Barn nummer 2? (Følelser mm.)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.878 visninger
13 svar
0 synes godt om
17. marts 2012

MorDk

Jeg går tit og tænker på hvordan det hele bliver når barn nummr 2 kommer. Men jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre fra jer med børn 2+ 

Hvordan var det at komme hjem med nummer 2? 

Var følelserne liiige så store?

Var der en foreskel? Hvilken?

Var du mindre nervøs? 

Tankerne flyver bare rundt her... Glæder mig helt enormt til at blive mor igen, men kan også bliver helt nervøs og usikker...

Hvordan vil storebror tage det? osv osv. osv

(Det er nok meget normalt)...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2012

Hvem?

MorDk skriver:

Jeg går tit og tænker på hvordan det hele bliver når barn nummr 2 kommer. Men jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre fra jer med børn 2+ 

Var du mindre nervøs? 

Tankerne flyver bare rundt her... Glæder mig helt enormt til at blive mor igen, men kan også bliver helt nervøs og usikker...

Hvordan vil storebror tage det? osv osv. osv

(Det er nok meget normalt)...

JA, jeg syntes det var helt igennem li så fantastisk som det var allerførste gang, det var så overvældende og simpelthen skønt.

Nu var der jo en storebror, der ikke var ret gammel, da han fik en lillebror, men det var super og storebror elskede/elsker sin lillebror.

Var du mindre nervøs?
Ja, man vidste ligesom mere om hvad man gik ind til

Anmeld

17. marts 2012

MorDk

Tak for dit svar *s* 

Ja vores dreng vil være omkring 2 år når lillebror/søster kommer!!

Anmeld

17. marts 2012

Valle81

Hej,

Jamen hvordan var det at komme hjem med nr to og nr tre. Det arv faktisk lidt større for her gang at komme hjem, forstået på den måde at der var flere at vise frem til og man var alle erfaringerne rigere og det hele var mere afslappet.

Følelserne var det samme hver gang, kæmpe overvældende, men for hver gang hviler man mere i det og oplever det mere intenst da man ved hvad der sker og foregår. Ikke at kærligheden eller oplevelsen bliver større, men man er bare mere afslappet.

Da vi fik Anton var storesøster og min mands søn 6 og 4 år gamle, så de var store og vidste som sådan godt forberedte, vi har egentlig slet ikke gjort et stort nummer ud af det med at der nu kom en baby. Fortalt at vi har været gravie, snakket lidt om hvor stor den nu er osv og navn køn og sådan men egentlig var det først sådan op til termin vi snakkede mest om det, da de jo så skulle passes når fødsel gik igang osv. Anton var kun 12 m da han blev storebror, han fattede jo intet, men jan tog det så pænt. Ikke reageret og elsker sin bror. Han kan ikke huske at det har været anderledes:0)

Og ja meget mindre nervøs:0)

Anmeld

17. marts 2012

Hvem?

MorDk skriver:

Tak for dit svar *s* 

Ja vores dreng vil være omkring 2 år når lillebror/søster kommer!!

Storebror var kun 11 mdr, så han vidste jo ikke rigtig hva en baby egentlig var, men det var stort, fantastisk og ikke mindre mindeværdigt end første gang

Rigtig mange gange held og lykke

Anmeld

17. marts 2012

MorDk

Ihh..tak fordi i ville nedfælde et par ord 

Glæder mig rigtig meget...!!

Anmeld

3. september 2012

MorDk

Nu nærmer tiden sig! Jeg har ikke mange dage til termin. Tankerne flyver rundt! Jeg er SÅ spændt på når Bassen skal se sin lillesøster for første gang! Hvordan mon han tager det osv?

Nogle der har oplevet at reaktionen var "ligegyldig" eller hvor storebror/søster slet ikke ville sige "hej" til baby?

Anmeld

3. september 2012

SAL

MorDk skriver:

Nu nærmer tiden sig! Jeg har ikke mange dage til termin. Tankerne flyver rundt! Jeg er SÅ spændt på når Bassen skal se sin lillesøster for første gang! Hvordan mon han tager det osv?

Nogle der har oplevet at reaktionen var "ligegyldig" eller hvor storebror/søster slet ikke ville sige "hej" til baby?

Vi har en storebror der er pænt træt af nyankomne baby... Det er ikke spor idylisk og vi kæmper med jalousi og vrede fra ham! Han er 3 år og baby 20 dage... Øj det er hårdt og jeg føler med ham

Anmeld

3. september 2012

MorDk

SAL skriver:

Vi har en storebror der er pænt træt af nyankomne baby... Det er ikke spor idylisk og vi kæmper med jalousi og vrede fra ham! Han er 3 år og baby 20 dage... Øj det er hårdt og jeg føler med ham

Puha... måske han reagerer sådan fordi han forstår noget mere end en på 2 år??? Ej det er også synd! Men for pokker... det er svært at undgå jalousi tror jeg...

Anmeld

3. september 2012

Mutti2

Fantastisk indlæg

Læser lige med her

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.