Barn nummer 2? (Følelser mm.)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. september 2012

Unalisa

MorDk skriver:

Jeg går tit og tænker på hvordan det hele bliver når barn nummr 2 kommer. Men jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre fra jer med børn 2+ 

Hvordan var det at komme hjem med nummer 2? 

Var følelserne liiige så store?

Var der en foreskel? Hvilken?

Var du mindre nervøs? 

Tankerne flyver bare rundt her... Glæder mig helt enormt til at blive mor igen, men kan også bliver helt nervøs og usikker...

Hvordan vil storebror tage det? osv osv. osv

(Det er nok meget normalt)...

Nu er lillesøster 5 uger og storbror 2,7 år .. Han kom med farmand og min far da vi skulle hjem fra sygehuset og der hilste han på lillesøster , vi kom så hjem til næsten fuld hus da mine søskende og forældre var der , fint nok de jokede lidt med om de måtte få lillesøster osv . Det resulterede så i en storbror der var på vagt hele den første nat med lillesøster ... Han vågnede og spurgte efter hende... Han har fra dag. 1 elsket lillesøster og jeg har gjort alt for at give ham min fulde opmærksomhed mens lillesøs sov , så han ikke mærkede meget til at dagane er ændrede meget Held og lykke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2012

Ciss

Jeg var lige så nervøs anden gang som første.

Første gang drejede det sig om "kommer jeg til at kunne klare det her godt nok?"

Anden gang drejede det sig om nøjagtig det samme. Selvom man ved lidt mere om, hvad man går til, så er alle børn jo forskellige, og i tillæg kommer alle de ekstra tanker omkring "hvordan kommer storesøster til at takle det" og "kommer jeg til at klare at være alene hjemme med dem begge to" osv.

Men det var helt supert! Øjeblikket, da Storesøster opdagede sin Lillebror i autostolen ved siden af sin egen, da vi hentede hende i børnehaven. Hun var så stolt og glad! Det var fantastisk...

Selvfølgelig er det hårdt, og der er tidspunkter, hvor man er tæt på at bryde sammen (Som den mindeværdige weekend, hvor vi var syge alle fire på samme tid...). Men der er langt flere, hvor man bare er stolt og lykkelig.

Jeg synes, at følelserne, om muligt, er blevet endnu stærkere og mere intense, efter at vi fik nr to. Da jeg var gravid anden gang, kunne jeg slet ikke forestille mig, hvordan jeg kunne komme til at elske nr to lige så højt, som jeg elskede nr 1. Men det gør man. Og samtidig synes jeg bare, at jeg holder mere og mere af dem, jo længere tid vi har været sammen. Nogen gange kan jeg få en fornemmelse af, at livet må have været mærkelig tomt, før jeg fik børn. (Men sådan så jeg jo selvfølgelig slet ikke på det den gang...)

Du har virkelig noget at glæde dig til!

Anmeld

3. september 2012

merle2010

jeg var også vildt nervøs da jeg skulle have min søn.. min datter var 2 år og 1 mdr da han blev født....

min datter har altid været mors pige, og meget afhængig af mig, så jeg var enormt nervøs..

vi kom hjem 4 timer efter fødslen og var bare mig, min søn og min mand her det første døgn... dagen efter kom vores datter hjem, og hun blev nærmest bange for sin lillebror, ville ikke røre ved ham eller sige hej til ham...

jeg sørgede for at sidde med hende mens jeg havde ham, og involvere hende i det hele og bruge ekstra meget tid på hende engang imellem...

jeg græd de første par aftener af dårlig samvittighed over for min datter.....

mine børn skal have mig begge to og helst lige meget, så har lillebror ligget for længe på legetæppet eller liften selv, eller har min datter siddet lidt for længe selv foran fjernsynet eller leget selv i lang tid, så får jeg stadig dårlig samvittighed...

det er enormt svært at dele sol og vand lige, men jeg prøver virkelig... min datter er enormt glad for sin lillebror og har fra første dag accepteret når han skulle have mad, tør numse eller hvis vi sidder med ham.. bare hun må være med eller sidde ved siden af... hun bliver endda ked af det, hvis vi ligger ham og han græder... og er meget beskyttende, de andre børn fra vuggestuen må ikke røre hendes bror...

hun er 2, 3år nu og lillebror 2 mdr.. det går fint og ungerne elsker hinanden

Anmeld

3. september 2012

chael

Nogengange tror jeg bare man skal lade være med at tænke så meget over det.

Ja, det falder helt naturligt men man skal lige falde på plads.

De lille vil tage meget tid, og man vil få dårlig samvittighed over for de store. Men det hører med

Følelserne er IKKE lige store!! De er FORDOBBLET

Og ja, hele end verden ændre sig, ligesom det gjorde med den 1. Ændringer er bare ikke heeeelt lige så stor 2. Gang, som 1. Gang

*C

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.