Reagensglasbehandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

795 visninger
15 svar
0 synes godt om
20. marts 2012

Anonym trådstarter

Ja så er det besluttet.

Mandens sædkvalitet er SÅ nedsat, at klinikken ikke mener, at det kan "betale" sig at vi prøver 3 forsøg med inseminering med hans sæd først, så vi hopper direkte til reagensglasbehandling.

Men nu skal vi lige have svar på nogle blodprøver først, for at se om det kunne være genetisk eller andet, at hans sædkvalitet er så ringe.. Og der kan jo gå op til 6 uger inden vi får svar på det..

Så på med tålmodigheden igen 

Puhha, det er virkelig bare svært at forholde sig til tanken om at ens (kommende) barn, er lavet på et laboratorie, og ikke mellem kærlighed af to mennesker. Hvis I forstår? Hvordan klarer I selv de tanker?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2012

Mutti2B

Jeg er selv gravid med donorsæd (IUI) og nej, det er bestemt ikke særlig romantisk og overhovedet ikke sådan jeg havde forestillet mig at det skulle foregå . Men min lille pige er lavet med så megen kærlighed og hun er så ønsket, at jeg helt har glemt "skuffelsen" over at hun ikke blev lavet au naturel. Jeg tror lige man skal vænne sig til tanken og så skal du nok se, så overskygger glæden ved de 2 streger alt

Og rigtig meget held og lykke når I kommer igang

Anmeld

20. marts 2012

tarkoflen

Jeg synes også det er mærkeligt, at vores kommende baby bliver lavet i et reagensglas, men det betyder bestemt ikke, at h*n ikke bliver lavet i kærlighed, for det er da den størreste kærlighedserklæring, at man vil gå så meget igennem for at få en lille guldklump

Held og lykke med behandlingen!

Anmeld

20. marts 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Jeg synes også det er mærkeligt, at vores kommende baby bliver lavet i et reagensglas, men det betyder bestemt ikke, at h*n ikke bliver lavet i kærlighed, for det er da den størreste kærlighedserklæring, at man vil gå så meget igennem for at få en lille guldklump

Held og lykke med behandlingen!

Det var heller ikke sådan ment, at det var uden kærlighed, men måske man mangler hele den dér romance i det 

Jo tak.. Er godt nok lidt nervøs for den dér æg-udtagning og alt det behandling med hormoner, men håber det går alligevel.. I lige måde med din 

Anmeld

20. marts 2012

Anonym trådstarter

Mutti2B skriver:

Jeg er selv gravid med donorsæd (IUI) og nej, det er bestemt ikke særlig romantisk og overhovedet ikke sådan jeg havde forestillet mig at det skulle foregå . Men min lille pige er lavet med så megen kærlighed og hun er så ønsket, at jeg helt har glemt "skuffelsen" over at hun ikke blev lavet au naturel. Jeg tror lige man skal vænne sig til tanken og så skal du nok se, så overskygger glæden ved de 2 streger alt

Og rigtig meget held og lykke når I kommer igang

Det lyder godt at man faktisk kan glemme det lidt igen.. 

Jo mange tak.. Er godt nok nervøs, men samtidig håber vi jo på stregerne 

Anmeld

20. marts 2012

Ønskebarnet

Uha husker godt da vi sku starte behandling det var en hård nød at knække.

Jeg må indrømme jeg intet problem har med ivf...vi er på en rigtig god klinik hvor man bare føler sig velkommen.

Vi tænker faktisk ikke over at barnet bliver lavet i et glas  den tro mig den bliver lavet af rigtig meget kærlighed. Håber du får en lige så god oplevelse som vi har

Anmeld

20. marts 2012

l.kjoeller

Vores pige er lavet på klinik og syns netop det at man går sådan et forløb i gennem vidner om kærlighed forældrene i mellem, og til barnet. vil på ingen måde have et problem med at fortælle datter det når hun er gammel nok. Vi kom til ivf behandling efter to inseminations forsøg af samme årsag. og bingo første gang. så held og lykke med det. skal nok give pote:-)

Anmeld

20. marts 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

Det var heller ikke sådan ment, at det var uden kærlighed, men måske man mangler hele den dér romance i det 

Jo tak.. Er godt nok lidt nervøs for den dér æg-udtagning og alt det behandling med hormoner, men håber det går alligevel.. I lige måde med din 

Jeg ved godt, at romantikken går lidt fløjten, men omvendt så kommer der jo det samme resultat ud af det, ligegyldigt hvordan bebs er lavet

Med hensyn til æu og hormoner, så er det jo vidt forskelligt, hvordan man reagerer, men i mit tilfælde mærkede jeg intet til hormonerne, men min æu var lidt ubehagelig, men har en veninde, der intet mærkede til nogen af delene! Og med hensyn til det ubehag jeg havde ved æu, så gør jeg det gerne igen, når vi kan komme i gang igen, så værre var det heller ikke

Anmeld

20. marts 2012

otlitrom

Dit barn bliver netop skabt af kærlighed, ikke blot af romantik (for at sætte det på spidsen!). Det kan godt være det ikke er skabt i en intim akt mellem mand og kvinde, men det er skabt i kærlighed til det barn i inderligt føler i savner og mangler. Det er skabt i håb, tro på hinanden, og et inderligt ønske om at blive mor og far.

Boas er reagensglasbarn, og jeg synes netop han skal vide, at han var kampen, tårerne og de håbløse stunder værd. Fordi han er ham! Vi kæmpede og vandt.

Jeg håber det samme vil ske for Jer!

Anmeld

20. marts 2012

otlitrom

Anonym skriver:

Det lyder godt at man faktisk kan glemme det lidt igen.. 

Jo mange tak.. Er godt nok nervøs, men samtidig håber vi jo på stregerne 

Vil lige tilføje, nu I skriver det her, at Boas er 8 mdr, og jeg tænker ikke "ham har vi ikke lavet selv". Når folk siger "det har I sørme gjort godt, han er en dejlig dreng" kan jeg gødt sige i spøj "ja, de læger var ikke helt tossede". Eller "han ligner sin far" at "ja, det fik de vist blandet rigtigt". Det kan virke meget fjernt, når man står hvor I står nu. Men jeg skammer mig på ingen måde over at være mor til et reagensglasbarn, og jeg taler meget åbent om det. Jeg synes det skal afmystificeres, for det er også en måde at få børn på. Den er måske ikke så romantisk, men den er fyldt af kærlighed!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.