suttebrikken er på igen = masse spg. til amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2012

Aagaard

Jeg har ammet med suttebrikker lige siden hun var 12 dage gammel da nogen fortalte mig at sådanne findes :-)
Jeg har kunnet fuldamme min datter indtil hun var omkring 4½mdr, da begynte vi lige så stille på skemad fordi hun ikke blev mæt nok mere

Hos mig faldt produktionen ikke pga. suttebrikkerne...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2012

Maja88

Jeg ammede med brik fra start.. men malkede ud efter hver gang i 14 dage....

jeg ammede hende til hun var 7 måneder

Anmeld

18. marts 2012

Maja88

Maja88 skriver:

Jeg ammede med brik fra start.. men malkede ud efter hver gang i 14 dage....

jeg ammede hende til hun var 7 måneder

den sidste måned dog kun om morgenen..

hun fik også nogengange flaske og kunne fint finde ud af det.. men man skal være obs på at de kan blive sutteforvirrede..

jeg smed brikkerne da hun var en 1½ måned så derfor gik min produktion ikke ned som den oftes gør med brik

Anmeld

19. marts 2012

Vidunderligeunger

Jeg har smidt brikkerne af H til og bestemt mig for, at lillebror SKAL lærer at tage ved.. Det tog 3 amninger og nu kører det derudaf Dejligt!! Tak for jeres svar! 

Anmeld

19. marts 2012

lassemor07

Jeg brugte suttte brikker fra Lasse fra ca en uge gammel fordi vi fandt ud af han ikke kunne få fat så han tabte sig for meget og brugte dem i alle 6 mrd jeg ammet ham
Prøvet af smide dem da han var 2 mrd men det gik slet ikke da han ikke ville tage rigtig fat efter jeg havde brugt sutte brikker
de første 14 dage malket jeg ud efter så stoppet jeg med af malke ud efter ammingen og havde nok mælk til ham trods suttebrikker
Jeg stoppet med af amme da han var 6 mrd fordi han ikke gad mere
Syndes det er fint af suplere med mme vis børnene ikke bliver mætte nok og det var jeg også nød til da han var 3 mrd og vælling til natten fordi han ikke kunne holde sig mæt

Anmeld

19. marts 2012

L&V

MAJ*MOR skriver:

Hej Piger...

Vores skønne dreng er en SULTEN lille bandit (tror jeg nok &nbsp. Han vil i hvert fald gerne sutte og sutte og sutte og der er så gået hul på det ene af mine bryster, så jeg har købt et par suttebrikker, også fordi han ikke har så nemt ved at få fat, men ofte bliver helt hysterisk inden han får ordentligt fat. Idag fik han 30 ml. i en flaske (MME) da jeg bare ikke havde mere i mine bryster at tilbyde. Det gav ro en lille time, så var han klar igen, men det var min produktion så også...

Men nå til spørgsmålene:

Hvornår tror I jeg kan smide brikkerne igen, altså sådan rent hvornår kan han få bedre fat agtig?

Stimulerer man produktionen trods brikker?

Er det ok at han får lidt at supplere med måske en gang om dagen når han bliver hys ved mit bryst, fordi der simpelthen ikke er mere at få ud?

på forhånd tak - og svar gerne selvom I kun kender svaret på et af spg.

Jeg brugte konsekvent suttebrikker i 4 måneder for at ku holde det ud og der var masser af mælk så ja det bliver stimuleret, men hold øje for en sikkerhedsskyld..

Hun fik os en flaske til natten så vi ikke sku hyggespise 7-10gange om natten så ja en flaske kan ik skade..

Anmeld

19. marts 2012

Røverdatter

MAJ*MOR skriver:

Hej Piger...

Vores skønne dreng er en SULTEN lille bandit (tror jeg nok &nbsp. Han vil i hvert fald gerne sutte og sutte og sutte og der er så gået hul på det ene af mine bryster, så jeg har købt et par suttebrikker, også fordi han ikke har så nemt ved at få fat, men ofte bliver helt hysterisk inden han får ordentligt fat. Idag fik han 30 ml. i en flaske (MME) da jeg bare ikke havde mere i mine bryster at tilbyde. Det gav ro en lille time, så var han klar igen, men det var min produktion så også...

Men nå til spørgsmålene:

Hvornår tror I jeg kan smide brikkerne igen, altså sådan rent hvornår kan han få bedre fat agtig?

Stimulerer man produktionen trods brikker?

Er det ok at han får lidt at supplere med måske en gang om dagen når han bliver hys ved mit bryst, fordi der simpelthen ikke er mere at få ud?

på forhånd tak - og svar gerne selvom I kun kender svaret på et af spg.

Hejsa,

Jeg brugte suttebrik de to første måneder af Birks liv. Jeg gav intet andet end bryst, og nu er Birk lidt over 5 måneder og får stadig kun bryst og det går rigtig fint. Men jeg har nok været en af de heldige uden problemer med rifter/sår osv..

Så jeg tror at han måsker er klar omrking 2 måneders alderen til at tage rigtig fat. Og mælkeproduktionen blev altså ikke mindsket hos mig, selvom mange siger det. Min produktion har været helt 'normal' siden han blev født... Selvfølgelig har der været tider med knapt så meget mælk og tider med masser af mælk, men det har vist ligeså meget noget at gøre med hvor ofte de sutter Birk spiste konstant i starten - sad i 2 timer i streg hver gang, de første to-tre uger .. 

Tror det er okay i giver MME én gang om dagen. Altså hvis amningen ellers fungerer helt som den skal

Anmeld

20. marts 2012

Moms

Hej,

jeg har læst at man ikke stimulerer mælkeproduktionen så meget med brikker.

Jeg havde ikke nok mælk til min søn og allerede på sygehuset måtte vi supplere.

Da mælken endelig kom - kom der stadig ikke nok.

Han fik klippet tungebåndet, da han var 9 dage gammel. Det var vist ikke særlig stramt, men lægen tog lidt for en sikkerhedsskyld og det gik bedre allerede dagen efter. Efter to dage havde jeg ikke ondt i brystvorterne mere....

Han blev suppleret med 1-2 flasker i løbet af dagen - men aldrig fyldte. I starten max 50 ml. senere max 90 og et par gange 100 ml. Ikke mere for at sørge for at holde gang i min mælkeproduktion.

Jeg mener, at det først endelig kørte med amning efter 8 uger (men stadig lidt hjælp af mme).

Jeg fuldammer nu hvor han er 14 uger.

Måske kan du bruge det til noget - held og lykke

Moms

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.