hvad skal jeg pakke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.130 visninger
15 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. marts 2012

Anonym trådstarter

Mit barn skal hjem til sin far i weekenden og vi er ikke enige om hvor meget han selv skal stå for og hvor meget der er mit ansvar at give barnet med herhjemmefra. Han har mulighed og råd til at købe ting til barnet med gider ikke når barnet kan få det med herfra. Barnet bor hos mig men vi har delt forældremydighed. Er der nogen der ved hvad loven siger? hvad har faren ret til at jeg giver barnet med og hvad skal han selv stå for? vi samarbejder ikke så godt som jeg havde håbet og jeg prøver lidt at presse ham til at tage lidt ansvar!!! hvem kan hjælpe?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2012

mortilnoahogmelina

Hmm .. uden at vide med gangti, så menr jeg at have hørt at hvis far betaler børnepenge , skal mor sørger for alt tøj og sko..
resten må være hans eget ansvar,
altså dyne seng osv.

Ved ikk hvor gammel barnet er , men formoder at det ik længere bruger barnevogn/klapvogn..
Kaan du ikk finde noget om det på statsforvaltningens hjemmeside ??

Anmeld

21. marts 2012

JacobsMoar

Jeg har absolit ingen erfaring på dette område, men hvis du mener tøj, bleer ovs. så pak da så h*n kan klare sig hele weekenden..

JA, far burde selv købe bleer, men jeg tror man skal vælge sine kampe med omhu.

Anmeld

21. marts 2012

Nemesis

Du skal pakke tøj ned. Resten skal far sørge for.under forudsætning af at det er normalt weekendsamvær og han betaler børnebidrag.

Bleer, mad, vådservietter, hagesmække osv osv er hans eget ansvar.

:-) Sisse

Anmeld

21. marts 2012

MortilCilas

Her får knægten lidt natbleer med, da han tisser ud af de andre om natten. Et sæt tøj til dagen efter (da han kun har ham 1 døgn), også henter han ham lige fra vuggestue så der er jakke, flyverdragt, regntøj og termotøj med også

Resten står han for. Han har da mulighed for det selv, og de bleer vi bruger går til 18kg så er jo ikke fordi de bliver for små lige nu og her, og legetøj .. må han også selv stå for. Jeg har ikke mulighed og råd til at han skal have noget her fra!

Også hans far har noget ekstra tøj, fra hans mor. Grimt men så har han da, hvis det skulle være

Anmeld

21. marts 2012

Anonym trådstarter

jeg kan ikke rigtigt finde noget på statsforvaltningens hjemmeside men mener at have hørt jeg kun skal stå for tøjet og resten skal han selv sørge for! han er ligeglad med hvordan han behandler barnets ting så jeg får ødelagte og snavsede ting med barnet hjem efter samvær. Og tit har han også glemt at pakke nogle af barnets ting så vi ikke får dem med hjem igen. jeg er bare træt af at han er ligeglad og tror at han tænker sig mere om hvis det er hans egen pengepung der bliver ramt!

Anmeld

21. marts 2012

anja89

Af hvad jeg kan huske fra dengang jeg var i statsforvaltningen med hensyn til samvær af min datter (4 år siden) sagde de at jeg skulle søger for alt hvad der hed tøj da hendes far betaler børnepenge. så når hun skulle der hjem skulle jeg pakke tøj til hende så der var til alle dage og vis jeg kunne give barne/klapvogn med ville det jo være godt (dog ikke et krav)

Bleer, seng,mad, dyne, legetøj osv skulle han selv sørger for når hun var der.. Dog sagde hendes far efter ca 2 måneder at det var lige meget med at give hende tøj med da han havde noget til hende..

og skal lige siges at vi havde det abselut heller ikke nemt med hinanden den gang, at det så har ændret sig er bare godt

Anmeld

21. marts 2012

Troldemommi

Det er da med at pakke alt det baby for brug for, hvad nu hvis faderen ikke har det og så står og mangler det, så er det da babyen som mangler det.

Syntes godt nok man kan være meget smålig, tænk da på babyen og ikke dig selv, i har altså en forpligtigelse i at samarbejde, når i har et barn sammen, fatter slet ikke din tankegang, sorry.

Monica

Anmeld

21. marts 2012

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

Du skal pakke tøj ned. Resten skal far sørge for.under forudsætning af at det er normalt weekendsamvær og han betaler børnebidrag.

Bleer, mad, vådservietter, hagesmække osv osv er hans eget ansvar.

:-) Sisse

så jeg har ret i at det kun er barnets tøj jeg skal give ham med? så vil jeg altså lige tage en snak med ham om det igen for jeg er træt af at han er så ligeglad. pakker selvfølgelig alle tingene til barnet i den her weekend

Anmeld

21. marts 2012

Anonym trådstarter

Monica P skriver:

Det er da med at pakke alt det baby for brug for, hvad nu hvis faderen ikke har det og så står og mangler det, så er det da babyen som mangler det.

Syntes godt nok man kan være meget smålig, tænk da på babyen og ikke dig selv, i har altså en forpligtigelse i at samarbejde, når i har et barn sammen, fatter slet ikke din tankegang, sorry.

Monica

jeg har også altid givet alt med som barnets havde brug for men når tingene kommer ødelagte tilbage eller slet ikke kommer tilbage så bliver det for dyrt for mig i længden!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.