Baby ca. 6 kg hvor meget MME??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2012

anynom

xoxotasha skriver:

Hvor meget for jeres baby på ca. 6kg?

Hvor mange ML af gangen og hvor mange gange i løbet af dagen?

Min datter er knap 4 mdr og vejer 6 kg. Hun spiser virkelig meget synes jeg!

Isabel vejer godt nok 7 kg, men hun spiser 6-7 flasker i døgnet og spiser så alt i mellem 100 og 400 ml Hun har altid været meget sulten og spiser ofte mere end 1/6 del af hendes vægt i døgnet

Jeg læste på et andet forum (en bruger skrev), at det var vigtigt ikke at gå så meget op i hvor mange ml børnene spiste om dagen, for man kunne jo ikke få dem til at spise mere/mindre bare fordi man havde styr på mængden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2012

Zelinasmor

Fenja09 skriver:

Ja, der er jo stor forskel på børn, og jeg tror altså ikke at din bebs spiser for meget, de spiser jo det de har brug for og ikke som os andre som også spiser for "sjov". Tror ikke du skal være urolig, meget værre hvis hun ikke spiste særlig meget. Har hun ændret spisemønster eller er det gradvist steget?

Hvis du er meget bekymret synes jeg at du skal kontakte din SP, men igen, så tror jeg ikke at så lille et barn kan spise for meget.

/Fenja

Det skete lige pludselig. Jeg tror heller ikke hun spiser "for sjov", men jeg synes bare det er underligt at hun pludselig er begyndt at spise SÅ meget mere end hun plejer. Spørger sundhedsplejersken når hun kommer på torsdag

Anmeld

19. marts 2012

Zelinasmor

Krussedulle skriver:

Som tommelfingerregel siger man 1/6 af deres vægt.. dvs 1 liter i døgnet, fx 200 ml 5 gange i døgnet men det kan jo godt være at din datters behovet er enten lidt større eller mindre

Jamen så spiser hun vidst det hun skal

Anmeld

19. marts 2012

Zelinasmor

JulieWH skriver:

Isabel vejer godt nok 7 kg, men hun spiser 6-7 flasker i døgnet og spiser så alt i mellem 100 og 400 ml Hun har altid været meget sulten og spiser ofte mere end 1/6 del af hendes vægt i døgnet

Jeg læste på et andet forum (en bruger skrev), at det var vigtigt ikke at gå så meget op i hvor mange ml børnene spiste om dagen, for man kunne jo ikke få dem til at spise mere/mindre bare fordi man havde styr på mængden

Jeg giver hende også mad når hun "ber om det". Men hun begyndte bare lige pludselig at spise meget. Det var nu mere det der undrede mig. Men jeg tager en snak med SP om det på torsdag.

Anmeld

19. marts 2012

Holbæktrunten

xoxotasha skriver:

Hun spiser hvad hun har brug for, medmindre SP/Læge siger noget andet... Min dreng vejede 7,5 kg da han var 4 mdr, og fik at vide at der ikke er noget der hedder "for tyk" før de er et par år.

Det er vigtigt at du giver hende mad til hun selv siger fra og er mæt - ellers risikerer du at hun bliver bange for ikke at blive mæt, og derfor begynder at overspise. Småbørn har som hovedregel heeeelt styr på hvad de har behov for...

Anmeld

19. marts 2012

Holbæktrunten

xoxotasha skriver:

Forøvrigt kan det jo være et tegn på at du skal se at komme igang med noget mos og grød, at hun pludselig er blevet mere sulten :0) Det er eg også sikker på SP vil fortælle dig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.