hvad skal jeg pakke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2012

An&Jo

Anonym skriver:

Mit barn skal hjem til sin far i weekenden og vi er ikke enige om hvor meget han selv skal stå for og hvor meget der er mit ansvar at give barnet med herhjemmefra. Han har mulighed og råd til at købe ting til barnet med gider ikke når barnet kan få det med herfra. Barnet bor hos mig men vi har delt forældremydighed. Er der nogen der ved hvad loven siger? hvad har faren ret til at jeg giver barnet med og hvad skal han selv stå for? vi samarbejder ikke så godt som jeg havde håbet og jeg prøver lidt at presse ham til at tage lidt ansvar!!! hvem kan hjælpe?

han har krav på at få tøj med der passer til årstiden og der skal være nok så der kan skiftes i tilfælde af uheld..
Ligger barnet i barnevogn har han os krav på at låne den

det eneste han faktisk selv skal sørge for er bleer og mad til barnet imens han har det når han bare er weekend far..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2012

Nemesis

Anonym skriver:

så jeg har ret i at det kun er barnets tøj jeg skal give ham med? så vil jeg altså lige tage en snak med ham om det igen for jeg er træt af at han er så ligeglad. pakker selvfølgelig alle tingene til barnet i den her weekend

Ja det har du ret i!

JEg har kopieret dette fra statsforvaltningens hjemmeside:

Skal jeg sende bleer og mad med min datter på samvær?
Jeg bor alene med min datter på 6 måneder. Hendes far siger, at jeg skal give hende bleer og mad med på samvær, da han jo betaler børnebidrag. Har jeg pligt til dette?

Svar: Nej, den forælder, der har samvær, skal selv afholde udgifterne ved samværet. Du skal dog give barnet en passende mængde tøj med på samværet.

:-) Sisse

Anmeld

21. marts 2012

Troldemommi

Anonym skriver:

jeg har også altid givet alt med som barnets havde brug for men når tingene kommer ødelagte tilbage eller slet ikke kommer tilbage så bliver det for dyrt for mig i længden!

ok, du nævnte ikke noget om de problemer i dit indlæg det sætter jo situationen i et andet lys, kan i tale sammen faderen og dig? det lyder ikke som om i alt for gode venner, men jeg syntes da bestemt du skal fortælle ham at det ikke er i orden at beholde jeres barns ting hos ham, når det er dig der har anskaffet dem.

Det må han da kunne forstå, og hvis der er noget der bliver ødelagt, ja så må han da erstatte dem.

Håber i finder en løsning

Monica

Anmeld

23. marts 2012

H+S Skjolgborg.

Anonym skriver:

Mit barn skal hjem til sin far i weekenden og vi er ikke enige om hvor meget han selv skal stå for og hvor meget der er mit ansvar at give barnet med herhjemmefra. Han har mulighed og råd til at købe ting til barnet med gider ikke når barnet kan få det med herfra. Barnet bor hos mig men vi har delt forældremydighed. Er der nogen der ved hvad loven siger? hvad har faren ret til at jeg giver barnet med og hvad skal han selv stå for? vi samarbejder ikke så godt som jeg havde håbet og jeg prøver lidt at presse ham til at tage lidt ansvar!!! hvem kan hjælpe?

Nu har min stor søn på nu 11 år været del barn siden han var 4½ år og han fik bare tøj med til en weekend + et eller to ekstra sæt og bler til natten ca 3-4 stykker.Med alt andet købte hans far jo mad,flere bler hvis det var det samme med min datter hun har været del barn siden hun var 5 mdr der fik han også tøj osv med til en weekend + bler 2 sutteflasker + farmor have jo så en del til hende også.

så tøj osv der ca passer til en weekend. Ville jeg kun sige.

Henriette

Anmeld

5. april 2012

LindaBL

da jeg var enlig .. 

gav jeg barnet alt med, (udentagen mad) altså bler legetøj tøj overtøj osv.. han betalt børnepenge så sys ikke han oveni sku betale til alt muligt andet .. og je gav ham bare noget af alt det legetøj børn nu har på deres værelser alligvel .. 

der er småting og skændes om, gir dog bare barnet de ting med der skal bruges .. det blir man ikke fattigere af

Anmeld

5. april 2012

Rockertand

Monica P skriver:

Det er da med at pakke alt det baby for brug for, hvad nu hvis faderen ikke har det og så står og mangler det, så er det da babyen som mangler det.

Syntes godt nok man kan være meget smålig, tænk da på babyen og ikke dig selv, i har altså en forpligtigelse i at samarbejde, når i har et barn sammen, fatter slet ikke din tankegang, sorry.

Monica

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.