Vælling..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2012

Mivsen

Amandas-mor skriver:

Jeg brugte den fra Beuavais. Efter anbefaling fra sp og læge også før 6 mdr. Der står på den at den er til efter 6 mdr., men det står der kun fordi det skal der ifølge loven. Ligesom når der står på vitaminpiller til gravide: "bør ikke anvendes af gravide" fordi loven siger at det skal der stå på alle kosttilskud.

Det er lavet sådan fordi sundhedsstyrelsen gerne vil fremme fuldamning indtil barnet er 6 mdr og derfor ikke vil fremme vælling før de 6 mdr. Men selv sundhedsstyrelsen indrømmer i deres materiale at der ikke er noget i vællingen som er farligt for barnet før de 6 mdr. Så længe det bare er majsvælling uden smag.

Min sp anbefalede mig specifikt den fra Beuavais

Fandt det godt lige på nettet at alderen var blevet ændret..
Men er i tvivl om jeg skal starte nu, han er født en måned for tidlig. Han er 4 måneder i morgen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2012

4xGreve

Mivsen skriver:

Men er i tvivl om jeg skal starte nu, han er født en måned for tidlig. Han er 4 måneder i morgen.

Daniella er født 3 måneder før tid og vi begyndte også tidligt på vælling, bare start langsomt op så sker der ikke noget

Anmeld

17. marts 2012

Mivsen

4xGreve skriver:

Daniella er født 3 måneder før tid og vi begyndte også tidligt på vælling, bare start langsomt op så sker der ikke noget

Okay, hvordan startede i op og hva brugt i?

Har tænkte han skal ha en flaske med majsvælling, hans aftenflaske..

Anmeld

17. marts 2012

4xGreve

Mivsen skriver:

Okay, hvordan startede i op og hva brugt i?

Har tænkte han skal ha en flaske med majsvælling, hans aftenflaske..

Jamen vi statet op med 1 flaske vælling i døgnet til at starte på fortyndet vi den med mme f.eks hvis hun fik 200 ml. Så 100ml vælling og 100 ml. Mme sådan gjorde vi i en uge og holdte godt øje med hendes mave derefter 1 hel flaske ikke fortyndet vælling i 1 uge- 14 dage og derefter fik hun en hel ikkefortyndet flaske vælling mere i døgnet... Hun fik max. To flasker vælling i døgnet derefter indførte vi grød... Men først efter noget tid for hendes mave skulle kunne følge med...

Gir det mening?

Og vi brugte købe vælling, majsvælling uden smag...

Anmeld

17. marts 2012

Mivsen

4xGreve skriver:

Jamen vi statet op med 1 flaske vælling i døgnet til at starte på fortyndet vi den med mme f.eks hvis hun fik 200 ml. Så 100ml vælling og 100 ml. Mme sådan gjorde vi i en uge og holdte godt øje med hendes mave derefter 1 hel flaske ikke fortyndet vælling i 1 uge- 14 dage og derefter fik hun en hel ikkefortyndet flaske vælling mere i døgnet... Hun fik max. To flasker vælling i døgnet derefter indførte vi grød... Men først efter noget tid for hendes mave skulle kunne følge med...

Gir det mening?

Og vi brugte købe vælling, majsvælling uden smag...

Tusind tak.
Ja det gir meget mening. Og lyder som en rigtig god plan. Det vil vi også prøve. For ville ikke ha det går for stærkt.
Kunne i mærke en forskel?

Anmeld

17. marts 2012

Tona

Mivsen skriver:

Lige med hensyn til det der tror jeg ikke at det gør så meget om han er født for tidligt, men jeg ved det faktisk ikke...

Anmeld

18. marts 2012

4xGreve

Mivsen skriver:

Tusind tak.
Ja det gir meget mening. Og lyder som en rigtig god plan. Det vil vi også prøve. For ville ikke ha det går for stærkt.
Kunne i mærke en forskel?

Ja vi kunne helt sikkert mærke forskellen...

Hun sov beder, og det samme gjorde vi..

Anmeld

18. marts 2012

4xGreve

Amandas-mor skriver:

Lige med hensyn til det der tror jeg ikke at det gør så meget om han er født for tidligt, men jeg ved det faktisk ikke...

Ved ikke hvor meget det gør når han " kun" er født en månede FT. Men som hovedregl så siger man at deres organer ersvarende til deres termins alder, så hvis han f.eks er 4 måneder og er født en månede FT så er hans organer kun 3 måneder... Sådan er det ihvertfald når de Er født f.eks 3 måneder FT som Daniella er...

Anmeld

18. marts 2012

Tona

4xGreve skriver:

Ved ikke hvor meget det gør når han " kun" er født en månede FT. Men som hovedregl så siger man at deres organer ersvarende til deres termins alder, så hvis han f.eks er 4 måneder og er født en månede FT så er hans organer kun 3 måneder... Sådan er det ihvertfald når de Er født f.eks 3 måneder FT som Daniella er...

Okay, så blev jeg så meget klogere. Så er det jo et spørgsmål om man mener at barnet er sultent nok til at have vælling selv om det er 4 mdr svarende til 3 mdr.  Vi blev nødt til at give Amanda vælling så tidligt, så nogle gange kan det være nødvendigt.

Meget spændene at du skriver det der for min datter er født 14 dage over tiden og har altid været foran de der skemaer. Selvfølgelig nok mest fordi hun er så stor, men måske også fordi hendes system i princippet er 14 dage ældre så

Anmeld

18. marts 2012

Mivsen

4xGreve skriver:

Okay, det vidste jeg faktisk ikke.
Så tror jeg vi trækker det lidt længere, for han sover fint om natten, er kun vågen kl 23 og så kl 04.30. Og så står vi så op mellem 6-7.. Tænkte bare hvis han fik vælling, kunne han måske undvære maden kl 04.30.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.