tioyv skriver:
jeg fødte d 29/2 men min lille pige ville ikk tage ordentlig fat i mit bryst heller ikk med suttebrik, natten til d 3/3 får hun flaske med mit udmalkede mælk på sygehuset, for hun skulle til og ha noget og spise da hun var begybdt og blive gul og sløv.. hun får mælk på flaske og spiser godt og det har vi fortsat med efter vi kom hjem, med at jeg har malket ud 5-6gange i døgnet og så givet hende på flaske da hun ikk vil tage ved mit bryst..
nå men nu er det så at det begynder og knibe med at jeg kan følge med, med den mængde hun spiser og det ender jo nok med at hun skal ha MME..
for det første så syns jeg det er noget rigtig LORT for og sige det lige ud så føler jeg mig som en fiasko fordi jeg ikk kan amme min datter og så heller ikk kan lave mælk nok til hende..
øv...
ved ikk hvorfor jeg er så "bange" for det MME, men det ender jo nok med at jeg må kaste håndklædet i ringen...
undskyld det blev nok lidt rodet det hele...
ved ikk helt hvad jeg ville med indlæget andet end og komme ud med det...

Kære du!
Du skal ikke miste modet.
Det er vigtigt at du tror på det og tager det roligt og tænker positivt omkring amningen, ellers kan du selv være årsag til nedsat mælkeproduktion.
Jeg stod i præcis samme situation. Jeg malkede ud på sygehuset. Min søn måtte suppleres allerede på dag 3. Det var der jo ikke noget at gøre ved - for søren - mad skulle han jo have og min mælk var ikke kommet.
Jeg fik sår på brysterne af pumpen og det var et helvede for mig at malke ud.
Vi var indlagt i 6 dage inden der begyndte at komme noget mælk. Men NEJ jeg kunne jo heller ikke følge med. Når min produktion steg, steg hans behov med det dobbelte.
Og hør nu godt efter. På 9. dagen fik han klippet tungebåndet og så kunne han få bedre fat og sugede rigtigt.
Så tag lige at få tjekket det tungebånd - eller skjult ganespalte.
Vi gav supplerende mme indtil 8 uger tror jeg. Ikke meget - max 2 gange dagligt. Vi skulle stadig holde gang i min produktion, så han skulle være sulten, men ikke for sulten. Jeg ammede næste uafbrudt. Han var slem til at falde i søvn v. brystet - måske fordi, der ikke kom så meget ud...
Nu er han 15 uger og får ikke mme mere. Det går smadder godt. Jeg elsker at amme - og har egentlig hele tiden været glad for det trods "problemerne". Men psyken spiller altså meget ind. Lidt ligesom når man dyrker sex - man skal slappe af og være tryg og rolig - ellers går det bare ikke.
Læs evt. også på ammenet.dk
Det kan godt lade sig gøre - men du SKAL tro på det og tage det roligt. Lad være med at tænke negativt om mme'en. Det er din hjælper i starten. Her blev det mandens opgave at give flasken - så var han også mere med 
Det kan godt lade sig gøre 
Moms