Hvis man laver lasange i foliebakker?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.529 visninger
12 svar
0 synes godt om
19. marts 2012

Zafir

Hvor mange skal jeg så lave til 17 personer, hvoraf 4 af dem er børn?

Jeg tænker 3 stks? Vi skal holde Iduns fødseldag hos mine forældre, så jeg ville lave mad i forvejen, der bare skulle i ovnen, fordi vi jo er ude om dagen, indtil vi skal spise fødselsdagsmad om aftenen...

Men 3 lasanger sådan en 'normal A4 størrelse', noget salat og flutes, det må da være OK ik?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2012

Nettemor

Zafir skriver:

Jeg tænker 3 stks? Vi skal holde Iduns fødseldag hos mine forældre, så jeg ville lave mad i forvejen, der bare skulle i ovnen, fordi vi jo er ude om dagen, indtil vi skal spise fødselsdagsmad om aftenen...

Men 3 lasanger sådan en 'normal A4 størrelse', noget salat og flutes, det må da være OK ik?

joo det ville jeg da mene. Det er 5-6 personer om en. og når der er salat og flutes til spiser man ikke så meget jo..

Men hvis du bliver i tvivl kan du jo altid lave en ekstra som du venter med at varme op og så smider den i fryseren til en dag det skal være nemt hvis der ikke bliver behov for den..

Anmeld

19. marts 2012

Zafir

nettemor skriver:

joo det ville jeg da mene. Det er 5-6 personer om en. og når der er salat og flutes til spiser man ikke så meget jo..

Men hvis du bliver i tvivl kan du jo altid lave en ekstra som du venter med at varme op og så smider den i fryseren til en dag det skal være nemt hvis der ikke bliver behov for den..

Tjooo... jeg kunne jo godt lave 4, som du skriver. Når man er igang, er det jo ingen sag

Og vi skal jo også have dessert

Anmeld

19. marts 2012

Nettemor

Zafir skriver:

Tjooo... jeg kunne jo godt lave 4, som du skriver. Når man er igang, er det jo ingen sag

Og vi skal jo også have dessert

Så tror jeg da det er nok med 3..

Meeen jeg kunne nok godt finde på at lave den 4. alligevel for at være heeeelt sikker og som bonus så har du jo mega nem mad en anden da

Anmeld

19. marts 2012

Zafir

nettemor skriver:

Så tror jeg da det er nok med 3..

Meeen jeg kunne nok godt finde på at lave den 4. alligevel for at være heeeelt sikker og som bonus så har du jo mega nem mad en anden da

Præcis Er selv stor fan af at lave ekstra mad, når jeg er i lave mad hele dagen humør også putte i fryseren til de travle dage

Anmeld

19. marts 2012

bullerbassen

Her hjemme ryger der et helt fad hjemme lavet lasagne . Vi er 2 voksne og 3 børn hvor den ene er 2

Ved ski ikke hvor mange der går, kommer jo an på om det er stort spisende mennekser 

Anmeld

19. marts 2012

Zafir

bullerbassen skriver:

Her hjemme ryger der et helt fad hjemme lavet lasagne . Vi er 2 voksne og 3 børn hvor den ene er 2

Ved ski ikke hvor mange der går, kommer jo an på om det er stort spisende mennekser 

Mmm... Vi har sådan et alm størrelse lasange fad. vi er 4 mennesker og når jeg laver en hel lasange plejer der at være til aftensmad og rester dagen efter og manden til madpakken. Mmm... men vi har jo også et lille barn og et småt spisende barn.

Men jeg tror jeg har besluttet mig for de 3 også en ekstra i baghånden

Anmeld

19. marts 2012

bullerbassen

Zafir skriver:

Mmm... Vi har sådan et alm størrelse lasange fad. vi er 4 mennesker og når jeg laver en hel lasange plejer der at være til aftensmad og rester dagen efter og manden til madpakken. Mmm... men vi har jo også et lille barn og et småt spisende barn.

Men jeg tror jeg har besluttet mig for de 3 også en ekstra i baghånden

Nu har vi også 2 drenge som spiser som voksne. Gisp de er kun 10 så tør da ikke tænke på om en 4-5 år.

Laver hj.lavet i stor firkantet fad og det er meget sjældent rester.

Men der er jo forskel på hvor stort spisende folk er , min familie tar fra sig og nærmest bundløse.

3 plus en ekstra ville jeg nok og så vælge

Anmeld

19. marts 2012

Tona

Zafir skriver:

I min familie ville det ikke være nok, men vi æder så også som mejetærskere  Jeg havde lavet en ekstra hvis det var mig, for jeg er altid så bange for at der ikke er nok. Og så ville jeg nok enda komme pasta i salaten alligevel for at den mættede mere...men altså jeg er ret dårlig til at bedømme sådan noget og ender altid med et bjerg i overskud, så måske skulle jeg slet ikke have svaret

Anmeld

19. marts 2012

Maja_4000

Jeg ville lave 4 .. Lasagne er jo dejlig "restemad"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.