Forårs/sommer garderobe til børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.626 visninger
12 svar
0 synes godt om
18. marts 2012

Mussen2

Da min snart 3 år gamle store pige snart skal i børnehave og vi samtidig skal have købt sommersko, jakke osv. Vil jeg lige hører jer med børnehave børn om hvad man med fordel kan anskaffe sig og om der er gode fif til noget som er mere praktisk end andet.

Har selv tænkt på termostøvler, som jeg synes mange børn render rundt i, men jeg har ikke helt forstået hvorfor de er så populære?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2012

Lone Jakobsen

jeg vil ikke købe termo støvler til et barn nu. jeg ville hellere købe et par gode kondisko med lidt vandafvisende overflade, så de kan holde til en tur på en våd legeplads.

Anmeld

18. marts 2012

Mussen2

Lone Jakobsen skriver:

jeg vil ikke købe termo støvler til et barn nu. jeg ville hellere købe et par gode kondisko med lidt vandafvisende overflade, så de kan holde til en tur på en våd legeplads.

Nej, det er nok heller ikke lige sæson til det...det har du rEt i. Bruger du kondiskoene som en slags overgangssko? Og har du så bare sandaler derudover?

Og af tøj til børnehave er: termotøj todelt, flyverdragt, regntøj osv som i dagpeje?

Anmeld

18. marts 2012

chael

Efterår og her i disse forårs dage, hvor det kan være lidt køligt og vådt, der er termostøvler gode.

Holder og fra ALT med snører bånd kun velcro. Vi har Hummel sko til vores unger

Alt er 2 delt. Termotøj, regntøj.

Så har vi været glade for termotøj med fleece foer i.

Og ellers så sørg for NAVN i ALT, selv strømperne

*Camilla

Anmeld

18. marts 2012

Mor til Frederic og Freya

Mussen2 skriver:

Da min snart 3 år gamle store pige snart skal i børnehave og vi samtidig skal have købt sommersko, jakke osv. Vil jeg lige hører jer med børnehave børn om hvad man med fordel kan anskaffe sig og om der er gode fif til noget som er mere praktisk end andet.

Har selv tænkt på termostøvler, som jeg synes mange børn render rundt i, men jeg har ikke helt forstået hvorfor de er så populære?

Ville ikke købe termostøvler nu, da vejret jo stort set er for varmt til dem. Og vent med flyverdragt

-gummistøvler

-2 delt termo, gerne med ekstra slidstykke på numsen og knæ'erne

-2delt regntøj, gerne 1-2 nr for stort så der på kolde dage kan være termo inden under.

-lege jakke

-tynd hue

-ude sko, gerne med velcro, med mindre hun selv kan binde dem.

-en pose med ekstra tøj (2-3 hele sæt)

Navn i alt, vi har det dog ikke i strømper, da det nok går at miste 1 par..

Vi har i vores bh har vi 2 garderober til hvert barn. Så i fælles rum lige der hvor man kommer ind har alle børn en garderobe til reservetøj - afl/hente tøj og ude i et kæmpe andet rum med udgang ud til + toilet er der endnu en garderobe til hvert barn, hvor alt bh udetøj hænger (regntøj, flyverdragt, termo, lege jakke+sko mm), da det også er der der er varme ved hvert barn.. 

Anmeld

18. marts 2012

Mor til Frederic og Freya

Køb ikke regntøj med fleece i, med mindre det kan tages ud og at det fleece delen slutter lige under knæet...

Regntøj med fleece er i mange bh en pinsel, pga at den del der er ud over støvlerne bliver sat til i mudder - vand - sjap osv. Som fleecen igen suger med op, så de får våde/fugtige ben og regntøj kræver meget tørring og vask.

De vil meget hellere give dem termotøj under og regntøj ud over igen. Sådan er det ihvertfald i vores bh.

Og ved at en del mærkeregntøj er ved at indse fleece problemet og laver regntøj hvor fleece del i bukser slutter lige under knæ'erne og det samme i jakken, der slutter det lige under albuen.

Anmeld

18. marts 2012

Mussen2

Super mange mange takgir jeres input.

Anmeld

18. marts 2012

Mussen2

Lige et tillægsspørgsmål: hvordan mærker i tøjet? Og hvilke slags sko bruger i om foråret? 

Anmeld

18. marts 2012

Lone Jakobsen

Mussen2 skriver:

Nej, det er nok heller ikke lige sæson til det...det har du rEt i. Bruger du kondiskoene som en slags overgangssko? Og har du så bare sandaler derudover?

Og af tøj til børnehave er: termotøj todelt, flyverdragt, regntøj osv som i dagpeje?

ja kondi skoene er en overgang fra vinterstøvler til sandaler. og det gælder både for mine børn i dagpleje og skole. sandaler bruger jeg først når det bliver "rigtig sommer" jeg bruger også kondiskoene i efteråret.

jeg ville droppe flyverdragten og som du selv skriver, nøjes med 2 delt termotøj og regntøj.

Anmeld

18. marts 2012

foto på lærred

Mussen2 skriver:

Lige et tillægsspørgsmål: hvordan mærker i tøjet? Og hvilke slags sko bruger i om foråret? 

Man kan købe sådan noget til at sætte mærker i tøjet. Har altid tænkt det var smart, men her 4 år efter den største er kommet til verden har jeg endnu ikke fået taget mig sammen til at købe det Så her står det bare med en tush (dem som man skriver på dvd´er med)

Her er det altid hendes sutsko der forsvinder på mystisk vis. Vi er på par nr 4 efter nytår.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

collager på lærred, uglewallstickers, indbydelser til dåb og fødselsdag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.