Vælling..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.009 visninger
21 svar
0 synes godt om
17. marts 2012

Mivsen

Godmorgen

Vil lige høre om i kan hjælpe mig?
Jeg vil til at starte stille op på vælling/mos/grød, så vi har god tid
Men kom til at tænke om man må lave vælling før han skal spise det og så stille på køl, og så bare varme i micro, som alm mme?
Det fordi tænkte han skulle have vælling når han får flaske ved 22-23 tiden, så han måske sov lidt længere før han skulle ha næste flaske..

Han er 4 måneder..

God lørdag alle sammen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2012

Holbæktrunten

Mivsen skriver:

Godmorgen

Men kom til at tænke om man må lave vælling før han skal spise det og så stille på køl, og så bare varme i micro, som alm mme?
Det fordi tænkte han skulle have vælling når han får flaske ved 22-23 tiden, så han måske sov lidt længere før han skulle ha næste flaske..

Han er 4 måneder..

God lørdag alle sammen!

Når baby er 4 mdr må de få vande fra den kolde hane, så jeg tager vandet derfra og luner i microen, så det er så frisk som muligt. det samme med mme i løbet af dagen, koger dog vand til et par flasker til natten... for nemhedens skyld 

Anmeld

17. marts 2012

Mivsen

Holbæktrunten skriver:

Når baby er 4 mdr må de få vande fra den kolde hane, så jeg tager vandet derfra og luner i microen, så det er så frisk som muligt. det samme med mme i løbet af dagen, koger dog vand til et par flasker til natten... for nemhedens skyld 

Okay, vidste jeg faktisk ikke at de måtte

Men hva med vælling, må det laves i forvejen? Det jo i en gryde med vand, rismel og så mme pulver..

Eller er jeg helt forkert på den?

Anmeld

17. marts 2012

Holbæktrunten

Mivsen skriver:

Okay, vidste jeg faktisk ikke at de måtte

Men hva med vælling, må det laves i forvejen? Det jo i en gryde med vand, rismel og så mme pulver..

Eller er jeg helt forkert på den?

Altså, jeg ville ikke lave sådan noget hjemmelavet noget på forhånd... Jeg prøvede også at lave det selv et par gange, men droppede det hurtigt igen da det var for besværligt, og prisen er stort set den samme som de pulver vællinger man kan købe.

Så jeg vil anbefale dig at købe pulver vælling enten majsvælling eller ris/havre vælling. Kan købes i de fleste større supermarkeder og står som regel i nærheden af mme og glasmad... 

Du laver det på samme måde som mme, bare med en anden dosering (står bagpå pakken)

Anmeld

17. marts 2012

Mivsen

Holbæktrunten skriver:

Altså, jeg ville ikke lave sådan noget hjemmelavet noget på forhånd... Jeg prøvede også at lave det selv et par gange, men droppede det hurtigt igen da det var for besværligt, og prisen er stort set den samme som de pulver vællinger man kan købe.

Så jeg vil anbefale dig at købe pulver vælling enten majsvælling eller ris/havre vælling. Kan købes i de fleste større supermarkeder og står som regel i nærheden af mme og glasmad... 

Du laver det på samme måde som mme, bare med en anden dosering (står bagpå pakken)

Okay.. Er bare IKKE til købe mad/grød, må lige undersøge hvad der er i købe vællingen..

Anmeld

17. marts 2012

Tona

Mivsen skriver:

Godmorgen

Han er 4 måneder..

God lørdag alle sammen!

Er det købe vælling pulver (altså det der fungerer som mme?). For så kan du, når nu din dreng er 4 mdr), bare gøre ligesom med mme og så ryste det sammen i kold vand og stille i køleskabet indtil det skal bruges og så varme det i micro. Dog max 1 døgn må det stå  Man kan også vælge at måle vandet op i flasken og stille det i køleskabet alene og når så flasken skal laves så kommer man pulveret i og ryster sammen og varmer i micro

Anmeld

17. marts 2012

Tona

Mivsen skriver:

Okay.. Er bare IKKE til købe mad/grød, må lige undersøge hvad der er i købe vællingen..

Der er det samme i købevællingen som i mme. Jeg er heller ikke til købemad, men valgte at købe vælling alligevel, da det er præsis de samme ting som i mme som jeg gav i forvejen. Altså alle tilsætning, vitaminer, mineraler osv er det samme.

Men meget vigtigt husk at det skal være majsvælling uden smag når han er så lille. Det må ikke være fx risvælling eller havre osv. Hvis du vælger at lave den selv skal den laves på majsmel 

Anmeld

17. marts 2012

Mivsen

Amandas-mor skriver:

Der er det samme i købevællingen som i mme. Jeg er heller ikke til købemad, men valgte at købe vælling alligevel, da det er præsis de samme ting som i mme som jeg gav i forvejen. Altså alle tilsætning, vitaminer, mineraler osv er det samme.

Men meget vigtigt husk at det skal være majsvælling uden smag når han er så lille. Det må ikke være fx risvælling eller havre osv. Hvis du vælger at lave den selv skal den laves på majsmel 

Tusind tak for svar..
Super, så vil jeg prøve at købe det og så gi ham en flaske af det til natten.
Hvilke mærke brugte du?

Anmeld

17. marts 2012

Mivsen

Amandas-mor skriver:

Kan bare se at den fra beauvais majsvælling er fra 6 måneder..

Anmeld

17. marts 2012

Tona

Mivsen skriver:

Tusind tak for svar..
Super, så vil jeg prøve at købe det og så gi ham en flaske af det til natten.
Hvilke mærke brugte du?

Jeg brugte den fra Beuavais. Efter anbefaling fra sp og læge også før 6 mdr. Der står på den at den er til efter 6 mdr., men det står der kun fordi det skal der ifølge loven. Ligesom når der står på vitaminpiller til gravide: "bør ikke anvendes af gravide" fordi loven siger at det skal der stå på alle kosttilskud.

Det er lavet sådan fordi sundhedsstyrelsen gerne vil fremme fuldamning indtil barnet er 6 mdr og derfor ikke vil fremme vælling før de 6 mdr. Men selv sundhedsstyrelsen indrømmer i deres materiale at der ikke er noget i vællingen som er farligt for barnet før de 6 mdr. Så længe det bare er majsvælling uden smag.

Min sp anbefalede mig specifikt den fra Beuavais

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.