Pølsehorn og pizzasnegle...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.651 visninger
14 svar
0 synes godt om
17. marts 2012

Zafir

Idun holder jo snart fødselsdag og vi tager brunsvigerkage, pølsehorn og pizzasnegle med til hendes børnefødselsdag.

Men faktisk har jeg aldrig prøvet at lave pølsehorn hehe

Jeg forestiller mig, at det er en lidt sød let gærdej man bruger til det? De smage godt, og lækkert. Ketchup bliver vedsiden af da Idun IKKE spiser ketchup hehe

Men pizzasnegle. -Har jeg heller aldrig lavet. Syntes det ser SÅ kedeligt ud, for at være helt ærlig.
ER det alm pizzadej, formet som snegle med tomatsovs, ost og skinke inden i?... eller hvad er vi ude i?

Jeg ved godt at det er sådan noget børn godt kan lide, og så kan jeg jo bare spise pølsehorn hehe.

Derudover skal vi have gulerødder, agurke og peberfrugt stænger, som Idun også elsker.

Men hvad er dine pizzasnegle/pølsehorn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2012

Maja_4000

Jeg plejer at bruge en ganske almindelig bolledej til begge dele

Anmeld

17. marts 2012

bullerbassen

Idun holder jo snart fødselsdag og vi tager brunsvigerkage, pølsehorn og pizzasnegle med til hendes børnefødselsdag.

Men faktisk har jeg aldrig prøvet at lave pølsehorn hehe

Jeg forestiller mig, at det er en lidt sød let gærdej man bruger til det? De smage godt, og lækkert. Ketchup bliver vedsiden af da Idun IKKE spiser ketchup hehe

Men pizzasnegle. -Har jeg heller aldrig lavet. Syntes det ser SÅ kedeligt ud, for at være helt ærlig.
ER det alm pizzadej, formet som snegle med tomatsovs, ost og skinke inden i?... eller hvad er vi ude i?

Jeg ved godt at det er sådan noget børn godt kan lide, og så kan jeg jo bare spise pølsehorn hehe.

Derudover skal vi have gulerødder, agurke og peberfrugt stænger, som Idun også elsker.

Men hvad er dine pizzasnegle/pølsehorn?

Har en super lækker opskrift på pizza snegle

2 dl skummetmælk

25 g gær

2 tsk olie

1/2 tsk salt

1 1/2 dl fuldkornsmel

4 1/2 dl hvedemel

Mælken lunes til den er finger varm gæren røres heri. Resten blandes i. Hæver ca 15 min.

Rulles ud i en firkant. Jeg smøre med pizzatoppings , skinke strimler og revet ost.

Rulles til en pølse og skræres ud i 16 stk. Sneglende lægges på en bradepande. Efterhæver ca 20 min.

Bages i  ca 15 min 200 g

Anmeld

17. marts 2012

bullerbassen

Og pølsehorn .

180 g smør

375 g mel

50 g gær

2 dl mælk

1/2 tsk salt

16 pølser ( de bedste er dem der hedder party pølser )

Smøret smuldres i melet. Gæren udrøres i kold mælk og blandes i melet sammen med salt. Dejen æltet godt igennem

Dejen deles i 4 stk, der formes til en bolle. Bollerne rulles flade ud og deles i 8 trekanter. Hver trekant rulles omkring en halv pølse.

Hæves i 20 min . De pensles med æg og bages i ca 15 min ved 200 g

Anmeld

17. marts 2012

TTM

Pølsehorn er jeg ikke så stær i, men pizzasnegle laver jeg således:

Pizza-dej;

600 g mel ( bruger normalt ½ alm. ½ durum)

2,5 dl vand (lunkent)

25 g gær

1,5 spsk olie

1 spsk sukker

½ spsk salt.

Gær opløses i vand, tilsæt resten. Hold noget af melen tilbage, men nogle mel-typer suger mere end andre...

Dejen skal hæve ca 30-45 min. (Dobbelt str.)

Rulles ud og fyldes:

Tomatpúre blandet med oregano smøres ud over.

Ost , skinke, hakket oksekød, hakket champignon, peberfrugt i tern, fint hakket løg drysses ud over.

Dejen rulles sammen (bliver en tyyyyk pølse) og skæres i ca 2 cm "snegle"

Ovenpå sneglen lægger jeg normalt lidt mere ost og 1-2 pepperroni (er vi vilde med nemlig)

Efter hæve på bagepapir som er forskåret til bagepladen.

Varm ovnen op i mens MED pladen i.

Når der er gået ca 20 min, træk bagepapiret over på pladen med sneglene på og ind i ovnen. ca 10 min ved 225 grader..

Jeg håber du kan bruge min opskrift til noget

Anmeld

17. marts 2012

TTM

Ved pladen allerede er varm, gives der en mere sprød bund. Jeg varmer altid pladen op i ovnen, særligt til pizza da den altid bliver spørd så

Anmeld

17. marts 2012

bullerbassen

TykkeTrunteMor skriver:

Ved pladen allerede er varm, gives der en mere sprød bund. Jeg varmer altid pladen op i ovnen, særligt til pizza da den altid bliver spørd så

Lige et spørgsmål 

Her elsker vi hjemmelavet pizza som også er på menuen i aften.

Varmer du pladen op inden du putter pizza ' en på ????

Anmeld

17. marts 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Mine pizzasnegle putter jeg oksekød i hvor kødet er brunet af i gryden sammen med hvidløg og nogle krydderier.

Og ellers så tomatsovs og ost

Anmeld

17. marts 2012

Zafir

Maja_4000 skriver:

Jeg plejer at bruge en ganske almindelig bolledej til begge dele

Mmm... Okay.

Men jeg har ikke lige en alm bolleopskrift. Jeg laver rigtig mange forskellige. Men måske sådan en fødselsdagsbolleopskrift, men knap så sød

Anmeld

17. marts 2012

Zafir

TykkeTrunteMor skriver:

Pølsehorn er jeg ikke så stær i, men pizzasnegle laver jeg således:

Pizza-dej;

600 g mel ( bruger normalt ½ alm. ½ durum)

2,5 dl vand (lunkent)

25 g gær

1,5 spsk olie

1 spsk sukker

½ spsk salt.

Gær opløses i vand, tilsæt resten. Hold noget af melen tilbage, men nogle mel-typer suger mere end andre...

Dejen skal hæve ca 30-45 min. (Dobbelt str.)

Rulles ud og fyldes:

Tomatpúre blandet med oregano smøres ud over.

Ost , skinke, hakket oksekød, hakket champignon, peberfrugt i tern, fint hakket løg drysses ud over.

Dejen rulles sammen (bliver en tyyyyk pølse) og skæres i ca 2 cm "snegle"

Ovenpå sneglen lægger jeg normalt lidt mere ost og 1-2 pepperroni (er vi vilde med nemlig)

Efter hæve på bagepapir som er forskåret til bagepladen.

Varm ovnen op i mens MED pladen i.

Når der er gået ca 20 min, træk bagepapiret over på pladen med sneglene på og ind i ovnen. ca 10 min ved 225 grader..

Jeg håber du kan bruge min opskrift til noget

Det er mere noget i den retning jeg tænker Altså alm pizzadej også lidt ekstra fyld oven i
Så er de også lidt mere lækre!

Og det med at varme ovnen med pladen i, det gør jeg ALTID når ejg laver pizza. Det er super lækkert.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.