var så godt som umulig, fordi vi skulle have meget højrere løn.

Ved ikke om det har ændret sig.. Men dengang var der ikke en eneste fra min klasse der fik elevplads.. på trods af rene 11 og 13 taller. Mens de unge på HG klasserne fik elevpladser på stribe, selv dem med bundkaraktere.

Men kontakt skolen du vil gå på, og høre om deres erfaring.

Ja har odt hørt det. Men hvis det er så svært, tænker jeg at man måske må nøjes med "alm" løn, selvom at man tager HGV.

Tak for hjælpen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.