suttebrikken er på igen = masse spg. til amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.640 visninger
17 svar
0 synes godt om
17. marts 2012

Vidunderligeunger

Hej Piger...

Vores skønne dreng er en SULTEN lille bandit (tror jeg nok &nbsp. Han vil i hvert fald gerne sutte og sutte og sutte og der er så gået hul på det ene af mine bryster, så jeg har købt et par suttebrikker, også fordi han ikke har så nemt ved at få fat, men ofte bliver helt hysterisk inden han får ordentligt fat. Idag fik han 30 ml. i en flaske (MME) da jeg bare ikke havde mere i mine bryster at tilbyde. Det gav ro en lille time, så var han klar igen, men det var min produktion så også...

Men nå til spørgsmålene:

Hvornår tror I jeg kan smide brikkerne igen, altså sådan rent hvornår kan han få bedre fat agtig?

Stimulerer man produktionen trods brikker?

Er det ok at han får lidt at supplere med måske en gang om dagen når han bliver hys ved mit bryst, fordi der simpelthen ikke er mere at få ud?

på forhånd tak - og svar gerne selvom I kun kender svaret på et af spg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2012

Mette M

Hej. Jeg brugte suttebrik stort set fra starten - han kunne ikke få fat.

Efter tre uger begyndte vi at give 50 ml til aften som lige så stille blev øget i ml og antal gange om dagen. Tror han var omkring de 3 mdr, før han kunne få rigtig fat, og på det tidspunkt ammede jeg kun om morgen.

Min produktion blev mindre pga brikken. Da han var 4 måneder ammede jeg ikke mere og vi begyndte så småt med skemad.

Håber du kan bruge det

Anmeld

17. marts 2012

Nitz - <3 David

Minsøn er født for tidligt.. og hans mund var derfor for lille til at han kunne få fat i mine flade brystvorder.. Så jeg brugte suttebrikker.. De anbefalede på sygehuset at man malker ud hver gang man har ammet.. (med en bryst punpe) fordi suttebrikkerne ikke stimulere brystet nok.. Jeg tænkte, Jaja så slemt kan det vel ikke være.. Men jo, efter få dage hjemme (malkede ud på sygehuset) kunne jeg slet ikke mætte min søn..

Så et godt råd er at sørge for at malke ud.. Du kan evt. fryse mælken ned hvis du ikke giver ham det i flaske det kan holde sig 6 mdr på frost

Anmeld

17. marts 2012

Vidunderligeunger

Mette M skriver:

Hej. Jeg brugte suttebrik stort set fra starten - han kunne ikke få fat.

Efter tre uger begyndte vi at give 50 ml til aften som lige så stille blev øget i ml og antal gange om dagen. Tror han var omkring de 3 mdr, før han kunne få rigtig fat, og på det tidspunkt ammede jeg kun om morgen.

Min produktion blev mindre pga brikken. Da han var 4 måneder ammede jeg ikke mere og vi begyndte så småt med skemad.

Håber du kan bruge det

Men nu vil jeg bare rigtig gerne fuldamme længere end jeg gjorde ved vores den første. Der ammede jeg kun 4 uger, hvorefter vi også begyndte at supplere med MME, men det var som om at så tog flasken bare mere og mere over... Der malkede jeg ud med en elektrisk brystpumpe, men alligevel faldt min produktion bare hurtigt. det gik nærmest fra 140 ml i hvert bryst til 30 på to dage... :/

Anmeld

17. marts 2012

Vidunderligeunger

Nitz - <3 David skriver:

Minsøn er født for tidligt.. og hans mund var derfor for lille til at han kunne få fat i mine flade brystvorder.. Så jeg brugte suttebrikker.. De anbefalede på sygehuset at man malker ud hver gang man har ammet.. (med en bryst punpe) fordi suttebrikkerne ikke stimulere brystet nok.. Jeg tænkte, Jaja så slemt kan det vel ikke være.. Men jo, efter få dage hjemme (malkede ud på sygehuset) kunne jeg slet ikke mætte min søn..

Så et godt råd er at sørge for at malke ud.. Du kan evt. fryse mælken ned hvis du ikke giver ham det i flaske det kan holde sig 6 mdr på frost

malkede du ud med hånden, eller en pumpe? Jeg havde en avent manuel pumpe til at starte med sidste gang, men det blev for meget med de ca 8 gange i døgnet, at sidde med den, så vi købte en elektrisk brystpumpe fra medela, men så faldt min produktion bare fra den ene dag til den anden, efter 14 dage med den fra medela.. er ved at blive vanvittig over det her opstartspjat (han er kun 2 døgn gammel), men jeg VIL også bare have det til at fungere denne gang..

Kan man malke ud i hånden efter brug af suttebrik?

Anmeld

17. marts 2012

Nitz - <3 David

MAJ*MOR skriver:

malkede du ud med hånden, eller en pumpe? Jeg havde en avent manuel pumpe til at starte med sidste gang, men det blev for meget med de ca 8 gange i døgnet, at sidde med den, så vi købte en elektrisk brystpumpe fra medela, men så faldt min produktion bare fra den ene dag til den anden, efter 14 dage med den fra medela.. er ved at blive vanvittig over det her opstartspjat (han er kun 2 døgn gammel), men jeg VIL også bare have det til at fungere denne gang..

Jeg har selv en elektrisk fra medela.. Men jeg var rigtig glad for den.. brugte den os på sygehuset, fordi den de havde var rigtig træls og utæt her og der.. Så sgu sidde med en finger på for at holde vaccum
Hvis det kun er 2 dage siden du har født er det jo ikke sikkert mælken er 100% løbet til.. Det er vist mest normalt at det er 3-5 dagen at produktionen er helt oppe..
Jeg vil tro du godt kan malke ud i hånden. Men tror hurtigt du bliver træt af det
Det er da underligt at din produktion faldt sidste gang du brugte pumpe.. Det burde den jo ikke.. Husk at stimulere før du ligger til/malker ud Det fik jeg ihvertfald at vide var super vigtigt for produktionen i starten

Anmeld

17. marts 2012

Nitz - <3 David

MAJ*MOR skriver:

Jeg har selv en elektrisk fra medela.. Men jeg var rigtig glad for den.. brugte den os på sygehuset, fordi den de havde var rigtig træls og utæt her og der.. Så sgu sidde med en finger på for at holde vaccum
Hvis det kun er 2 dage siden du har født er det jo ikke sikkert mælken er 100% løbet til.. Det er vist mest normalt at det er 3-5 dagen at produktionen er helt oppe..
Jeg vil tro du godt kan malke ud i hånden. Men tror hurtigt du bliver træt af det
Det er da underligt at din produktion faldt sidste gang du brugte pumpe.. Det burde den jo ikke.. Husk at stimulere før du ligger til/malker ud Det fik jeg ihvertfald at vide var super vigtigt for produktionen i starten

Anmeld

17. marts 2012

L-Mortil3

Lige mht suttebrikken er jeg jo nok ikke SUPER behjælpelig, men har/havde selv ret flade nippels og Milanse havde svært ved at få fat og det gav også sår, jeg valgte dog at amme alligevel, efter hver amning smurte jeg med pantothenol salve og så var det faktisk helet så meget så man kunne bære endnu en amning, han lå jo også ved mit babs som minimum hver time de første mange unger, jeg har fornemmelsen af, for mit vedkommende om ikke andet, at brystet heler hurtigere anden gang.

Produktionen bliver nedsat med brik, så som de andre siger er det godt at malke ud bagefter, og jeg vil anbefale i hånden, da det stimulerer brystet langt mere end en pumpe.

Ellers ligger du ham til så meget som han har lyst, han vil være gnaven ind til mælken kommer, kan i den henseende KUN anbefale en hvidtøl!

Rigtig meget good luck! Hepper på dig!
- Ellers ringer du bare, er da altid frisk med et råd eller to

Anmeld

17. marts 2012

L-Mortil3

MAJ*MOR skriver:

Hej Piger...

Vores skønne dreng er en SULTEN lille bandit (tror jeg nok &nbsp. Han vil i hvert fald gerne sutte og sutte og sutte og der er så gået hul på det ene af mine bryster, så jeg har købt et par suttebrikker, også fordi han ikke har så nemt ved at få fat, men ofte bliver helt hysterisk inden han får ordentligt fat. Idag fik han 30 ml. i en flaske (MME) da jeg bare ikke havde mere i mine bryster at tilbyde. Det gav ro en lille time, så var han klar igen, men det var min produktion så også...

Men nå til spørgsmålene:

Hvornår tror I jeg kan smide brikkerne igen, altså sådan rent hvornår kan han få bedre fat agtig?

Er det ok at han får lidt at supplere med måske en gang om dagen når han bliver hys ved mit bryst, fordi der simpelthen ikke er mere at få ud?

Hovsa ja, og den var da citeret til dig

Anmeld

18. marts 2012

vitapigen

MAJ*MOR skriver:

Hej Piger...

Men nå til spørgsmålene:

Hejsa

Jeg har også brugt ammebrikker da min pige var nyfødt, fordi jeg fik sår på mine vorter og hun kunne heller ikke få fat. Fik ammebrikker på sygehuset og de sagde at jeg skulle holde med dem, så snart at mine vorter var helet igen. Da de så var helet, nægtede min pige at spise uden og jeg var ved at gå ud af mit gode skind... Men da hun blev 6 uger fik hun endelig fat og hun kunne sutte unden brikker...

Fik at vide af SP at der er lavet nye undersøgelser der viser at man ikke nedsætter produktionen ved brug af ammebrikker og at der er nogle der ammer med brikker hele vejen igennem

Men prøv at tage brikkerne af, når dine vorter er helet og se hvordan han tager det eller også lærer han det sikkert med tiden  Et godt trick er, at lade ham sutte med brikker de første 2 min. til mælken er løbet til og så tage dem af

Og ja det er helt okay at suppl med MME indtil din mælk er løbet til... Han skal jo ikke sulte indtil mælken løber  Men som andre har skrevet, er det en god idet til at starte med, at malke ud med evt pumpe efter hver amning til du har godt gang i produktionen

Held og lykke med det  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.