Hvor mange børn kan man få med kejsersnit ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2012

Anonym trådstarter

norenberg skriver:

jeg fik at vide at de kun anbefalede 3 børn ved kejsersnit....og jeg har nu fået nr 1 med kejsersnit nr 2 normalt og den 3 med kejsersnit...og vil helt klart anbefale at prøve en alm fødsel selvom man har fået kejsersnit første gang....hold da op det er jo helt fantastisk at føde selv....nøj hvor har jeg følt mig snydt de to andre gange...

Tak for svar

Jeg føler mig ikke snydt med kejsersnittet, havde sagt til jordemoderen hvordan jeg ønskede det, hvis det blev et kejsersnit, og den lille kom nøgen op til mig da vi blev kørt til opvågningen, som et af ønskerne lød på. I det hele taget en fantastisk fødsel efter min mening på trods af veer i over 24 timer.

Men tak, det er også kun overvejelser..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2012

Zeus

Har læst at rekorden for flest kejsersnit er 11.. Mener jeg.. Det var over 10 i hvert fald

Anmeld

16. marts 2012

Anonym trådstarter

tinasmor skriver:

Der er jo selvfølgelig rigtig mange grunde til hvorfor man bliver nød til at føde med kejsnersnit, men jeg som har født alm. begge gange tænker også, at det psykisk må være lidt anderledes det med at man kommer ind på en stue og så en halv time senere (eller hvor lang tid sådan noget nu tager) så kommer man ud med en baby. Selv efter lange fødselsforløb synes jeg det næsten er helt uforståeligt at der nu er kommet en lille baby ud af det som er min. Så tror at hvis jeg skulle igennem ks at det ville virke endnu mere urealistisk for mig. Under de lange voldsomme smerter har jeg dog ofte tænkt "bare jeg dog kunne få ks" men har hver gang alligevel været rigtig glad for at have født naturligt.

Til ts: jeg har også hørt at efter nr 2 holder de lidt mere nøje, og at de ikke anbefaler mere end 3 gange ks.

Tak for svar

Ja, der er mange der føler sig snydt, og selvfølgelig virkelig det helt utroligt, den lille skabning har kunne være derinde, men jeg havde veer i over 24 timer, så for mig var kejsersnittet en skøn afslutning på fødslen. Barnet stod med hovedet skævt og kunne ikke selv komme ud.

Men tak for svaret, det giver lidt at tænke over Glæder mig til at vende tankerne med jordemoderen til efterfødselssamtalen..

Anmeld

17. marts 2012

tinasmor

Anonym skriver:

Tak for svar

Ja, der er mange der føler sig snydt, og selvfølgelig virkelig det helt utroligt, den lille skabning har kunne være derinde, men jeg havde veer i over 24 timer, så for mig var kejsersnittet en skøn afslutning på fødslen. Barnet stod med hovedet skævt og kunne ikke selv komme ud.

Men tak for svaret, det giver lidt at tænke over Glæder mig til at vende tankerne med jordemoderen til efterfødselssamtalen..

AV for pokker!!! Jeg havde "kun" 15 timer. Så 24 timer -ej det lyder godt nok hådt. Tænker altid hvor hårdt det må være når man HAR været igennem så meget, og så alligevel ender med ks, så ville man sikkert bare ønske de havde kunne se det i forvejen så man kunne have fået pks.

Held og lykke med fødslen, håber det kommer til at gå lige efter bogen.

Anmeld

17. marts 2012

M&M's Mor

Har selv fået 2 AKS og fik at vide max 5 KS...

Anmeld

27. april 2012

Babymor 44

Fik akut kejsersnit første gang, og planlagt de to næste, da mit bækken er for lille til at jeg kan føde selv. Skal osse ha' kejsersnit denne gang.

Jeg føler mig absolut ikke "snydt", var igennem en streng omgang første gang, der resulterede i akut kejsersnit, og der var jeg helbedøvet. De andre gange var jeg vågen, og kunne følge med i det hele... de forklarer hvad der skal ske, og hvad der sker, og man kan mærke ligesom et ryk, når den bette kommer ud... OG så hører man jo det skønne vræl  ...

Den bette kommer op til farmand, og du får lov at se den, måske kysse den, og så bliver du syet m.v. mens farmand passer på bebsen. På opvågningen kan du så få lov at holde dit barn ind til dig

Ikke en skræmmende eller træls oplevelse for mig

Fik iøvrigt at vide den tredie gang, at jeg måtte ha' en graviditet mere, altså fire i alt... de vurderer, hvordan din livmoder ser ud. Det er jo hårdt for vævet at blive skåret i og derefter blive udvidet ved næste, og næste, og næste graviditet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.