syns sgu det er svært... :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2012

Moms

tioyv skriver:

jeg fødte d 29/2 men min lille pige ville ikk tage ordentlig fat i mit bryst heller ikk med suttebrik, natten til d 3/3 får hun flaske med mit udmalkede mælk på sygehuset, for hun skulle til og ha noget og spise da hun var begybdt og blive gul og sløv.. hun får mælk på flaske og spiser godt og det har vi fortsat med efter vi kom hjem, med at jeg har malket ud 5-6gange i døgnet og så givet hende på flaske da hun ikk vil tage ved mit bryst..

nå men nu er det så at det begynder og knibe med at jeg kan følge med, med den mængde hun spiser og det ender jo nok med at hun skal ha MME..  

for det første så syns jeg det er noget rigtig LORT for og sige det lige ud så føler jeg mig som en fiasko fordi jeg ikk kan amme min datter og så heller ikk kan lave mælk nok til hende.. øv...

ved ikk hvorfor jeg er så "bange" for det MME, men det ender jo nok med at jeg må kaste håndklædet i ringen...

undskyld det blev nok lidt rodet det hele...

ved ikk helt hvad jeg ville med indlæget andet end og komme ud med det...

Kære du!

Du skal ikke miste modet.

Det er vigtigt at du tror på det og tager det roligt og tænker positivt omkring amningen, ellers kan du selv være årsag til nedsat mælkeproduktion.

Jeg stod i præcis samme situation. Jeg malkede ud på sygehuset. Min søn måtte suppleres allerede på dag 3. Det var der jo ikke noget at gøre ved - for søren - mad skulle han jo have og min mælk var ikke kommet.

Jeg fik sår på brysterne af pumpen og det var et helvede for mig at malke ud.

Vi var indlagt i 6 dage inden der begyndte at komme noget mælk. Men NEJ jeg kunne jo heller ikke følge med. Når min produktion steg, steg hans behov med det dobbelte.

Og hør nu godt efter. På 9. dagen fik han klippet tungebåndet og så kunne han få bedre fat og sugede rigtigt.

Så tag lige at få tjekket det tungebånd - eller skjult ganespalte.

Vi gav supplerende mme indtil 8 uger tror jeg. Ikke meget - max 2 gange dagligt. Vi skulle stadig holde gang i min produktion, så han skulle være sulten, men ikke for sulten. Jeg ammede næste uafbrudt. Han var slem til at falde i søvn v. brystet - måske fordi, der ikke kom så meget ud...

Nu er han 15 uger og får ikke mme mere. Det går smadder godt. Jeg elsker at amme - og har egentlig hele tiden været glad for det trods "problemerne". Men psyken spiller altså meget ind. Lidt ligesom når man dyrker sex - man skal slappe af og være tryg og rolig - ellers går det bare ikke.

Læs evt. også på ammenet.dk

Det kan godt lade sig gøre - men du SKAL tro på det og tage det roligt. Lad være med at tænke negativt om mme'en. Det er din hjælper i starten. Her blev det mandens opgave at give flasken - så var han også mere med

Det kan godt lade sig gøre

Moms 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2012

modesty

Og hør nu godt efter. På 9. dagen fik han klippet tungebåndet og så kunne han få bedre fat og sugede rigtigt.

Wow, det var godt nok skod rådgivning at der skulle gå 9 dage før han fik klippet tungebåndet. Det tjekkede de på dag 1 hos mig.

Men fedt at du fik det op at køre! 

Anmeld

24. marts 2012

Nea85

Nu ved jeg ikke, om der er andre, der er kommet med samme forslag..

Er din datter blevet undersøgt for evt. for kort tungebånd?
Min egen datter er født med for kort tungebånd (det ses når de græder, så er tungen "hjerteformet"), og det betød, at hun kun kunne få fat om brystvorten med ammebrik. Hun fik det klippet, da hun var 3 uger gammel, og allerede et par dage efter fungerede amningen helt perfekt.

Hvis du har spørgsmål, må du endelig skrive

Anmeld

24. marts 2012

Moms

modesty skriver:

Wow, det var godt nok skod rådgivning at der skulle gå 9 dage før han fik klippet tungebåndet. Det tjekkede de på dag 1 hos mig.

Men fedt at du fik det op at køre! 

Der var ingen, der havde nævnt det på sygehuset, så jeg tror ikke det var blevet tjekket.

Og jeg havde slet ikke tænkt på det - selvom jeg endda havde læst om det herinde.

Det var sundhedsplejersken der mente, det måske kunne være det.

Han skulle reagere ved at  række tunge, når man lagde en tommelspids på hagen. Og han åbnede da godt nok munden, men tungen kom aldrig længere end læbekanten. Det kan TS evt. prøve.

Lægen mente ikke det var specielt stramt, men klippede lidt for en sikkerheds skyld. Ugen før havde han haft én, som han i første omgang ikke havde klippet. Men da de kom igen 14 dg. senere, gjorde han det og så virkede det.

Jeg er sikker på det var det, der hjalp. Efter 2 dage var mine brystvorter helet op og det gjorde ikke ondt at lægge ham til.

Jeg er meget glad for det lykkedes og håber det samme for TS.

Moms

Anmeld

24. marts 2012

modesty

Moms skriver:

Der var ingen, der havde nævnt det på sygehuset, så jeg tror ikke det var blevet tjekket.

Og jeg havde slet ikke tænkt på det - selvom jeg endda havde læst om det herinde.

Det var sundhedsplejersken der mente, det måske kunne være det.

Han skulle reagere ved at  række tunge, når man lagde en tommelspids på hagen. Og han åbnede da godt nok munden, men tungen kom aldrig længere end læbekanten. Det kan TS evt. prøve.

Lægen mente ikke det var specielt stramt, men klippede lidt for en sikkerheds skyld. Ugen før havde han haft én, som han i første omgang ikke havde klippet. Men da de kom igen 14 dg. senere, gjorde han det og så virkede det.

Jeg er sikker på det var det, der hjalp. Efter 2 dage var mine brystvorter helet op og det gjorde ikke ondt at lægge ham til.

Jeg er meget glad for det lykkedes og håber det samme for TS.

Moms

Dårlig rådgivning. Synd for både dig og din baby. Første gang jeg sagde til en jordemoder at bebs havde problemer med at tage fat, sendte hun en læge ind for at tjekke.

Men som sagt, fedt at I fik det op at køre alligevel. 

Anmeld

24. marts 2012

tioyv

JulieWH skriver:

Skulle du alligevel ende med at give MME (og det er altså ikke forfærdeligt? Det forfærdelige er da et sulten barn), så prøv at få ændret indstillingen - dit barn kan mærke på dig, hvis du synes det er træls - og så risikerer du, at barnet ikke vil spise!

ville da heller ikk sulte min datter fordi jeg ikk ´vil gi hende mme, jeg kan godt følge med endnu, men kan se på mængden hun spiser at det vare ikk længe inden jeg er nødt til og gi hende mme...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.