Tandbørstning, suk!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2012

M&F&C

Da min datter var mindre, og havde sine dage, hvor hun konsekvent nægtede at åbne munden, lagde jeg hende omvendt på puslepuden og så kunne jeg skubbe underlæben ned/overlæben op og på den måde lirke tandbørsten ind... har dog sjældent skulle benytte mig af det, da hun godt ved, at man skal have børstet de bisser, ellers kommer karius og baktus. De dage jeg fik hende til at åbne munden, og alt mens jeg børstede og kiggede derind, sagde jeg halvhøjt: "HOV! hvad søøøøren var det... en lille bandit der sidder derinde, lad mig få fat i ham" og så lod jeg som om jeg tog noget ud af munden på hende, og så lod jeg som om jeg studerede det, hev i det og til sidst sagde jeg "sikke en grimmer en" smed den på gulvet, og hoppede på den. Til megen morskab for hende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2012

merichs

Tak for råd 

Håber det vil lykkes 

Anmeld

24. marts 2012

livhemdrup

merichs skriver:

Altså en hvor hun kan holde samtidig med at jeg børster?

llige præcis. Ved de kan købes i matas og apotek.

Anmeld

24. marts 2012

merichs

livhemdrup skriver:

llige præcis. Ved de kan købes i matas og apotek.

Det må jeg lige kigge på, tak 

Anmeld

24. marts 2012

Mussen2

Hrhjemme har vi gennem tiden, brugt forskellige metoderr.

Da hun blev stor nok spurgte vi hende om hun ville børste færst ell vi skulle. Så var der ikke et valg om at det ville hun slet ikke!

Hun har også fået lov til at børste mine tænder når hun havde lyst.

Bogen om anna d får børstet tændedr var rigtig god da hun var mindre. Både fordi den var sjov at læse, men også havde en børste tænder sang og så kunne man følge samme procedurer.

Nu bruger vi sigurds sang gab op, gab op. Gab op... Og hvis hun slet ikke gider, så plej jeg gerne at sige noget med, nej, sig mig var den en karius jeg så deinde? Dn skal da ikke sidde på dine tænder. Og så åbner hun helt frivilligt....

Og vi har brugt børnetandpasta indtil fornylig ( hun er snart 3) to slagt har hun haft en med stjerner i og en med glimmer. Så kunne hun selv vælge. 

Hun valgte selv fornylig at ville prøve voksen tandpasta og så skyndte jeg mig at smide børnepastaen ud. Så nu bruger hun kun voksentandpasta.

Anmeld

24. marts 2012

Loa

Herhjemme har Isabella også on/off perioder med tandbørstning. 

Det der som regel hjælper, er når vi først børster vores egne tænder f.eks. i den ene side, og så børster hendes lidt. Og så gør sådan skiftevis, så  plejer hun at synes det er meget sjovere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.