Siger kun 3-4 ord...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2012

dorthemus

Anonym skriver:

Suk, mit barn er 26 mdr, og siger kun 3-4 ord, "Hej", "av", "hov" og "mar" (mor) og intet andet, snakker dog en masse volapyk

Fik dræn som ca. 1 års, og har li fået nye dræn, da de var faldet ud - ingne ved dog hvor længe barnet har gået uden dræn....

What to do, barnet forstår ALT, men kan ikke formulere sig - hva ska jeg gøre for at fremme sproget?

Forstår dig så godt min datter er 22 måneder og siger også ganske lidt man forstår...dvs jeg ved godt hvad hun siger mens andre skal gætte Hun fik lagt dræn for et halvt år siden og har sikkert ikke kunnet høre ret meget i flere måneder op til til gængæld forstår hun også alt og prøver at benævne de ting vi ser og oplever i dagligdagen. Jeg læser og taler meget med hende og de er også obs på hende i vuggestuen. De skal nok lære det, men det tager lidt længere end normalt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2012

maria_wlt

Anonym skriver:

Suk, mit barn er 26 mdr, og siger kun 3-4 ord, "Hej", "av", "hov" og "mar" (mor) og intet andet, snakker dog en masse volapyk

Fik dræn som ca. 1 års, og har li fået nye dræn, da de var faldet ud - ingne ved dog hvor længe barnet har gået uden dræn....

What to do, barnet forstår ALT, men kan ikke formulere sig - hva ska jeg gøre for at fremme sproget?

Min søn er også 26 mdr... Fik dræn for 14 dage siden.. Hans hørsel var kun på 55 %.. Han snakker kun i få ord.. 

Min venindes dreng som er født samme dag har INGEN øreproblemer,  han snakker præcis på samme måde..

DET KOMMER 

Anmeld

24. marts 2012

norenberg

har samme problem med min søn på 23 mdr....så lægen sendte os på børne amb.. var der i går så nu skal han til ørelægen, tale pædogog og har fået lavet en gen test for kromoson fejl som vi skal vente 3 mdr for svar på....den vil så vise om han har en fejl som gør at han aldrig vil kunne komme til at snakke er det tilfældet skal han til at lære tegnesprog...så vi håber ikke den test viser noget og at han snart begynder at kunne sige lidt mere end kun de få ord....

Anmeld

24. marts 2012

LR85

Anonym skriver:

Vores dreng på 2 år siger en smule mere, men er heller ikke den tydeligste. Og han har aldrig haft problemer med ørene. 

Har aldrig tænkt over det.  

Tror det er helt fint og normalt

Anmeld

26. marts 2012

Nettemor

kitra skriver:

nu kan man ikke lige sammenligne  men min den store pige på 2 år hun har også været meget sløv til det med talen og dagplejen osv var klar til der nok skulle sættes tale pædagog på men så skal jeg lige love for der begynder at ske noget, der kommer nye ord hver dag. jeg tror også hun har ventet til hun har drejet det inde i hovedet til det lyder rigtigt det skal nok komme børn udvikler sig forskelligt.

Det er SÅ forskelligt hvordan børnene udvikler sig Nogle snakker tidligt men går sent. Og andre omvendt. Vores dagplejemor siger at de som regel ikke behøver talepædagog før børnehaven. Nogle begynder bare senere..

Anmeld

26. marts 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

"Tegn til tale" er en rigtig god måde at fremme sprog udviklingen på. Dette bruger de fleste vuggestuer

Anmeld

26. marts 2012

bullerbassen

Her er Silas fra okt 09 og han er først begyndt at sige ord efter jul. Indtil da var det meget begrænset hvad der kom ud af hans mund. Udover russisk.

Han fik lagt dræn i omkring 1 års alderen, og vi er fulgt at ørenlægen indtil nu, hvor vi netop er afsluttet . Ikke pga af ørerne men pga manglende sprog ( og selvfølgelig tjekke at det ikke skyldes ørerne. 

Var også en skulle begymret fordi der stort set ikke skete udvikling fra 1-2 år. Men ingen tvivl om han forstår alt hvad der siges, og har ikke indtryk af han ikke kan høre.

Lige nu kommer der nye ord på hver dag , så han har bare været en langsom startet.

Anmeld

26. marts 2012

Anonym trådstarter

bullerbassen skriver:

Her er Silas fra okt 09 og han er først begyndt at sige ord efter jul. Indtil da var det meget begrænset hvad der kom ud af hans mund. Udover russisk.

Han fik lagt dræn i omkring 1 års alderen, og vi er fulgt at ørenlægen indtil nu, hvor vi netop er afsluttet . Ikke pga af ørerne men pga manglende sprog ( og selvfølgelig tjekke at det ikke skyldes ørerne. 

Var også en skulle begymret fordi der stort set ikke skete udvikling fra 1-2 år. Men ingen tvivl om han forstår alt hvad der siges, og har ikke indtryk af han ikke kan høre.

Lige nu kommer der nye ord på hver dag , så han har bare været en langsom startet.

Der er heller ikke det vores barn ikke forstår, der er slet ingen problemer i hverdagene, h*n forstår simpelthen alt, håber bare snart på at der kommer ord på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.