Hvor meget laver I ad gangen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.613 visninger
18 svar
0 synes godt om
23. marts 2012

HeidiØ

Ja, som overskriften lyder; hvor meget grød + mos laver I ad gangen til jeres børn? ..

William er snart 6½ måned, og lige pt laver jeg mad hveranden dag, altså f.eks. kartofelmos, så han har til selve dagen og dagen efter. Det samme med grøntsagsmos.

Jeg har sådan en tanke om at det er totalt træls at få frostmad ofte - det mister vel en smule af sin lækre konsistens?

Kan man overhovedet fryse kartofelmos? - self uden mme!

Huha, det er en hel jungle Elsker at finde på nye ting at lave!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2012

Maja_4000

Jeg lavede cirka en gang hver anden uge .. Så lavede jeg gulerods-, brocoli-, kartoffel-, pastinak-, squash-, græsker-, blomkål- og sød kartoffelmos (eller hvad de nu lige havde der hvor jeg handlede) .. Hver for sig altså Og så frøs jeg det i isterningbakker og kunne så lave en ny kombination hver aften

Anmeld

23. marts 2012

ano14316

Jeg laver det bare hver dag..

grød laver jeg i mircroovnen, det går hurtigt, og jeg sparer lidt opvask (har ikke opvaskemaskine). Jeg prøvede i går at lave kartoffelmos i microen, og det kan godt lade sig gøre, men det var ikke en kæbe succes, den blev lang i det, Magnus spise det, men ikke med samme glæde, som når det er lavet rigtigt.

Anmeld

23. marts 2012

HeidiØ

Maja_4000 skriver:

Jeg lavede cirka en gang hver anden uge .. Så lavede jeg gulerods-, brocoli-, kartoffel-, pastinak-, squash-, græsker-, blomkål- og sød kartoffelmos (eller hvad de nu lige havde der hvor jeg handlede) .. Hver for sig altså Og så frøs jeg det i isterningbakker og kunne så lave en ny kombination hver aften

Jeg har læst det der med at fryse ned i isterningebakker! Men jeg er måske ikke helt med på hvordan det foregår...  .. du laver f.eks. en hel bakke gulerodsmos... og hva sker der så når bebs skal ha det?

Anmeld

23. marts 2012

HeidiØ

ano14316 skriver:

Jeg laver det bare hver dag..

grød laver jeg i mircroovnen, det går hurtigt, og jeg sparer lidt opvask (har ikke opvaskemaskine). Jeg prøvede i går at lave kartoffelmos i microen, og det kan godt lade sig gøre, men det var ikke en kæbe succes, den blev lang i det, Magnus spise det, men ikke med samme glæde, som når det er lavet rigtigt.

Jaah, tænker bare det blir lidt træls i længden  .. vil j også selv helst ha frisk mad.

Men LIGE nøjagtigt det med opvasken - det er ret træls hver eneste dag. Jeg har dog opvaskemaskine, men den køre man jo ikke med hver dag! .. så ender al servicen alligevel med at være derinde Ku være man sku prøve det med mikroen

Anmeld

23. marts 2012

Maja_4000

HeidiØ skriver:

Jeg har læst det der med at fryse ned i isterningebakker! Men jeg er måske ikke helt med på hvordan det foregår...  .. du laver f.eks. en hel bakke gulerodsmos... og hva sker der så når bebs skal ha det?

Altså jeg havde 8 bakker som jeg fyldte og smed i fryseren .. Så når de var frosset kom jeg dem over i fryseposer (en slags i hver) og når hun så skulle spise tog jeg f.eks. 7 terninger i en skål og så i mikroen i 40 sekunder og så var der mad Super smart .. Og nemt at have med når man skal ud også (;

Anmeld

23. marts 2012

ano14316

HeidiØ skriver:

Jaah, tænker bare det blir lidt træls i længden  .. vil j også selv helst ha frisk mad.

Men LIGE nøjagtigt det med opvasken - det er ret træls hver eneste dag. Jeg har dog opvaskemaskine, men den køre man jo ikke med hver dag! .. så ender al servicen alligevel med at være derinde Ku være man sku prøve det med mikroen

Microen er i hvertfald god til alm. grød.

JA jeg tror også det biver lidt træls.. jeg tror jeg hopper på den med at lave en masse forskelligt og så fryse det i isterningsbakker, og så kan man lave nye kombinationer hver dag.. smart smart..

vil lige høre.. Er der nogen der har lavet frugtmos i microovnen? hvordan bliver det?

Anmeld

23. marts 2012

HeidiØ

Maja_4000 skriver:

Altså jeg havde 8 bakker som jeg fyldte og smed i fryseren .. Så når de var frosset kom jeg dem over i fryseposer (en slags i hver) og når hun så skulle spise tog jeg f.eks. 7 terninger i en skål og så i mikroen i 40 sekunder og så var der mad Super smart .. Og nemt at have med når man skal ud også (;

Ej, dét er altså virkelig smart!! Tak for tippet, må hellere få det afprøvet

Anmeld

23. marts 2012

HeidiØ

ano14316 skriver:

Microen er i hvertfald god til alm. grød.

JA jeg tror også det biver lidt træls.. jeg tror jeg hopper på den med at lave en masse forskelligt og så fryse det i isterningsbakker, og så kan man lave nye kombinationer hver dag.. smart smart..

vil lige høre.. Er der nogen der har lavet frugtmos i microovnen? hvordan bliver det?

Præcis, det er et skide godt trick!

Anmeld

23. marts 2012

Maja_4000

HeidiØ skriver:

Ej, dét er altså virkelig smart!! Tak for tippet, må hellere få det afprøvet

Jeg var i hvert fald super glad for det !

Og så det der med at lave mad i mikroen .. Vi har lavet/laver altid havregrød i mikroovnen .. 1½ minut så er der mad .. Og da hun var lille havde jeg så lavet frugtmos i isterningbakker også .. Så kom der lige en terning i den kogende grød , når den så var smeltet havde det spisetemperatuer

Og jeg læste lige at Zafir havde frosset mad i silikone muffinsforme .. Det kan du jo også gøre , hvis du vil lave større portioner (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.