Hvor mange børn kan man få med kejsersnit ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.153 visninger
15 svar
0 synes godt om
16. marts 2012

Anonym trådstarter

Nu fik jeg aks første gang, og overvejer lidt hvad der skal ske næste gang. Kæresten og jeg kunne godt tænke os i hvert fald tre-fire børn, men hvis jeg vælger kejsersnit næste gang, så skal jeg jo også have kejsersnit tredje gang, og kan der så blive en fjerde eller femte gang ?

Håber nogen kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2012

chael

En fra min gamle mødregruppe har fået 4 ks.

Men derefter råddet de hende også kraftigt til at stoppe. Og hun valgte så at få sat klemmer på.

*C

Anmeld

16. marts 2012

Hvem?

Anonym skriver:

Nu fik jeg aks første gang, og overvejer lidt hvad der skal ske næste gang. Kæresten og jeg kunne godt tænke os i hvert fald tre-fire børn, men hvis jeg vælger kejsersnit næste gang, så skal jeg jo også have kejsersnit tredje gang, og kan der så blive en fjerde eller femte gang ?

Håber nogen kan hjælpe

Er selv ejer af to aks, de siger vist som hovedregel 3. gang er sidste gang, men kender da flere der har 4 børn hvor alle er taget ved kejsersnit

Anmeld

16. marts 2012

Christina.78

Bondefruen skriver:

Er selv ejer af to aks, de siger vist som hovedregel 3. gang er sidste gang, men kender da flere der har 4 børn hvor alle er taget ved kejsersnit

Også her, og fik det selvsamme at vide..men regner nu kun med at skulle have et mere kejsersnit og så er det slut..

Anmeld

16. marts 2012

mariesmavse92

Min mor har fået 6 kejsersnit

Anmeld

16. marts 2012

norenberg

jeg fik at vide at de kun anbefalede 3 børn ved kejsersnit....og jeg har nu fået nr 1 med kejsersnit nr 2 normalt og den 3 med kejsersnit...og vil helt klart anbefale at prøve en alm fødsel selvom man har fået kejsersnit første gang....hold da op det er jo helt fantastisk at føde selv....nøj hvor har jeg følt mig snydt de to andre gange...

Anmeld

16. marts 2012

tinasmor

norenberg skriver:

jeg fik at vide at de kun anbefalede 3 børn ved kejsersnit....og jeg har nu fået nr 1 med kejsersnit nr 2 normalt og den 3 med kejsersnit...og vil helt klart anbefale at prøve en alm fødsel selvom man har fået kejsersnit første gang....hold da op det er jo helt fantastisk at føde selv....nøj hvor har jeg følt mig snydt de to andre gange...

Der er jo selvfølgelig rigtig mange grunde til hvorfor man bliver nød til at føde med kejsnersnit, men jeg som har født alm. begge gange tænker også, at det psykisk må være lidt anderledes det med at man kommer ind på en stue og så en halv time senere (eller hvor lang tid sådan noget nu tager) så kommer man ud med en baby. Selv efter lange fødselsforløb synes jeg det næsten er helt uforståeligt at der nu er kommet en lille baby ud af det som er min. Så tror at hvis jeg skulle igennem ks at det ville virke endnu mere urealistisk for mig. Under de lange voldsomme smerter har jeg dog ofte tænkt "bare jeg dog kunne få ks" men har hver gang alligevel været rigtig glad for at have født naturligt.

Til ts: jeg har også hørt at efter nr 2 holder de lidt mere nøje, og at de ikke anbefaler mere end 3 gange ks.

Anmeld

16. marts 2012

Kløver

Jeg fik selv aks første gang og skal nu have pks, og fik at vide jeg så fremover skal føde ved kejsersnit. Beskeden var maks 4 kejsersnit, men kommer også an på hvordan ar osv ser ud, det kan godt være de siger stop efter 3. Men 4 er det absolutte maksimum

Anmeld

16. marts 2012

Anonym trådstarter

chael skriver:

En fra min gamle mødregruppe har fået 4 ks.

Men derefter råddet de hende også kraftigt til at stoppe. Og hun valgte så at få sat klemmer på.

*C

Tak for dit svar. Godt at høre, man i hvert fald kan få fire, hvis alt er "normalt"

Anmeld

16. marts 2012

Anonym trådstarter

Bondefruen skriver:

Tak for dit svar

Skal snart til efterfødselssamtale, regner med lige at vende den med jordemoderen der

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.