Baby ca. 6 kg hvor meget MME??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.001 visninger
15 svar
0 synes godt om
18. marts 2012

Zelinasmor

Hvor meget for jeres baby på ca. 6kg?

Hvor mange ML af gangen og hvor mange gange i løbet af dagen?

Min datter er knap 4 mdr og vejer 6 kg. Hun spiser virkelig meget synes jeg!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2012

Fenja09

Min datter vejer ca 6500 og er 7 mdr d. 1 April. Hun har altid kun spise 120 ml pr måltid og ca hver anden eller tredje time, dog ikke om natten. Idag spiser hun ca. hver anden gang 150 ml.

/Fenja

Anmeld

18. marts 2012

Zelinasmor

Fenja09 skriver:

Min datter vejer ca 6500 og er 7 mdr d. 1 April. Hun har altid kun spise 120 ml pr måltid og ca hver anden eller tredje time, dog ikke om natten. Idag spiser hun ca. hver anden gang 150 ml.

/Fenja

Okay. Min datter spiser 200 ml op til 6 gange om dagen. Og nogen gange spiser hun 400 ml om morgenen. Hvis hun får mindre græder hun og er fuldstændig umulig.  Jeg synes bare hun spiser meget.

Anmeld

18. marts 2012

Mivsen

Min søn er 4 måneder og vejer 8kg, han spiser ca 200ml hver gang og ca hver 4-5 time, så ca 6 flasker i døgnet af 200 ml..

Anmeld

18. marts 2012

NinaNymannMadsen

min datter på lidt over 5 måneder vejer godt 7 kg og har i næsten 2 måneder fået 210 ml i sin flaske hver 3-4 time ca 4 gange om dagen da hun jo også får en portion grød om aftenen.
hun sover hele natten.

Anmeld

18. marts 2012

Zelinasmor

Mivsen skriver:

Min søn er 4 måneder og vejer 8kg, han spiser ca 200ml hver gang og ca hver 4-5 time, så ca 6 flasker i døgnet af 200 ml..

Det er ca. det samme som min datter. Jeg synes bare det virkede af meget når hun "kun" vejer 6 kg

Anmeld

18. marts 2012

Zelinasmor

NinaNymannMadsen skriver:

min datter på lidt over 5 måneder vejer godt 7 kg og har i næsten 2 måneder fået 210 ml i sin flaske hver 3-4 time ca 4 gange om dagen da hun jo også får en portion grød om aftenen.
hun sover hele natten.

Okay  Jamen så er det sikkert helt normalt det min datter spiser

Anmeld

18. marts 2012

NinaNymannMadsen

xoxotasha skriver:

Okay  Jamen så er det sikkert helt normalt det min datter spiser

ja det vil jeg tro.
men er du i tvivl så prøv at kontakte jeres SP

Anmeld

18. marts 2012

Fenja09

xoxotasha skriver:

Okay. Min datter spiser 200 ml op til 6 gange om dagen. Og nogen gange spiser hun 400 ml om morgenen. Hvis hun får mindre græder hun og er fuldstændig umulig.  Jeg synes bare hun spiser meget.

Ja, der er jo stor forskel på børn, og jeg tror altså ikke at din bebs spiser for meget, de spiser jo det de har brug for og ikke som os andre som også spiser for "sjov". Tror ikke du skal være urolig, meget værre hvis hun ikke spiste særlig meget. Har hun ændret spisemønster eller er det gradvist steget?

Hvis du er meget bekymret synes jeg at du skal kontakte din SP, men igen, så tror jeg ikke at så lille et barn kan spise for meget.

/Fenja

Anmeld

18. marts 2012

Krussedulle

xoxotasha skriver:

Hvor meget for jeres baby på ca. 6kg?

Hvor mange ML af gangen og hvor mange gange i løbet af dagen?

Min datter er knap 4 mdr og vejer 6 kg. Hun spiser virkelig meget synes jeg!

Som tommelfingerregel siger man 1/6 af deres vægt.. dvs 1 liter i døgnet, fx 200 ml 5 gange i døgnet men det kan jo godt være at din datters behovet er enten lidt større eller mindre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.