Nu vi snakker SU osv.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Noneother skriver:

Min kommune siger at kontanthjælp er NOGO da jeg ikke ville stå til rådighed for arbejdsmarkedet, fordi at jeg venter på at begynde i praktik.

Ironien er at jeg har søgt en elevplads på selvsamme kommune

nå øv.

ja dér kan man virkelig tale om ironi. Det er da lidt skørt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2012

Noneother

mor:) skriver:

nå øv.

ja dér kan man virkelig tale om ironi. Det er da lidt skørt

Ja jeg synes virkelig det er tosset. De vil gerne ha´at alle tager en uddannelse, men de skal endelig ikke gøre det nemt.

Puha. Glæder mig virkelig til at se en ende på det, for det SKAL lykkedes!

Anmeld

18. marts 2012

A&F

Noneother skriver:

Jeg er færdig med min HG til juni. derefter får jeg SU i juli, men kan først starte praktik i september (hvis jeg finder et sted 7,9,13) men det kommer til at betyde ingen penge i august og september.

Er der nogen der har nogen anelse om hvordan jeg lige klarer den? - Jeg regner med at have sat lidt penge til side. omkring 7000, hvis bilen eller andet ellers bare fortsætter med at virke. men det dækker jo faktisk kun lige budgetten den ene måned.

Jeg er ærlig talt lidt nervøs. OG Banken er ikke en mulighed. + Jeg har ingen forældre, så nej de kan ikke lægge ud.

Du vil desværre ikke være berettiget til kh, da du starter på på udd til sep. Derfor er det godt med den opsparing du har .

Anmeld

19. marts 2012

Kofoed.

Noneother skriver:

Kontanthjælpen er bagudbetalt, så der vil stadigvæk komme til at mangle en måned. derudover mener jeg IKKE man kan få kontanthjælp hvis man har en læreplads der venter.

Ja det er bagud betalt. Men du tilmelder dig første juli, så kommer de første penge august og igen september, hvis du da ikke for elev løn.

Anmeld

19. marts 2012

Noneother

Kofoed. skriver:

Ja det er bagud betalt. Men du tilmelder dig første juli, så kommer de første penge august og igen september, hvis du da ikke for elev løn.

Problemet er at 1: Jeg kan ikke få kontanthjælp når jeg er imellem skole og læreplads. 2: Selv hvis jeg kunne, ville jeg ikke få kontanthjælp d. 1 august, da suén egentlig er for juli.

Så ligegyldig hvad kommer der til at mangle en måned...

Anmeld

19. marts 2012

Miin'Baby'Mus

Noneother skriver:

Kontanthjælpen er bagudbetalt, så der vil stadigvæk komme til at mangle en måned. derudover mener jeg IKKE man kan få kontanthjælp hvis man har en læreplads der venter.

Øh, jeg tror altså ikke man kan få KH. Jeg kan ikek få KH når jeg går fra en uddannelse til en anden, det samme må vel gælde dig. Du ved hvad du skal ergo kan man ikke få KH.

Det er derfor man altid siger at man skal spare op så man kan overleve de 2 måneder uden SU.

Men jeg ved selvfølgelig ikke, jeg tænker bare at det er det samme og at du derfor ikke kan. 

Anmeld

19. marts 2012

Noneother

Norman skriver:

Øh, jeg tror altså ikke man kan få KH. Jeg kan ikek få KH når jeg går fra en uddannelse til en anden, det samme må vel gælde dig. Du ved hvad du skal ergo kan man ikke få KH.

Det er derfor man altid siger at man skal spare op så man kan overleve de 2 måneder uden SU.

Men jeg ved selvfølgelig ikke, jeg tænker bare at det er det samme og at du derfor ikke kan. 

Ja men.. Hvordan sparer man lad os nu bare sige 20.000 op, af et års SU?

Anmeld

19. marts 2012

Miin'Baby'Mus

Noneother skriver:

Ja men.. Hvordan sparer man lad os nu bare sige 20.000 op, af et års SU?

Hehe det ved jeg ikke, jeg syntes det er ligeså åndssvagt som du syntes og jeg forstår det virkelig ikke.

De kunne da idet mindste give SU over overgangsfasen, det er jo trods alt stadig uddannelse vi snakke om og man kan da godt få SU i sin sommerferie - så jeg forstår ikke det andet.

Anmeld

19. marts 2012

Noneother

Norman skriver:

Hehe det ved jeg ikke, jeg syntes det er ligeså åndssvagt som du syntes og jeg forstår det virkelig ikke.

De kunne da idet mindste give SU over overgangsfasen, det er jo trods alt stadig uddannelse vi snakke om og man kan da godt få SU i sin sommerferie - så jeg forstår ikke det andet.

Nej jeg forstår det heller ikke. Håber bare at jeg kan greje den på en eller anden måde. Ellers må jeg jo bare tilmelde mig nogle højere niveauer på min skole, og gå der en måned... Det er muligvis at snyde systemet, men jeg ser ikke andre muligheder pt.

Anmeld

19. marts 2012

Miin'Baby'Mus

Noneother skriver:

Nej jeg forstår det heller ikke. Håber bare at jeg kan greje den på en eller anden måde. Ellers må jeg jo bare tilmelde mig nogle højere niveauer på min skole, og gå der en måned... Det er muligvis at snyde systemet, men jeg ser ikke andre muligheder pt.

Jeg skal selv supplere i sommerferien, så det giver lige en måneds ekstra su  Hurra for det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.