Siger kun 3-4 ord...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.415 visninger
17 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. marts 2012

Anonym trådstarter

Suk, mit barn er 26 mdr, og siger kun 3-4 ord, "Hej", "av", "hov" og "mar" (mor) og intet andet, snakker dog en masse volapyk

Fik dræn som ca. 1 års, og har li fået nye dræn, da de var faldet ud - ingne ved dog hvor længe barnet har gået uden dræn....

What to do, barnet forstår ALT, men kan ikke formulere sig - hva ska jeg gøre for at fremme sproget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2012

Pige2009

Tag det roligt Jeg har et sæt venner, som står i lidt samme situation som dig og de er også temmelig bekymrede. Dog siger både DP og talepædagog, at det er naturligt med et mindre udviklet sprog, når den lille har fået dræn i øret.

Sørg for at tale med barnet og udtal ord meget tydeligt. I kan også læse pegebøger, for det fremmer også sproget

Anmeld

23. marts 2012

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Tag det roligt Jeg har et sæt venner, som står i lidt samme situation som dig og de er også temmelig bekymrede. Dog siger både DP og talepædagog, at det er naturligt med et mindre udviklet sprog, når den lille har fået dræn i øret.

Sørg for at tale med barnet og udtal ord meget tydeligt. I kan også læse pegebøger, for det fremmer også sproget

Det gør vi også, vi læser billedebøger i massevis, og barnet forstår alt, der er ik det vi ikke kan sige til h*n.....

Anmeld

23. marts 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Det gør vi også, vi læser billedebøger i massevis, og barnet forstår alt, der er ik det vi ikke kan sige til h*n.....

Jamen så gør I jo alt det rigtige lige pludselig kommer det, som vand fra et vandfald

Anmeld

23. marts 2012

Nettemor

Det skal helt sikkert nok komme

En venindes nevø snakkede ikke et eneste ord inden han var 2-2½ men så nærmest fra den ene dag til den anden havde han perfekt sprog. Det var som om han ikke ville sige noget uden at være helt sikker på at det var rigtigt..

Anmeld

23. marts 2012

Anonym trådstarter

nettemor skriver:

En venindes nevø snakkede ikke et eneste ord inden han var 2-2½ men så nærmest fra den ene dag til den anden havde han perfekt sprog. Det var som om han ikke ville sige noget uden at være helt sikker på at det var rigtigt..

Tror du har fat i noget, for h*n kigger vildt meget på vores mund når vi taler, som om h*n li ska være sikker på det er korrekt - det må bare snart gerne komme

Anmeld

23. marts 2012

Nettemor

Anonym skriver:

Tror du har fat i noget, for h*n kigger vildt meget på vores mund når vi taler, som om h*n li ska være sikker på det er korrekt - det må bare snart gerne komme

Det gør det helt sikkert Jeg har endnu ikke oplevet børn der starter i skole uden at kunne snakke (medmindre der self er en lægelig grund ) Så det skal helt sikkert nok komme.

Anmeld

24. marts 2012

Plysbjørnen

Anonym skriver:

Suk, mit barn er 26 mdr, og siger kun 3-4 ord, "Hej", "av", "hov" og "mar" (mor) og intet andet, snakker dog en masse volapyk

Fik dræn som ca. 1 års, og har li fået nye dræn, da de var faldet ud - ingne ved dog hvor længe barnet har gået uden dræn....

What to do, barnet forstår ALT, men kan ikke formulere sig - hva ska jeg gøre for at fremme sproget?

h*n kan godt være bagud pga af det. min er meget bagud da vi opdagede for at h*n ikke kunne høre pga. ørevoks og væske på ørerne.

men bare vær opmærksom med at træne ord, brug evt. sugerør (til at drikke af) for at træne mundmusklerne, og det samme med gulerødder... læs meget, så skal det nok komme...

Anmeld

24. marts 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Som de andre også siger, så ska det nok komme stille og roligt af sig selv! Husk også at gentage det barnet selv siger, peger på osv. Det hjælper nemlig også vh stine

Anmeld

24. marts 2012

kitra

nettemor skriver:

nu kan man ikke lige sammenligne  men min den store pige på 2 år hun har også været meget sløv til det med talen og dagplejen osv var klar til der nok skulle sættes tale pædagog på men så skal jeg lige love for der begynder at ske noget, der kommer nye ord hver dag. jeg tror også hun har ventet til hun har drejet det inde i hovedet til det lyder rigtigt det skal nok komme børn udvikler sig forskelligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.